Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării (UEFISCDI) a făcut un raport care se numeşte „Învăţământul Post-Secundar în România” pentru a se descoperi ce înseamnă sectorul postlicealelor de asistente medicale şi care sunt nevoile lui. Acest raport arată o situaţie devastatoare în ceea ce privește învăţământul postliceal din România.
Reamintim faptul că pe data de 10 mai 2022, în Camera Deputaţilor a fost supusă la vot o propunere legislativă pentru modificarea Legii educaţiei, ce avea în vedere introducerea unei excepţii la regulă conform căreia în învăţământul postliceal se pot înscrie absolvenţi de liceu indiferent dacă aceştia au luat sau nu Bacalaureatul.
“(9) Au dreptul să se înscrie în învățământul postlceal, în condițiile alin (8), absolvenții de liceu, cu sau fără diplomă de bacalaureat. Prin excepție, au dreptul să se înscrie la școlile sanitare postliceale doar absolvenții de liceu care dețin diploma de bacalaureat”, se arată în propunerea proiectului de lege.
Învăţământul postliceal din România este la pământ
Din fericire, deputaţii au respins proiectul de lege care urmărea ca tinerii să poată lucra ca asistenţi medicali în România fără să aibă elementarul, o diplomă de Bacalaureat. Este inadmisibil ca un tânăr fără BAC să poată profesa în sistemul medical, cu oameni, fără cunoştinţele elementare.
Iniţiatorul proiectului de lege, Adrien Wiener a menţionat la acel moment că „nu există un motiv rațional pentru că ea (inițiativa legislativă n.red.) să fie respinsă. Ai impresia că te lovești de un zid care este impermeabil la orice argument”.
Acest moment aduce în discuţie întreagă situaţia a postlicealelor din ţara noastră, cu precădere a celor din domeniul asistenţei medicale, unde este o situaţie de-a dreptul dezastruoasă. Nevoile societăţii şi cele ale tinerilor care urmează aceste cursuri sunt într-un dezechilibru vizibil.
“Peste 50% din elevii din IPS (Învățământul Post-Secundar – n.red.) urmează cursuri postliceale în domeniul de asistent medical”, arată raportul UEFISCDI, potrivit edupedu.ro.
Reamintim faptul că peste 40.000 de elevi învață în postlicealele sanitare private, potrivit datelor trimise de ARACIP. Datele reprezintă numărul de elevi de la postlicealele sanitare private, înscriși aici în semestrul al doilea al anului școlar (2018-2019).
FEG Iaşi, „fabrică” de diplome
Reamintim faptul că unităţile postliceale FEG sunt operate de Fundaţia Ecologică Green înfiinţată la Iaşi, în anul 1997 de reţeaua condusă de controversata familie Stanciu, implicată în numeroase scandaluri şi ilegalităţi cu diplome şi clădiri monument pe care le-a distrus. De asemenea, Cristian Stanciu a beneficiat de-a lungul timpul sub umbrela FEG de spaţii ale statului pentru care a plătit chirii de nimic şi aşa el şi-a creat afacerea.
Cristian Stanciu a încercat în nenumerate rânduri să elimine dezvoltatori imobiliari din Iaşi făcând presiuni de-a dreptul şocante. Vă aducem aminte că în edițiile anterioare ale Cotidianului BZI a fost relatată povestea unui afacerist din Iași s-a trezit cu bețe în roate puse de Cristian Stanciu, patronul Fundației Ecologice Green (FEG), după ce a obținut toate avizele pentru a ridica o construcție în vecinătatea terenului pe care îl are consilierul județean PSD.
Bogdan Andrei Achelăriței a obținut toate avizele de la Primăria Iași pentru edificarea unei clădiri cu regimul D+P+3E în zona străzii Iordachi Lozonschi, din apropierea Facultății de Teologie Ortodoxă. Doar că terenul lui Anchelăriței se învecinează cu cel al lui Cristian Stanciu, trecut pe Fundația Ecologică Green (FEG) Iași. În aceste condiții, Stanciu a încercat din răsputeri să-i pună piedică afaceristului să ajungă să obțină avizele necesare. Stanciu are un teren de 714 metri pătrați, pe locul fostei case a poetului George Lesnea, situat pe strada Cloșca.
Astfel, cu unități ca FEG Iași, învăţământul postliceal din România va continua să fie devastator.