Magazin

Reducerile de stoc – originea și efectul lor asupra pasionaților de shopping

Publicat: 09 sept. 2021

Originea acestei practici

După cum știe orice împătimit al shopping-ului, iarna nu-i ca vara și invers. Ca să nu mai spunem că orice individ, oricât de dezinteresat de modă ar fi, când aude de cuvântul “reduceri” parcă se trezește în el apetitul pentru cumpărături. Cu alte cuvinte, putem să ne bucurăm de geacă după care am suspinat toată iarnă din lipsa de finanțe, la un preț redus la jumătate sau chiar mai mult. După a două jumătate a lunii august, se da startul la reducerile aplicate articolelor de vara, iar în ianuarie-februarie la cele de iarnă. Și ce ne-ar putea încânta mai mult decât să achiziționăm mai multe haine la un preț decent.

Reducerile sunt un punct culminant al consumului. Acestea permit comercianților să își vândă rapid stocurile de haine printr-un cod de reducere answear, iar consumatorii să beneficieze de reduceri de prețuri deseori atractive.

Originea acestei practici ar proveni dintr-un magazin francez de țesături și îmbrăcăminte. Managerul, pe nume Mannoury Simon, și-a deschis magazinul în 1830 și a putut să se remarce în special prin ideea strălucită de a eticheta produsele cu prețul lor sau chiar de a stabili vânzări prin comandă prin poștă.

Având din ce în ce mai multe articole pe stoc, este esențial să ofere noutăți clienților săi, iar pentru asta trebuie să-și lichideze stocurile. Atunci, domnul Mannoury, un comerciant de geniu, a avut ideea bună de a oferi articolele nevândute din sezonul anterior, la prețuri mici. După cum ați fi putut ghici, acesta a fost un eveniment foarte reușit, care a fost apoi reprodus în alte magazine. Indiferent că sunt reduceri la parfumuri, haine ori electronice, lichidările de stoc au fost și vor fi un motor al economiei comerțului electronic. Informații precum cod reducere notino ori vouchere online au devenit foarte căutate în mediul online, de aceea s-au creat site-uri speciale pentru acestea precum codurireducere.ro

Merită așteptarea?

Unii ar zice că trebuie să trăieșți prezentul și să-ți permiți să cumperi articolul vestimentar mult dorit atunci când chiar ti-l dorești. Dar având în vedere rapiditatea cu care evoluează modă în zilele noastre, ar fi indicat să fim atenți la ceea ce cumpărăm și să investim în lucruri care sunt mereu la modă și care ne avantajează silueta. Nu tot ce e la reducere ni se potrivește și oricum, după cum poate confirmă orice persoană pasionată de cumpărături, articolele la reducere sunt în stoc limitat, mărimi diferite și culori mai puțîn căutate în plin sezon. Cel mai bine e să ne ghidăm după prețul unui produs și necesitatea lui în garderoba noastră. Dacă prețul nu e justificat de o calitate superioară sau de un detaliu care l-ar putea face cu adevărat important pentru noi, ar fi bine să așteptăm și să sperăm că-l vom găși la reduceri.

Deși li se permite să vândă cu pierderi în perioadele de reduceri, comercianții sunt totuși supuși unor reglementări specifice. Pe lângă prețul redus afișat, trebuie indicat prețul de referință înainte de vânzări. Dacă sunteți atent înainte de șolduri, puteți verifică dacă reducerea este la prețul inițial și nu la un preț umflat artificial.

Indiferent dacă articolul este la reducere sau nu, regulile de garanție sunt aceleași: comerciantul este obligat să schimbe sau să restituie un articol în cazul unui defect ascuns (defect de fabricație etc.). Orice articol aflat la promoție este, de asemenea, acoperit de garanția legală de conformitate: vânzătorul trebuie să răspundă pe deplin la orice lipsă de conformitate existentă în timpul livrării produsului.





Adauga un comentariu