Actualitate

Semne ca ficatul tau este plin de toxine. Cum poate fi remediata aceasta problema

Publicat: 06 mart. 2020

Ficatul tău este plin de toxine. Ficatul, unul dintre cele mai importante organe, este responsabil cu peste 400 de procese care au loc în organism. Acest organ este, de fapt, un filtru pentru orice element toxic care îţi pătrunde în corp. Dincolo de numeroasele sale funcţii, ficatul este răspunzător şi cu filtrarea toxinelor. De asemenea, ficatul ajută la digestia grăsimilor şi la depozitarea vitaminelor şi mineralelor. Totodată, procesează nutrienţii din alimentele consumate. Din aceste motive, trebuie să fim foarte atenţi la sănătatea ficatului.

Ficatul tău este plin de toxine

Chiar dacă ai un stil de viaţa sănătos, te hidratezi, ai grijă ce mănânci, tot eşti expus la toxine. Acestea vin din mediul înconjurător (aer, sol, apa, maşini, fabrici, plastic) şi nu pot fi controlate.

Ficatul se detoxifiază în două moduri:
1. Într-o primă fază sunt implicate enzimele, pentru a transforma toxinele în substanţe mai puţin nocive.
2. Apoi se asociază aceste toxine cu alte molecule pentru a le creşte solubilitatea în apă. Astfel, sunt mai uşor de eliminat din organism.

Ai un ficat leneş? Acesta este un semn că ficatul tău este plin de toxine. Iar acestea vor rămâne în organism, până când funcţia hepatică se va îmbunătăţi şi va putea elimina toxinele. Acesta poate fi unul dintre cele mai importante motive pentru care nu reuşiţi să slăbiţi.

Ficatul tău este plin de toxine – simptome

– Emoţii negative
– Oboseala cronică
– Migrene şi dureri de cap pe care le simţiţi în spatele ochilor
– Dureri de cap persistente, care trec dacă dormiţi
– Vă simţiţi epuizat
– Aveţi dureri articulare cronice
– Dificultate la digestia grăsimilor
– Transpiraţie excesivă
– Alergii
– Diaree, constipaţie, dureri abdominale, balonare, gaze intestinale
– Probleme ale pielii sau acnee
– Depresie sau anxietate
– Dezechilibre hormonale
– Respiraţie urât mirositoare
– Exces ponderal subit
– Sensibilitate la anumite substanţe.

Funcţionarea optimă a organelor depinde în mare măsură de o alimentaţie sănătoasă. Este important să eliminaţi alimentele procesate şi să le înlocuiţi cu variante sănătoase. Nu mâncaţi hrană semipreparată şi încercaţi să vă gătiţi acasă.

Cheia unui ficat sănătos este hrana

Hrana sănătoasă nu este ceva complicat. În primul rând, încercaţi produsele cu cât mai puţine pesticide, cumpăraţi organic, în măsura în care este posibil. De asemenea, încercaţi o dietă echilibrată:
– alimente integrale,
– proteine de calitate,
– germeni,
– alimente fermentate,
– grăsimi sănătoase,
– nuci şi alte fructe cu coaja lemnoasă,
– seminţe.

Eliminaţi uleiurile inflamatorii cum sunt acelea de canola, porumb, soia sau floarea-soarelui. Beţi apă pură suficientă, adică minimum 2 l de apă pe zi. Consumaţi acizi graşi, uleiuri de cocos, cânepa, avocado. Este indicat un aport suficient de fibre: 35 g minim zilnic, din alimente integrale. Acestea se obțin din: seminţe de chia, anghinare, seminţe de in, avocado, broccoli şi varza de Bruxelles.

Totodată, este indivat să mâncaţi mai multe legume verzi, bogate în magneziu, acid folic, vitamina C şi B. Consumaţi carne de pui, dar crescuţi în ogradă, ouă tot de la astfel de găini, spanac, pătrunjel, varză, sfeclă.

De asemenea, limitaţi consumul de alcool sau eliminaţi-l, dacă aveţi simptomele de mai sus. Beţi must sau sifon, atunci când simţiţi nevoia unei băuturi alcoolice.



loading...

Adauga un comentariu