Sanatate

Rețete cu frunze de viță de vie. De ce ar trebui integrate mai des în regimul alimentar

Publicat: 26 feb. 2024
_____ Vizualizări 1 Comentariu
Rețete cu frunze de viță de vie. De ce ar trebui integrate mai des în regimul alimentar
Aceste frunze sunt incredibil de bogate în nutrienți, având niveluri ridicate de flavonoide și compuși fenolici

Frunzele de viță de vie sunt bogate în nutrienți și antioxidanți, astfel că am adunat câteva dintre cele mai delicioase rețete. Iată cum te poate ajuta integrarea acesor frunze în regimul alimentar și ce beneficii au pentru intestin, oase și starea generală de sănătate.

Ce beneficii are consumul de frunze de viță de vie

Aceste frunze sunt incredibil de bogate în nutrienți, având niveluri ridicate de flavonoide și compuși fenolici, care pot fi anticancerigeni, antimutagenici, antiaterogenici, antialergici, antiulceroși, antimicrobieni, antiartritici și antiinflamatori. Frunzele de viță de vie sunt, de asemenea, pline de vitamine, inclusiv vitamina K, importantă pentru sănătatea oaselor și coagularea sângelui; vitamina C, care promovează absorbția fierului, imunitatea și repararea țesuturilor; și vitamina A, esențială pentru reglarea funcțiilor celulare, ochii și oase, și pentru sistemul imunitar.

În plus, aceste frunze conțin și o mulțime de beneficii pentru intestine și oase, și sunt bogate în fibre, care sunt importante pentru sănătatea intestinelor și controlul zahărului din sânge. Conțin, de asemenea, minerale importante care promovează sănătatea oaselor, cum ar fi calciul, magneziul și manganul, și nu în cele din urmă, abundă în fier, B6, riboflavină, acid folic și cupru.

Cele mai bune modalități de a consuma frunze de viță de vie este integrarea acestora în diverse rețete delicioase, cărora le va conferi un gust deosebit. Conservele cu frunze de viță de vie pot fi achiziționate din supermarket. Dacă folosiți frunze proaspete, cea mai bună modalitate de a le găti este prin blanșare, adică înmuierea legumelor în apă clocotită sau gătirea acestora la abur pentru o perioadă scurtă de timp. Pentru a preveni supra-gătirea frunzelor de viță de vie vom opri rapid procesul de blanșare prin scufundarea lor în apă rece. În cazul în care vă întrebați, le puteți consuma și crude, dar s-ar putea să nu fie la fel de gustoase ca atunci când sunt opărite.

Rețete în care pot fi integrate aceste frunze

Saramalele sunt unul dintre cele mai populare moduri de a consuma frunzele de viță de vie. Pe lângă umplutura clasică pentru sarmale, frunzele pot fi umplute cu diverse proteine precum carne de vită, curcan sau pui și adăugarea și mai multor ingrediente bogate în nutrienți precum legume gătite și condimente. O alternativă la sarmale ar putea fi umplutura format dintr-un sos de ceapă, carne de pui tocată, brânză feta sfărâmată și spanac.

Una dintre cele mai cunoscute rețete este cea pentru sarmale. Umpleți frunzele de viță de vie cu un amestec din orez, carne (de obicei amestec de carne de porc și vită), ceapă, condimente și verdeață, apoi gătiți-le la cuptor într-un sos de roșii. Yaprak Sarma este o variantă turcească a sarmalelor, care implică folosirea unui amestec de orez, carne și condimente, care este înfășurat în frunze de viță de vie, și sunt apoi gătite într-un sos de roșii sau de lămâie. Este o mâncare delicioasă și reconfortantă, perfectă pentru o masă în familie sau pentru ocazii festive.

Rețetele de saramale vegetariene sau de post se regăsesc într-o gamă variată, și pot fi adaptate după propriul gust. Vă propunem un amestec de orez și legume, precum ceapă, morcovi, dovlecei și roșii. Condimentați cu ierburi proaspete și serviți-le cu sos de iaurt sau de lămâie, ca o opțiune sănătoasă și delicioasă pentru prânz sau cină. Musacaua cu frunze de viță de vie este o reinterpretare creativă a clasicului fel de mâncare. Această rețetă implică alternarea straturilor de frunze de viță de vie cu un amestec de carne tocată, cartofi și sos de roșii. Răzuind un strat generos de cașcaval deasupra, care se va topi în cuptor, această musacă este o explozie de arome și texturi.

Salata de frunze de viță de vie cu nuci prăjite și brânză feta este o opțiune simplă, ușoară și răcoritoare. Condimentați cu un dressing simplu de ulei de măsline și oțet balsamic, și aveți o salată perfectă pentru zilele călduroase de vară sau pentru a însoți alte feluri de mâncare mai grele. Acestea sunt doar câteva idei, iar opțiunile sunt practic nelimitate când vine vorba de rețete cu frunze de viță de vie.

Comentarii
Adauga un comentariu