Semințe de floarea soarelui. Beneficii pentru care ar trebui să le consumi mai des

Semințe de floarea soarelui. Beneficii pentru care ar trebui să le consumi mai des

07 mart. 2024, 14:16,
BZI.ro, în Sanatate

Semințele de floarea soarelui sunt mici bombe de nutrienți care oferă o varietate de beneficii pentru sănătate. Ele sunt incredibil de versatile și pot fi consumate ca gustare sau integrate în produse de patiserie și chiar în feluri de mâncare sărate. Ele reprezintă o alternativă prietenoasă pentru cei alergici la untul de arahide și sunt pline de o varietate de vitamine și minerale.

Semințe de floarea soarelui. Beneficii pentru sănătate

Susțin Sănătatea Inimii. Deoarece semințele de floarea soarelui nu conțin colesterol și oferă o cantitate semnificativă de fibre, ele pot fi benefice pentru sănătatea inimii, dacă optezi pentru varianta nesărată. Alegerea semințelor de floarea soarelui nesărate este cheia pentru a beneficia de aceste avantaje, deoarece pe termen lung consumul excesiv de sodiu poate contribui la creșterea presiunii sanguine (cunoscută și sub numele de hipertensiune arterială).

În timp, fibrele solubile din semințele de floarea soarelui se leagă de colesterolul din intestinul subțire, ajutând la eliminarea acestuia din organism în loc să fie absorbit în vasele de sânge și să afecteze negativ nivelul de colesterol din sânge, care poate duce la acumularea de plăci pe vene și artere, cunoscută și sub numele de ateroscleroză, care este o caracteristică importantă a anumitor boli de inimă. Semințele de floarea soarelui conțin, de asemenea, un tip de grăsime nesaturată, sănătoasă, numită acid linoleic, care ajută la relaxarea vaselor de sânge și la reducerea colesterolului.

Susțin Sănătatea Tiroidei. O sursă fantastică de seleniu, semințele de floarea soarelui susțin sănătatea tiroidei, deoarece acest mineral este concentrat în glandele tiroide. Cercetările din 2023 indică faptul că un nivel scăzut de seleniu crește riscul pentru anumite tulburări tiroidiene.

Stimulează Metabolismul. Fibrele, proteinele și grăsimile sănătoase conținute de aceste semințe gustoase susțin sănătatea metabolică. Acești nutrienți ajută la încetinirea digestiei și la amortizarea răspunsului glucozei din sânge, rezultând într-o creștere și scădere mai lentă a zaharurilor după masă. Acest lucru este deosebit de benefic pentru cei cu probleme metabolice precum diabetul de tip 2, care necesită o gestionare atentă a nivelului de zahăr din sânge. De asemenea, ajută la creșterea sentimentului de sațietate.

O sursă bună de zinc și acid folic

Întăresc Sistemul Imunitar. Daca ești în căutarea unor suplimente care să întărească sistemul imunitar, ia în considerare semințele de floarea soarelui, deoarece conțin seleniu și zinc, nutrienți care susțin sănătatea imunitară. În afară de zinc și seleniu, aceste semințe oferă, de asemenea, cantități mari de vitamina E, cupru și compuși vegetali. Toți acești micronutrienti acționează ca antioxidanți, ajutând la reducerea inflamației și la respingerea radicalilor liberi care cauzează boli în corp.

Stimulează Digestia. Semințele de floarea soarelui se încadrează în categoria alimentelor sănătoase pentru intestin. Ele conțin atât fibre insolubile, cât și solubile, ambele susținând echilibrul digestiv. Fibra solubilă acționează ca un prebiotic, sau o sursă de hrană pentru bacteriile sănătoase din microbiomul intestinal. Microbiomul intestinal este localizat în principal în intestinul gros și este strâns legat de mai multe aspecte ce țin de sănătate, cum ar fi imunitatea și sănătatea creierului.

Facilitează Creșterea, Dezvoltarea și Refacerea. Aceste semințe gustoase încurajează, de asemenea, creșterea, dezvoltarea și refacerea organismului. Floarea soarelui conține proteine fără colesterol care ajută la construirea și menținerea musculaturii. Această proteină este, de asemenea, o componentă importantă pentru majoritatea structurilor vitale din organism, accelerând totodată vindecarea rănilor și țesuturilor. În plus, zincul și acidul folic din semințele de floarea soarelui sunt esențiale în timpul sarcinii pentru a promova creșterea și dezvoltarea sănătoasă a bebelușului.

Contribuie la Sănătatea Pielii. Grăsimile sănătoase și vitamina E din aceste semințe hrănesc pielea și îi conferă una apect luminos și sănătos. Acești nutrienți din semințele de floarea soarelui oferă beneficii antiinflamatorii pentru piele, în timp ce vitamina E în special oferă protecție împotriva razelor ultraviolete.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *