Eveniment-Social

Proiect finanțat de United Way Romania, la Colegiul Tehnic „Ion Holban” Iași – FOTO

Publicat: 21 nov. 2019
_____ Vizualizări 0 Comentarii

Susținere pentru elevii cu dizabilități de la Colegiul Tehnic „Ion Holban” Iași. Ei sunt beneficiarii unui nou proiect finanțat de United Way România. Acesta este intitulat „Senzație și culoare!”. Proiectul reprezintă un parteneriat cu Asociația „Excelență în Recuperare, Integrare, Profesionalizare”. Alături sunt și Agenția Metropolitan Life și United Way Romania.
Acest proiect constă în amenajarea și dotarea unei camere de stimulare multisenzorială, destinată elevilor ce prezintă tulburări din spectrul autist, deficiențe senzoriale severe, deficiențe neuropsihomotorii.

Spațiu stimulativ și sigur, adaptat nevoilor fiecărui copil

Această cameră, cu dotările aferente, reprezintă un spațiu stimulativ și sigur. Este adaptată nevoilor fiecărui copil care beneficiază de un program individual de integrare senzorială.

„Camera constituie un mediu terapeutic controlat, prin care copilul poate experimenta gradual stimulările senzoriale, astfel încât să dea un răspuns adaptativ.
Materialele-stimul sunt variate, astfel încât să răspundă nevoilor din grupul țintă. Beneficiarii direcți sunt 60 de copii ce provin predominant din familii dezavantajate, care nu-și permit parcurgerea unui program terapeutic contra cost în alte unități specializate sau sunt copii instituționalizați. Amenajarea unei camere de stimulare multisenzorială este o necesitate. Este o componentă în sine a terapiei, permițând copiilor să-și exprime și să-și dezvolte potențialul în ritmul propriu de învățare și remediere. De asemenea, în procesul terapeutic recuperator sunt implicați și părinții/asistenții maternali/tutorii care pot experimenta personal beneficiile camerei senzoriale”, arată cei de la Colegiul „Holban”.

Activitățile de terapie sunt asistate de 15 profesori

Activitățile de terapie sunt asistate de 15 profesori specialiști voluntari și specialiști de la Colegiul „Holban”. Ei vor deveni mentori ai copiilor cu cerințe educative speciale. Vor conduce direct la implicarea lor în vederea soluționării unor probleme ale comunității școlare. Se vor desfășura activități cu profesorii-voluntari în perioada următoare. Asta prin sprijinirea directă a elevilor în a facilita interacțiunile pozitive cu ceilalți prin îmbunătățirea comunicării și dezvoltarea autonomiei personale a acestora.

Adauga un comentariu