Prima pagină » National » Se modernizează calea ferată Predeal – București – Constanța. Proiectul valorează 500 milioane de euro

Se modernizează calea ferată Predeal – București – Constanța. Proiectul valorează 500 milioane de euro

04 apr. 2024, 14:59,
în National

Se modernizează calea ferată Predeal – București – Constanța. Guvernul va aloca bani pentru Autostrada Moldovei, centura orașului Gura Humorului și calea ferată Predeal-București–Constanța. Proiectul valorează 500 milioane de euro.

Se modernizează calea ferată Predeal – București – Constanța

Guvernul a aprobat astăzi, 4 aprilie 2024, modernizarea secţiunii de cale ferată Predeal – Bucureşti – Constanţa, proiect de 500 de milioane de euro, care va permite călătoria cu trenul din Bucureşti la munte şi la mare cu o viteză apropiată de cea cu care se merge în restul ţărilor europene. O sumă asemănătoare va fi alocată pentru lucrarea de la centura orașului Gura Humorului.

„În regiunea Moldovei avem alt proiect rutier important, de peste 550 de miloane de euro – centura de ocolire a orașului Gura Humorului. Este o lucrare care va debloca semnificativ traficul de pe un drum național extrem de circulat din zonă.”, a explicat premierul.

Centura Gura Humorului va avea cel mai lung viaduct din România, pasajul peste râul Moldova și Drumul Județean 177 D având o lungime de peste 5 kilometri. Autostrada care va deveni o centură pentru orașul Gura Humorului are o lungime totală de 10 kilometri și va deveni o centură rapidă pe traseul Autostrăzii Nordului Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava, drum de mare viteză cu o lungime totală de 335 de kilometri. Valoarea totală a investiției fiind de 2,7 miliarde lei.

Pentru Autostrada Moldovei va fi alocată suma de 600 de milioane de euro.

„O veste bună vine de la Ministerul Transporturilor pentru Autostrada Moldovei: venim cu o finanțare de 600 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții.”, a anunțat premierul Marcel Ciolacu.

Rămâne de văzut dacă lucrările pentru Autostrada Moldovei vor fi finalizate la termen, deși tronsoanele care ar trebui să fie gata în anul 2024 au deja întârzieri.

Unde se construiește cel mai mare tunel feroviar din România

Au început săpăturile pentru cel mai mare tunel feroviar din România, aflat pe ruta Brașov – Sighișoara. Este cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Tunelul va avea la final 6,9 kilometri și va fi cel mai lung din țară.

Lucrările ar fi trebuit să fie gata anul acesta. Reabilitarea căii ferate Brașov-Sighișoara costă peste un miliard de euro. Lucrările au început în 2020, după trei ani de licitații și sunt în mare întârziere. La finalizarea proiectului, trenul va parcurge distanța Brașov – Sighișoara într-o oră.

O altă problemă majoră vizează autostrada Comarnic-Brașov. Cea mai controversată autostradă din România s-ar putea face în parteneriat public-privat, iar pe această autostradă va exista taxă de acces. Această autostradă, așteptată de 30 de ani, nu a fost inclusă în finanțarea prin fonduri europene pentru că s-a atins plafonul maxim de finanțare.

O veste bună este aceea că Autostrada A7 conține primul nod turbion din România, construit la intersecția cu A8. Construcția va avea 12 pasaje și o lungime cumulată a bretelelor de aproximativ 15 kilometri. Nodul de tip turbion este situat la intersecția autostrăzilor A7 și A8. Conform proiectului pentru Autostrada Moldovei, acesta a fost construit în zona Sodomeni – Pașcani, județul Iași. Valoarea estimată pentru finalizarea acestei porțiuni ajunge la 7,79 miliarde de lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`