Calatorii

Ryanair reduce la 40% capacitatea de transport. Operatorul aerian cere un sistem de restricţii coordonat în UE

Publicat: 23 sept. 2020
Ryanair reduce la 40% capacitatea de transport
Ryanair reduce la 40% capacitatea de transport. Operatorul aerian cere un sistem de restricţii coordonat în UE

Ryanair reduce la 40% capacitatea de transport față de nivelul din octombrie 2019. Chiar dacă decizia este una grea, operatorul aerian se aşteaptă să menţină un procent de încărcare de 70% la acest program redus. DE asemenea compania irlandeză a cerut implementarea rapidă a unui sistem de restricţii coordonat la nivelul UE.

Ryanair, cel mai mare operator aerian low-cost din Europa a anunţat zilele trecute că, din luna octombrie, îşi va reduce capacitatea cu încă 20% (în plus faţă de reducerea de 20% deja anunţată la jumătatea lunii august). Ryanair se aşteaptă acum că capacitatea sa de octombrie va scădea de la 50% la aproximativ 40% din nivelurile din octombrie 2019, dar se aşteaptă să menţină un procent de încărcare de 70% la acest program redus.

Ryanair reduce la 40% capacitatea de transport

Aceste reduceri de capacitate au fost necesare din cauza daunelor cauzate rezervărilor înainte de modificări continue ale restricţiilor şi politicilor de guvernare ale UE, multe dintre acestea fiind introduse de scurt timp, ceea ce subminează disponibilitatea consumatorilor de a face rezervări în avans.

„Suntem dezamăgiţi că ne reducem capacitatea de octombrie de la 50% din 2019 la 40%. Cu toate acestea, întrucât încrederea clienţilor este afectată de gestionarea necorespunzătoare a guvernului a politicilor de călătorie Covid, mulţi clienţi Ryanair nu pot călători din motive de afaceri sau din motive familiale urgente fără a fi supuşi unor carantine defecte de 14 zile. Deşi este prea devreme pentru a lua decizii finale cu privire la programul nostru de iarnă (din noiembrie până în martie), dacă tendinţele actuale şi gestionarea necorespunzătoare a guvernelor UE în ceea ce priveşte întoarcerea călătoriilor cu avionul şi activitatea economică normală continuă, atunci pot fi necesare reduceri similare de capacitate perioada de iarnă. Îl chemăm pe ministrul transporturilor, Eamon Ryan, să explice de ce, peste două luni mai târziu, el încă nu a pus în aplicare niciuna dintre cele 14 recomandări ale Grupului operativ pentru aviaţie al guvernelor, care au fost înaintate guvernului pe 7 iulie. El ar trebui, de asemenea, să explice de ce NPHET a ţinut Irlanda închisă ca Coreea de Nord de la 1 iulie, în timp ce Italia şi Germania au eliminat toate restricţiile de călătorie intra-UE şi au livrat rate de caz Covid care sunt mai mici de jumătate din raţă, pe care NPHET o are prezidat în Irlanda. Călătoria aeriană în UE nu este problema şi aceste interdicţii de călătorie defecte nu reprezintă o soluţie”, a spus un purtător de cuvânt al Ryanair.

Şi preţul biletelor va fi de asemenea „redus semnificativ”

Şi preţul biletelor va fi de asemenea „redus semnificativ”, a precizat şeful Ryanair, care se aşteaptă ca sezonul de iarnă din 2020 „să fie un eşec”. În perioada iernii, numărul de pasageri ai Ryanair ar urma să fie de aproximativ cinci milioane, a previzionat O’Leary. Acesta a adăugat că firma vrea să închidă mai multe baze şi să-şi reducă activitatea în ţările unde pandemia nu este sub control.

Pierderi uriaşe pentru Ryanair din cauza COVID-19

Din cauza epidemiei de coronavirus, când au fost restricţii de călătorie la nivel mondial, avioanele rămânând blocate la sol, toate companiile aeriene au avut de suferit, înregistrând pierderi uriaşe. Este şi cazul operatorulul aerian Ryanair care a înregistrat, de asemenea, pierderi. Astfel, în perioada aprilie – iunie 2020 operatorul aerian irlandez a avut pierderi după taxe de 185 milioane de euro (216,54 milioane de dolari), primele pierderi înregistrate vreodată în trimestru.

Numărul pasagerilor a scăzut cu aproximativ 99% în trimestrul doi, care a fost „cel mai dificil din istoria de 35 de ani a Ryanair”, se arăta într-un comunicat al companiei. Veniturile au înregistrat un declin de 95%, la 125 milioane de euro, în timp ce costurile au scăzut cu 85%, a informat Ryanair.

În luna mai, Ryanair a anunţat că va renunţa 3.000 de angajaţi în Europa.

Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa după numărul de pasageri, opera 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Bucureşti şi Craiova.





Adauga un comentariu