Local

S-au încheiat lucrările de reabilitare a infrastructurii de tramvai din Tudor Vladimirescu

Publicat: 23 dec. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
S-au încheiat lucrările de reabilitare a infrastructurii de tramvai din Tudor Vladimirescu
Circulația mijloacelor de transport public va fi reluată pe traseele care tranzitează zona Tudor Vladimirescu

Circulația mijloacelor de transport public va fi reluată miercuri, 23 decembrie 2020, de la ora 12.00, pe traseele care tranzitează zona Tudor Vladimirescu, după finalizarea lucrărilor de execuție în cadrul proiectului „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași – Reorganizarea circulației pe bulevardul Tudor Vladimirescu”. Lucrările au început pe 30 martie 2020 și au fost finalizate pe 18 decembrie 2020.

Lucrările au cuprins următoarele activități: execuția lucrărilor de construcții și instalații aferente liniei de tramvai pe traseul Bucșinescu – bulevardul Tudor Vladimirescu – intersecție cu Calea Chișinăului (pe o lungime de 1,2 kilometri de cale dublă de rulare), reabilitarea celor două peroane din stația Tudor Vladimirescu, reabilitarea podului Tudor Vladimirescu (pe o suprafață de 1.196 metri pătrați) și construirea a noi două stații de tramvai.

Proiectul general include și achiziționarea a șapte tramvaie.

Valoarea totală a proiectului este 114.197.308,33 lei (aproape 24 de milioane de euro) și este asigurată prin Programul Operațional Regional – Axa 4.1.

Traseele de tramvai cu numerele 7 și 8 și cele de autobuz cu numerele 42, 43, 43c, 46 și 47 deservesc o comunitate de aproximativ 12.000 de studenți, iar în fiecare oră peste 2.500 de călători folosesc aceste mijloace de transport public.

„Podul Tudor Vladimirescu era într=un real pericol de prăbușire. El a fost construit după soluția tehnică a podului care s-a prăbușit în Italia. Imediat după prăbușire, noi am făcut expertiza tehnică și aceasta a demonstrat că suferea de aceleași probleme. De aceea l-am introdus urgent într-un proiect de consolidare. Am zis să lucrăm și la liniile de tramvai care erau afectate de circulație. Nu puteam sta foarte mult cu lcurări în această zonă. În subsolul acestei lucrări există un sistem de colectare canalizare la suprafață, sub norma tehnică. Am venit cu o noutate tehnică. Am reușit să obținem dreptul de proprietate asupra drumului pentru a-l putea moderniza. Inaugurăm linia de tramvai mai devreme decât era stabilit“, a spus primarul Iașului, Mihai Chirica.

Mai multe amânări pentru finalziarea lucrărilor

Lucrările au fost efectuate de Asocierea SC Conest – SC Marivila Com SRL (lider de asociere SC Conest SA). Demersul are avizul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (Secția Drumuri Naționale Iași – Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași), Poliției Române (Serviciului Rutier Iași) și al Primăriei Municipiului Iași.

Proiectul general cuprinde următoarele activități: execuția lucrărilor de construcții și instalații aferente liniei de tramvai pe traseul Bucșinescu – bulevardul Tudor Vladimirescu – intersecție Calea Chișinăului (lungime: 2.444 metri – cale simplă de rulare), reabilitarea celor două peroane din stația Tudor Vladimirescu, reabilitarea podului Tudor Vladimirescu (suprafață: 1.196 metri pătrați) și construirea a două stații de tramvai. Investiția include și achiziționarea a șapte tramvaie.

Firma anunțase că lucrurile vor terminate, inițial, în această vară, însă termenul a fost prelungit de mai multe ori, traficul în zonă fiind infernal la orele de vârf.

Primăria Iași cumpără servicii de publicitate pentru achiziția de autobuze electrice

Două firme vor să câștige la Primăria Iași contractul pentru serviciile de publicitate aferente achiziției unui număr de 24 de autobuze electrice. Procedura de achiziționare a fost deja lansată de Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației

Municipalitatea ieșeană a demarat, recent, o licitație pentru achiziția serviciilor de publicitate și informare aferente proiectului „Achiziție mijloace de transport public – autobuze electrice 10 m deal”. Prevederea bugetară a procedurii a fost de 132.200 lei, fără TVA. La procedură s-au prezentat Ambra Sign SRL (Iași) și asocierea KVB Consulting & Engineering SRL (București) – Libra Studio SRL. Oferta cu prețul cel mai mic va fi declarată câștigătoare. Conform proiectului, vor fi achiziționate panouri, plăci permanente și autocolante. Necesarul este de 48 de autocolante, 48 de plăcuțe informative, 100 de afișe, 8 bannere, 3 spoturi audio, 2 spoturi video etc.

„Panourile vor menționa faptul că proiectul în cauză a fost selecționat prin intermediul POR 2014 – 2020 și este parțial finanțat de Uniunea Europeană prin Fondul European Dezvoltare Regională. Modul de împărțire a informațiilor pe suprafața panoului va fi: denumirea proiectului, obiectul principal al acestuia, sigla UE împreună cu numele fondului European de Dezvoltare Regională care trebuie să ocupe cel puțin 25 la sută din panoul respectiv”, se arată în caietul de sarcini.

După ce au distrus zeci de afaceri în zonă din cauza faptului că lucrările s-au întins pe o perioadă foarte lungă de timp, Connest s-a decis să finalizeze, într-un sfârșit. Cotidianul BZI.RO a realizat numeroase sesizări referitor la faptul ca majoritatea antreprenorilor din zonă se plângeau de faptul că lucrările se desfăsoară lent asta în timp ce afacerile lor erau umplute de praf iar din cauza drumului blocat, clienții nu aveau acces în zonă. Din această cauză, multe dintre afacerile din zona Tudor au dat faliment sau au înregistrat o scădere dramatică. Lucrările de infrastructură sunt bune, dar ce se întâmplă când reversul medaliei înseamnă distrugerea economiei din zonă?

Adauga un comentariu