Titlurile zilei

Se schimbă regulile de circulaţie în Copou! Un pasaj subteran va fi construit în Agronomie, pentru fluidizarea traficului – FOTO

Publicat: 04 dec. 2023
_____ Vizualizări 27 Comentarii
Se schimbă regulile de circulaţie în Copou Un pasaj subteran va fi construit în Agronomie pentru fluidizarea traficului - FOTO
Primaria va construi un pasaj subteran în zona Agronomie

Un proiect de anvergură a fost anunțat de Primăria Iaşi, privind construirea unui pasaj subteran în Agronomie. Municipalitatea a făcut anunţul recent

Mihai Chirica a transmis recent că doreşte construirea unui pasaj subteran pe aleea Sadoveanu, documentele au fost trimise şi Universităţii de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” pentru a-şi da acceptul. Prin implementarea sa, proiectul ar putea îmbunătăţi semnificativ traficul din Iaşi.

Primăria Iaşi va construi un pasaj subteran în Agronomie. Formalităţile au fost realizate

Edilul Iaşului, Mihai Chirica, a transmis faptul că a început discuţiile cu Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad”. Primăria Iaşi a trimis rectorului Gerard Jităreanu studiul de fezabilitate al proiectului pentru ca acesta să poată face o analiză a impactului asupra vieţii didactice şi academice.

„Am început discuțiile cu Universitatea Agronomică, căreia i-am prezentat deja studiul nostru de fezabilitate, privind pasajul subteran din faţa Universităţii Agronomice. Am lăsat-o domnului rector să facă o analiză, să poată cuantifica care este impactul asupra vieţii, activităţii didactice, academice, în general, pentru universitate, pentru că un șantier acolo nu este uşor de gestionat, având în vedere faptul că  Aleea Sadoveanu secționează într-un mod foarte brutal viața universității, între ce se întâmplă pe partea stânga, la urcare, cu ce se întâmplă pe partea dreapta, la urcare, că au şi activitate didactică pe ambele părți, inclisiv activitatea de cazare studenți şi sportivă. Aștept un punct de vedere, în principiu, universitatea se arată interesată ca acest lucru să se petreacă în cele din urmă, chiar cu posibilitatea de a traversa cu o cale de circulație secundară prin curtea universității şi cu legătura pe Dumbrava Roşie, atunci când va fi nevoie”, a spus Mihai Chirica, primarul Iaşului.

În anul 2021 a fost finalizat studiul de fezabilitate

În ceea ce priveşte pasajul subteran din Copou, de pe aleea Mihail Sadoveanu şi bulevardul Carol I, din zona Agronomie, în 2021, investiţia a fost estimată la 23,4 milioane de lei, potrivit unui proiect de hotărâre publicat de Primăria Municipiului Iaşi. Atunci era specificat faptul că pasajul ar trebui să aibă o lungime de 100 de metri, în condiţiile în care rampele de acces vor avea 200 de metri. Lungimea stradală va fi de 425 de metri, suprafaţa de asfalt nou va fi de 7.762 mp.

„Se propune trasabilitatea unui trafic auto continuu de tranzit de la Aleea M. Sadoveanu către bld. Carol I și în sens invers printr-o subtraversare a rondului de la Agronomie. În acest sens, s-a studiat posibilitatea realizării unui pasaj subteran proiectat rectiliniu cu funcționalitate de trafic auto cu o bandă pe sens cu rampa de intrare pe Aleea M. Sadoveanu din dreptul USAMV și cu rampă de ieșire pe bld. Carol I în dreptul Bisericii Sf. Nicolae” se arăta atunci în proiectul de hotărâre.

Recent, primarul Mihai Chirica a readus în atenţia ieşenilor proiectul. Acesta a precizat că va fi construit un pasaj subteran în zona Agronomie, pentru fluidizarea traficului.

