Astazi, in timp ce firmele trec printr-un proces accelerat de digitalizare, aceia ce au nevoie de servicii funerare pentru apropiatii care au decedat devin din ce in ce mai pretentiosi. Usurinta in achizitii de acest tip si marea concurenta existenta in Capitala au stimulat companiile din acest segment de activitate ca sa implementeze serviciu in care să nu lipseasca empatia.
Apropierea de clienti, acel element care poate face diferenta intre doua firme de pompe funebre
Companiile care lucreaza cu subiecte sensibile, precum ar fi in sectoarele sanatatii si funerar, deservesc un public care se afla adesea in circumstante vulnerabile. In acest fel, daca angajatii din aceste firme se raporteaza la client mai mult decat la un cumparator obissnuit, respectandu-i durerea si ghidandu-l, experienta acestuia va fi una pe care o va aprecia.
Cand apeleaza la o casa de pompe funebre, oamenii trebuie sa ia o serie de decizii majore in timp ce sunt inca indurerati si prabusiti emmotional.
Niste servicii funerare umanizate, in in care empatia sa nu lipseasca, ar trebui ca sa ia in considerare aceste situatii de vulnerabilitate si sa ofere cele mai bune servicii de pompe funebre in functie de nevoile fiecarui client.
In ce consta empatia in cazul firmelor ce ofera servicii funerare?
Se vorbeste multe despre schimbarile in modul de interactiune cu clientii ca strategie de afaceri. De fapt, cu nenumaratele varietati de marci si cu facilitatile oferite de digitalizarea afacerilor, este nevoie doar de un singur inconvenient, de o singura nemultumire, pentru ca un potential client sa paraseasca o firma pentru o alta.
Mai ales in sectorul funerar este foarte important ca comunicarea sa fie clara, dar sensibila, si ca tratamentul clientilor sa se bazeze pe umanizarea experientei publicului.
Pentru aceasta, serviciul sau trebuie sa se bazeze pe trei principii:
- respect pentru individualitate: fiecare persoana are convingerile sale (inclusiv religioase sau non-religioase) si reactioneaza diferit la durere, iar personalul din casa de pompe funebre trebuie ca sa fie flexibil din acest punct de vedere;
- comunicare clara: inainte de a vorbi despre serviciile funerare, fie ca sunt planuri de inmormantare sau organizarea unei inmormantari propriu-zise, trebuie ascultat mai intai ce are de spus clientul; doar ascultandu-l poti oferi un serviciu satisfacator fara a-i agrava starea psihica in care se gaseste;
- empatie: disponibilitatea arata de catre personalul casei de pompe funebre ca intelege suferintele si sentimentelor clientilor este o cerinta esentiala pentru ca acestia sa se simta bineveniti si respectati.
O firma de pompe funebre buna, precum este Funerare Ghica, reuseste ca sa bifeze aceste trei puncte de mai sus astfel:
- Ceremonia personalizata
Mai nou, firmele de servicii funerare nu se limiteaza doar la formele traditionale ale ceremoniilor. Indiferent de religia sau credintele clientilor, priveghiul (veghea) trebuie structurata in functie de dorintele membrilor familiei responsabili.
Pentru aceasta, o casa funerara ce ofera servicii de calitate trebuie sa-si cunosti bine clientul si felul in care acesta face fata pierderii unei persoane dragi.
Inainte de a incepe pregatirile, firma trebuie ca sa se asigure ca familia doreste flori, daca isi doreste un priveghi deschis sau mai intim. Important este ca se simt confortabil ca sa-si exprime sentimentele. Totusi, fiind in plina pandemie de coronavirus, este important sa se respecte si regulile, eticheta si legislatia in vigoare si, de asemenea, sa se asigure ca ofera si unele facilitati online pentru clienti.
- Reuseste ca sa transmita incredere
Cei care lucreaza cu publicul de mult timp ajung uneori ca sa comunice mecanic, deoarece pot deja prezice comportamentul clientilor lor. In industria funerara, totusi, transmiterea unui sentiment de sprijin, de empatie, fac parte din fisa postului.
Desi trebuie sa asculte zilnic anxietatile clientilor, este esential sa se spuna clar faptul ca firma este specializata doar pe segmentul funerar. In momentele delicate, precum ar fi decesul, oamenii cauta sprijin atat din punct de vedere emotional, cat si in pregatirile pentru adio. Personalul unei firme funerare care se respecta arata ca este acolo pentru a facilita procesul pe toate fronturile, insa nu poate suplini serviciile unui psiholog autorizat.
O casa de pompe funebre se preocupa de imaginea ei
Un mediu primitor, confortabil si flexibil este esential pentru ingrijirea umanizata. La urma urmei, clientul trebuie sa simta ca are tot sprijinul de care are nevoie pentru a trece prin procesul de doliu.
Pe langa investitia in structura fizica, cu oferta de locuri confortabile, spatiul trebuie pregatit pentru diferite tipuri de ceremonii, fie ele mari, intime, religioase sau nu. Nu este de neglijat nici instruirea angajatilor pentru a oferi si mai mult confort celor prezenti.
Vrei sa colaborezi cu o casa de pompe funebre de top din Bucuresti? Contacteaza echipa Funerare Ghica pentru servicii de top cu servicii pe care ti le poti permite!