Producătorul macedonean de medicamente, Alkaloid, intră pe piața din România

10 iun. 2024, 13:09,
BZI.ro, în Business în România

Producătorul macedonean de medicamente Alkaloid, care a înregistrat o creștere medie anuală de peste 12% în ultimii cinci ani, și-a deschis o filială în România pentru a-și consolida prezența pe piața locală. Compania, prezentă în aproape 50 de țări, își bazează creșterea pe expansiunea internațională. La sediul central din Skopje, piața românească este considerată strategică, iar în primul an de activitate, vânzările în România au crescut cu 66%, depășind obiectivele inițiale.

Alkaloid oferă în România aproximativ 20 de produse dintr-un portofoliu total de 250. Planurile pentru România includ extinderea echipei, diversificarea portofoliului de produse și creșterea notorietății brandului, conform CEO-ului Zhivko Mukaetov. Interesant că intrarea pe piața din România a producătorului macedonean ar putea fi o lovitură companiei românești Antibiotice.

Istoria de aproape nouă decenii a Alkaloid

Alkaloid a fost fondată în august 1936, inițial având doar două fabrici și 15 angajați la periferia orașului Skopje, în fosta Iugoslavie. După 88 de ani, compania a ajuns să opereze pe o suprafață de 80.000 de metri pătrați, cu aproximativ 3.000 de angajați și 22 de filiale în 15 țări. Succesul Alkaloid se datorează calității produselor, personalului dedicat și mărcilor consolidate de-a lungul decadelor.

Investițiile constante au fost o parte esențială a istoriei Alkaloid. În ultimii 15 ani, compania a investit aproape 220 de milioane de euro în construirea de noi unități de producție, cercetare și dezvoltare, tehnologii moderne și formarea personalului. Astăzi, peste 70% din producție este destinată exportului în aproape 15 țări.

Într-o industrie farmaceutică dinamică, investițiile în tehnologie și know-how au fost esențiale pentru poziționarea globală a brandului Alkaloid. România reprezintă un punct strategic pe harta globală a companiei. În 2022, Alkaloid și-a înregistrat propria companie în București, oferind o gamă de produse farmaceutice și pentru hemodializă. Printre produsele de top pe piața românească se numără antibioticul cefiximă, comercializat sub marca Xifia.

Misiunea și expansiunea Alkaloid

Misiunea Alkaloid este să se diferențieze prin dezvoltarea de produse cu valoare adăugată, menținând în același timp standarde etice înalte și profesionalism în toate operațiunile. Compania rămâne dedicată sănătății și calității vieții, conform CEO-ului Zhivko Mukaetov.

Darko Stoleski, într-un interviu recent, a explicat că principalul obiectiv în primul an de activitate în România a fost formarea echipei, depășind totodată obiectivele de vânzări cu 30%, ajungând la 10 milioane de euro în 2023. În primele patru luni ale anului următor, vânzările pe piața locală au crescut cu 27% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.

Modelul de afaceri al Alkaloid se concentrează pe extinderea pe piețe noi. Deși filiala din România a fost deschisă recent, produsele Alkaloid sunt prezente pe piața românească din 2004 prin intermediul partenerilor locali. Portofoliul actual include antibiotice, produse pentru tratamentul hiperplaziei benigne de prostată și suplimente alimentare pentru femeile însărcinate sau care alăptează. În colaborare cu MagnaPharm Marketing & Sales România, Alkaloid oferă și produse pentru ameliorarea durerii și a simptomelor răcelii și gripei sub marca Caffetin.

În 2024, Alkaloid plănuiește să lanseze suplimente alimentare suplimentare și omeprazol lichid, aducând astfel noi inovații pe piața românească, conform declarațiilor lui Darko Stoleski. Așadar, producătorul macedonean de medicamente, Alkaloid, intră pe piața din România. Vom vedea ce se va întâmpla în continuare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *