Proprietarii de mașini vechi din România ar putea plăti până la 3.000 de lei pe an. Ministrul Marcel Boloș bagă spaima în șoferii din țară.
Oficialul companiei Dacia a precizat că avem al treilea cel mai bătrân parc din Europa. Astfel, 80% din mașini au peste 10 ani, iar o treime dintre autoturisme sunt mai vechi de 20 de ani. Din spusele acestuia, programul Rabla este ineficient, deoarece sunt casate prea puține mașini față de câte autoturisme vechi sunt înmatriculate.
Se introduce taxa de 3.000 de lei pentru mașinile vechi
România riscă să piardă o tranșă semnificativă de fonduri europene dacă nu va pune în aplicare reformele fiscale asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Cererea de plată cu numărul 4, planificată pentru vara acestui an, este condiționată de implementarea unor măsuri fiscale stricte, iar fără acestea, țara nu va putea accesa cele 2,3 miliarde de euro alocate.
Printre schimbările impuse de Uniunea Europeană se numără introducerea unei taxe pentru autovehiculele considerate poluante, dar și alte reglementări care ar putea aduce noi obligații fiscale atât pentru populație, cât și pentru companii. Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, a subliniat importanța acestor măsuri în echilibrarea bugetului.
Acesta a explicat că reforma fiscală trebuie să genereze un impact de 1,1% din PIB, ceea ce se traduce prin venituri suplimentare la buget de aproximativ 23 de miliarde de lei. Una dintre măsurile propuse este aplicarea unei taxe pentru autovehiculele cu emisii ridicate, care va fi calculată în funcție de gradul de poluare.
Ministrul a menționat că discuțiile pe această temă indică o posibilă taxă cuprinsă între 2.000 și 3.000 de lei pe an, având drept obiectiv încurajarea unei flote auto mai puțin poluante. Întrebat dacă posesorii de mașini vechi, fabricate în 2002, vor fi afectați de această măsură, Boloș a confirmat că este foarte probabil ca aceștia să fie obligați să plătească noua taxă.
Legea salarizării a fost amânată din cauza impactului financiar mare
Inițial, în cererea de plată numărul 4 fusese inclusă și legea salarizării, un proiect menit să reformeze sistemul de remunerare al angajaților din România. Totuși, din cauza impactului financiar considerabil, autoritățile au hotărât să amâne această măsură pentru ultima tranșă de plată din PNRR, care este planificată pentru anul viitor.
În paralel cu reformele fiscale, Guvernul pregătește și noi forme de sprijin pentru categoriile sociale vulnerabile. Unul dintre programele anunțate prevede extinderea numărului de elevi care vor beneficia de carduri educaționale începând din toamna acestui an. Dacă până acum aproximativ 300.000 de copii din medii defavorizate primeau acest ajutor, autoritățile intenționează să extindă programul la 650.000 de beneficiari.
Ministrul Marcel Boloș a explicat că suma alocată fiecărui elev rămâne de 500 de lei, acordată la începutul fiecărui an școlar, iar pentru ca această măsură să continue timp de încă trei ani, este nevoie de un buget total de aproximativ 120 de milioane de euro.
Cardurile educaționale sunt destinate copiilor din ciclul primar și gimnazial, precum și preșcolarilor care provin din familii cu venituri reduse. Fondurile pot fi utilizate pentru achiziționarea de rechizite și îmbrăcăminte necesară școlii, facilitând astfel accesul la educație pentru cei aflați în dificultate. Așadar, în concluzie, se introduce taxa de 3.000 de lei pentru mașinile vechi, taxă care va afecta o bună parte dintre șoferii români.
Mai dati cu tot felul de nebunii de genul asta si o sa trezeasca politicieni nostri fugariti si scuipati, dupa care se intreaba cu ce au gresit fata de poporul asta amarat.
Exact asta era marea grija a Romanie acum.
Cred ca Marcel Bolos, nu este intreg la cap sau cineva din guvernul Romaniei a fost cumparat de cei de la Dacia, pentru asi marii cretini astia de francezi, vanzarile la conservele Dacia care dupa 5 ani arata a pe dedesupt pline de rugina ca si o masina de 20 de ani tinuta in apa.
Ati gasit o metoda sa-i faceti pe amarati si mai amarti
SUNTETI TOTAL RUPTI DE REALITATE!
CRETINILOR, PRIORITARE SUNT: SALARIILE SPECIALILOR, PRIMELE SPECIALILOR, PENSIILE SPECIALILOR SI MULTE ALTE POMENI DE PARTID SI CONTRACTE CU FIRME ALE POLITICIENILOR ABONATE LA BANU PUBLIC.
Tara asate este guvernata de analfabeti functionali cu diplome de facultate si doctorate cumparate.
Subscriu. Eu am o masina veche nu pentru ca vreau sa poluez ci pentru ca sunt stramtorat si nu-mi pot cumpara alta mai buna, oricat as vrea. Tu stat, ai putea sa ma ajuti, nu sa-mi pu taxa 3000 de lei si sa ma afunzi si mai tare, ci sa-mi dai 3000 de lei ca sa-mi cumpar alta mai buna.Stat politienesc!
Cum sa cumpăr o mașină electrica au motoare mici.Am o rulota ,cum trag de ea ,nu sunt statii,ma duc prin păduri unde nu e semnal,doar cu panou,ce fac cu o mașină electrica ,rămân ca cucul.Nu se merita.
Chiar nu știți pe ce să mai puneți taxe să acoperiți incompetenta și nepăsarea voastră că și „autorități ale statului”… sunteți penibili
Când am cumpărat mașina nu am semnat un contract în care să se precizeze că poate fi utilizată doar 10,15,20 de ani…această taxă este abuzivă și încalcă drepturile consumatorului…