Comentarii
  • ???? O nouă obsesie. Acest pasaj nu va ajuta cu nimic fluidizarea traficului pur și simplu iesenii vor fi chinuiți de pomana 2-3 ani cât va dura construcția.
    Dle ia și fa o ruta alternativa Aleea Sadoveanu – URSULEA- Cârlig , consolidează dealul, fă drenaje și creeaza culoarul de strada nu te apuca sa dai avize și autorizații fără a face strada , fără a avea culor. Alta ruta leagă Aleea Sadoveanu de Viticultori – soseaua Iasi -Rediu.
    Lasă omule pasajele subterane nebunești de la Agronomie și Palatul Culturii .fă unul util la GRANIT ca sa rezolvi fluența dinspre Bucium unde ai blocat totul nefiind in stare sa rezolvi prelungirea Pasaj Socola cu bretele de racordare spre Poitier- Trei Fântâni etc
    Lasă frate interesele imobiliarilor, pune interesele iesenilor pe primul loc

  • Vrajeala pentru prostii iubitori de panselute si gazon prin parcuri. Un JEG de om care face de rusine orasul asta la nivel national. Un mare corupt manevrat de imobiliarii locali, care nu este interesat deloc de binele cetateanului iesean. Oare cat mai trebuie sa asteptam sa-l vedem incatusat si bagat cativa ani la racoare? Ca sigur, la un moment dat, acolo va ajunge, fara dubii! Nu are cum sa scape la cate a facut!

  • Pai acolo circulatie e pe o singura directie cu cine se intersecteaza drumul de trebuie pasaj?
    Bine, oricum nu se va face, dar ideea in sine e fara logica.

  • Pana la construirea pasajului, ar fi bine venit un semafor la trecerea pietonala din fata Universitatii Agronomice.
    Zilnic, studentii aglomereaza trecerea de pietoni din fata Universitatii, iar coloana de masini cu sensul de mers spre Rediu, se intinde pana la biserica Sf. Nicolae .

  • Cea mai proasta idee la momentul de față. E clar ca prioritatea e alta acolo. Și pentru alegeri nu știu ce rezolva cu un pasaj pentru 1000-2000 de alegători.

  • Si cu ce ar ajuta acest pasaj subteran?? Este un singur drum cu 2 benzi, aleea sadoveanu…toate masinile circula pe acolo. Cu ce ne ajuta un pasaj, nu este vreun nod de circulatie sau o alta intersectie..o bataie de joc. Bulevarul Carol si tot Copoul este deja sufocat, daca mai incepe si asta un nou santier chiar ca nu mai avem pe unde merge si mai ales pe unde sa ne mai plimbam pentru o gura de aer. De ce nu se fac rute pe Viticultorilor sau Carlig? Asta isi bate joc de noi efectiv, tot orasul asta e paralizat din cauza incompetentei.

  • Cu pasaj sau fara pasaj, la o singura banda pe sens traficul va fi la fel! Rutele alternative sunt o solutie viabila. inca mai pot fi gasite solutii pana rechinii imobiliari nu inghit si ultimul petec public sau privat.

  • Din patru in patru ani mai apar cateva idei. Una a fost cu un pasaj subteran in Podu Ros, a ramas la stadiul de desene si machete in stilul Chirica & Primaria Iasi.

  • Domnule Primar al Municipiului Iasi
    Domnule Rector al Universitatii de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” din Iaşi

    De circa 7 ani de zile aud vorbindu-se de realizarea unui pasaj inferior de autovehicule pe Aleea
    Mihail Sadoveanu care sa traverseze denivelat intersectia giratorie de la rondul Agronomie.

    Deoarece consider ca aceasta investitie ar fi una inutila dar si deosebit de costisitoare pentru
    cetatenii Iasului, va propun o solutie de rezolvare reala a congestiilor de trafic din aceasta zona.

    Cauza si efectul
    Principala cauza a congestiilor de trafic din aceasta zona este datorata trecerilor de pietoni de pe
    Aleea Mihail Sadoveanu pe care studentii Univeristatii Agronomice sunt nevoiti sa le utilizeze in
    deplasarea lor de la caminele situate pe zona de est a acestei strazi catre corpurile de cursuri ale
    Universitatii situate pe partea de vest, partea opusa a acestei strazi. Aceste congestii corespund
    orelor traficului de varf atat pietonal cat si de autovehicule, adica cand rezidentii acestor zone
    adiacente Aleii Mihail Sadoveanu pleaca catre servici iar studentii merg la cursuri.

