Local

Senatorul PSD Vasile Toma: „Autostrada feroviară Iași-Oradea, calea libertății de dezvoltare a Iașiului și a Moldovei”

Publicat: 30 nov. 2020
ALT=«Senatorul ieşean Vasile Toma»
Senatorul ieşean Vasile Toma

AUTOSTRADA FEROVIARĂ IAȘI-ORADEA, calea libertății de dezvoltare a Iașiului și a Moldovei
Soluția rapidă și sigură la tergiversările construcției autostrăzii Iași-Târgu Mureș
Dincolo de atâtea dezbateri, de critici mai mult sau mai puțin argumentate, consider ca noi, cei implicați și responsabili, trebuie să prezentăm SOLUȚII.
De aceea, vreau să vă împărtășesc SOLUȚIA pe care am găsit-o PENTRU A ASIGURA TRANSPORTUL PE RELAȚIA IAȘI- VESTUL EUROPEI.
O soluție ușor de implementat, ce poate fi transpusă rapid în realitate și care facilitează transportul de mărfuri în mod ecologic dinspre Iași, Pașcani, Suceava și Botoșani către Oradea și, mai departe, către celelalte state din U.E.
CONCRET!
Prin această Autostradă feroviară, se vor efectua curse zilnice pe traseul Iași-Pașcani-Suceava- Gura Humorului- Câmpulung- Vatra Dornei- Floreni- Ilva Mică- Dej- Cluj Napoca- Oradea, cu plecări alternative din Iași, respectiv Oradea.
AVANTAJE ȘI BENEFICII:
– prin includerea în programul de transport feroviar regulat, se asigură cel mai scurt parcurs de timp, comparabil cu cel de pe șosele, dar, în acest caz, se elimină mult mai multe dintre riscurile specifice transportului de pe șosele
– se asigură dezvoltarea operatorilor de transport din Iași, precum și domeniul logistică, având în vedere că dezvoltarea economică pe care o antrenează cu sine acest domeniu este una uriașă și pe care mizează orice economie consolidată a lumii
– se decongestionează traficul rutier dinspre Iași către Vestul țării și al Europei cu avantaje de timp și siguranță rutieră pentru transportul tuturor celor care călătoresc.
-se asigură accesul la acest traseu și din judetele Suceava și Botoșani
Practic, vorbim de un tren cu platforme pe care sunt încărcate tirurile plus un vagon cușetă pentru conducătorii auto!
CUM FINANȚĂM?
Acest transport este subvenționat din fonduri de mediu în proporție de 60%. Deci, nimeni nu poate să mai invoce, din nou!, scuze ridicole, piedici absurde și lipsa fondurilor necesare concretizării acestui proiect.
În plus:
Costurile pentru transportatori sunt comparabile cu parcursul pe șosele, dar, în acest caz, avem mai multe avantaje, cele mai importante fiind: odihna șoferilor, eliminarea riscurilor de accidente, eliminarea blocajelor în trafic.
DE CE?
Mai este nevoie, oare, să vorbim de importanța A8? De importanța transporturilor? Indiferent de tipul și destinația lor?
După luni și chiar ani de explicații, argumente, motivații și toate demersurile care mi-au stat în putere, dupa ce am gândit și expus soluții, am înțeles că nicio rațiune și niciun argument nu contează în fața amânărilor, dezinteresului și nepăsării Guvernului penelist în ceea ce privește construcția Autostrăzii Iași-Târgu Mureș.
Este clar! Din păcate… Autostrada Iași-Târgu Mureș rămâne pentru Guvernul PNL doar un desen de pe o hârtie fluturată ori de câte ori se mai dorește bifarea unor realizări fără nicio legătură cu realitatea. Și, să nu uităm, studii și iar studii.
Dragi ieșeni și dragi români,
Nu ne putem dezvolta economic din vorbe sau cu studii nesfărșite și nu putem aștepta zeci de ani!





Comentarii
  • Daca o Magistrala rutiera, feroviara si energetica(electric, gaze+petrol) nu poate lega Ardealul de Moldova, atunci si aceasta alternativa temporara poate fi avuta in vedere. Mai ales ca in curand fluxul de marfuri isi va schimab directia dinspre vest(occident) spre est(orient), deoarece Criza, Marea Resetare v-a reuce pana la zero importurile europene din Romania, singurii cumparatori ramanand doar orientalii.

Adauga un comentariu