Economic Local

Primăria Iași modernizează piața Podu de Piatră! A fost semnat contractul pentru realizarea proiectării

Publicat: 27 aug. 2020
Primăria Iași modernizează piața Podu de Piatră, recent fiind semnat contractul pentru realizarea proiectării
Primăria Iași modernizează piața Podu de Piatră

Primăria Iași modernizează piața Podu de Piatră. A fost semnat contractul pentru realizarea proiectării. Ulterior, se vor cunoaște cu exactitate costurile de execuție. Documentația trebuie realizată în termen de 3 luni. La procedură au participat mai multe firme

Primăria Iași modernizează piața Podu de Piatră. Recent, a fost finalizată licitația pentru achiziția serviciilor de proiectare. Contractul a fost semnat cu Yda Proiect Consulting SRL, din Iași. Oferta financiară a fost de 47.100 lei, fără TVA, în condițiile în care prevederea bugetară a fost de 100.000 lei. Firma este controlată de Ștefan Andrei Sticea. În 2019, societatea a înregistrat o cifră de afaceri de 2,1 milioane lei, profit de 1,2 milioane lei, datorii de 570.914 lei, cu un număr de 9 angajați. La procedură au mai participat General Proex SRL, Trust AVB SRL, Bracons Proiect SRL și Asocierea Arhivolta Studio de Arhitectură SRL – Raichman Studio SRL. Ofertele acestora au fost refuzate.

„Având în vedere că atât bulevardul Nicolae Iorga, cât și șoseaua Națională sunt două artere foarte intens circulate (pe bulevardul Nicolae Iorga se găsește și linia de tramvai), precum și faptul că la o distanță de circa 150 metri se află și magistrala 600 de cale ferată, se va prevedea în cadrul proiectului o barieră de protecție fonică pe laturile de vest și de nord, cu o înălțime suficientă, astfel încât funcțiunea de parc de recreere și odihnă să își atingă scopul”, se arată în obiectivul municipalității.

Primăria Iași modernizează Podu de Piatră, ceea ce presupune amenajarea unei suprafețe importante de spații verzi

Pe terenul de 2.128 metri pătrați a funcționat în trecut o piață agroalimentară, abandonată între timp. Tarabele au fost demolate, iar zona a fost folosită ca parcare. Urmează ca o suprafață generoasă să fie ocupată de spații verzi. Prin proiect se dorește și punerea în valoare a Podului de Piatră, aflat pe lista monumentelor istorice.

„Piațeta Podu de Piatră se află la intersecția a două artere de circulație importante, Bulevardul Nicolae și Șoseaua Națională. Amplasamentul se află în zona centrală situată în afara perimetrului de protecție a valorilor istorice și arhitectural urbanistice. Pe latura vestică se află stația de măsurare a calității aerului Iași 1 – Podu de Piatră. Pe latura de nord, dincolo de Șoseaua Națională se regăsește Podul de Piatră vechi, un pod de secol XIX, cu două pile și trei deschideri arcuite. Pe latura estică și sud-estică terenul se învecinează cu clădiri comerciale și parcaje betonate”, se arată în tema de proiectare.

Proiectarea pieței Podu de Piatră trebuie realizată în termen de 3 luni de la semnarea contractului.

Primăria Iași încearcă să repare pasajul Alexandru cel Bun

Primăria Iași a anunțat că pasajul Alexandru cel Bun va intra în reabilitare, mai precis în reparații capitale. Pe data de 27.07.2020 era programată o licitație pentru realizarea unor servicii de proiectare în cadrul obiectivului „RK pasaj superior Alexandru cel Bun”. Edilii au stabilit o prevedere bugetară de 34.000 lei, fără TVA. Însă, procedura a fost anulată, urmând să fie reluată în perioada următoare.

„Pasajul Alexandru cel Bun a fost construit pe baza unui proiect tehnic întocmit de Institutul de Cercetări și Proiectări Moldova (ICPROM) Iași în anul 1977, șef proiect ing. Radu Onofrei. Pasajul a fost construit între anii 1977-1980 de Grupul de Șantiere Drumuri și Poduri (GSDP) Iași, șef șantier ing. Vasile Gheorghe, șef punct lucrări ing. Alexandru Baciu. Pasajul asigură circulația rutieră, pietonală și a tramvaielor dintre cartierul Alexandru cel Bun și zona centrală a municipiului Iași, pe strada Silvestru și șoseaua Națională. Traseul începe de la intersecția cu strada Theodor Râșcanu, traversează CF Tecuci – Iași la km 407+155 și apoi se racordează la bulevardul Alexandru cel Bun și strada Jijia. În plan, traseul se înscrie în formă de curbă și contracurbă cu raze de 130 m și 160 m, elemente ce asigură o viteză de circulație de 60 km/oră”, se arată în descrierea obiectivului.





Adauga un comentariu