    Solutia
    Solutia pe care v-o propun eu este una mult mai eficienta in decongestionarea traficului dar si din
    punct de vedere a costurilor.
    Astfel, va propun realizarea impreuna cu administratia Universitatii a unui pasaj inferior pietonal, ce
    ar permite traversarea acestei artere stradale de trei benzi prin subteran.
    Aceasta structura poate fi realizata din prefabricate, astfel lucrarile putand fi executate etapizat fara ca traficul sa fie blocat sau ingreunat.
    Impreuna cu acest pasaj inferior se pot implementa pe Aleea Mihail Sadoveanu mai multe masuri de calmare a traficului si de siguranta a circulatiei, precum si controlul prin video si radar al vitezei de circulatie.
    Pasajul inferior pietonal pe care vi-l propun este o solutie sustenabila din punct de vedere al analizei cost-beneficiu el putand fi realizat si prin diferite programe de finantari europene neramburasabile.
    Diferenta de cost dintre acest pasaj inferior pietonal propus cu o lungime de cca. 15m si o latime de cca. 4m si unul de autovehicule cu o lungime de cca.150m si o latime de min. 14m, este de cel putin 10 ori.

    Si de asemenea desifiintati statia de tramvai si autobuz de la George Cosbuc, este amplasata sub 200m fata de cea de la Stadion, este ridicol.

    Multumesc.

  • De un pasaj subteran e nevoie la calea ferata( bariera bjatm dacia) …cand se vor termina de construit blocurile din zona , dacia va fi blocat total mai ceva ca bucium!

  • Chizdică, nu era mai bine dacă dădeai autorizații de construcție în paralel cu amenajarea de drumuri alternative? Acum te ții cu mâinile de cap și îndrugi prostii. Marș la gunoi onanie!

  • Singurii Consilierii PSD se bat pentru ca străzile din municipiu sa fie corelate, modernizate înainte de emiterea avizelor de Constructii cladiri, in rest niște limbrici de consilieri care au interese in zona Imobiliara. Dar si PSD are pe conștiința nenorocirea iasului cu aprobări de PUZ-ri fără a respecta iesenii si legea in perioada 2018-2020

  • Indirect, Chirica recunoaste ca ideea fluidizarii circulatiei prin construirea unui sens giratoriu, nu este una buna. De ce continua sa construiasca sensuri giratorii in alte intersectii?
    Pt cei care comentati: de cate ori ati fost la rond Copou, in weekend? E blocat total. Si nu din cauza trecerilor de pietoni pt ca in weekend nu sunt cursuri. Atunci sunt cele mai multe blocaje in rond. Cei care vin dinspre Sadoveanu trebuie sa dea prioritate celor care urca Copoul si intorc la rond, pentru ca lumea se plimba. Cu masina. Un pasaj subteran ar mai decongestiona sensul giratoriu, dar nu ar decongestiona traficul pe tot segmentul Agronomie-BCU. Ar fi util doar pentru locuitorii din zona rond Copou, care, indiferent cu cine voteaza, sunt prea putini ca sa merite o investitie atat de mare.

  • Nenea Chirica, da terasa cu cafea din Piata Unirii nu e cam mare? Plateste chirie pentru ocuparea spatiului public si in perioada septembrie – aprilie? Are autorizatie pentru extinderile din portic care blocheaza circulatia pietonilor? De ce functioneaza si dupa ora 22 legea interzicand acest lucru la parterul cladirilor rezidentiale? Are autorizatie pentru statiile de incarcare electrica a masinilor proprii? Statia de incarcare este publica si daca nu de ce o folosesc doar privatii de la cafenea?

  • Ieseni, uniti-va si scoateti „martafoiul” din primarie, NU A FACUT NIMIC PENTRU IASI, decat a vandut parcele si a autorizat aglomerarea orasului, cu fel si fel de constructii.

  • Dmn primar dar o centura sa ajungi din breazu pana pe bucium sau tomesti ?? Ce vrajeala dulce mai ai da pana acuma ce ai facut ?? Lumea sa saturat sa stea ore in trafic din cauza dumneata care nu ai cei care se ocupa de trafic jn oraselul asta mare

Adauga un comentariu