Locatarii unui bloc au ajuns la disperare, după ce au fost lăsați fără apă de mai multe zile, în timp ce afară sunt temperaturi foarte ridicate
Totul a început pe data de 30 iunie 2025, când angajații de la operatorul de apă-canal au venit să ridice apometrul din bloc. Oamenii nu știau ce se întâmplă, iar problema nu s-a rezolvat nici după 5 zile.
Blocul a rămas fără apă
Oamenii din blocul T1 de pe strada Prof. Ion Simionescu din cartierul Dacia, Iași, stau fără apă în locuințe de cinci zile. În timp ce afară temperaturile sunt tot mai mari, crește și disperarea oamenilor. Imobilul a rămas fără acces la rețeaua publică de apă din cauza unui locatar care nu a plătit facturile de mai multe luni. Astfel, și ceilalți oameni suferă.
„Nu putem sta așa, sunt peste 30 de grade afară, oamenii au nevoie de apă pentru consum, mâncare, spălat, însă, de 5 zile, nu mai avem. Au venit cei de la ApaVital, au luat apometrul și asta a fost, totul din cauza unui locatar care nu a plătit. Am discutat cu omul, el a efectuat ulterior mai multe plăți să rezolve problema. A fost o înțelegere între ApaVital și asociație, dar degeaba, apă tot nu avem”, povestește Gabriel, un locatar din bloc.
Asociația de locatari Prof. Ion Simionescu 34 este administrată de către societatea Termo Service SA.
„Noi am discutat și cu cei de la ApaVital, nu avem ce face, sunt niște facturi restante, 99% din oamenii din bloc sunt punctuali, doar o persoană nu a plătit mai multe luni. Eu îi înțeleg, sunt disperați, dar, legal, nu avem ce face, este un contract care trebuie respectat”, a precizat Alina Boroș, administratorul asociației.
Locatarii trebuie să plătească
Reporterii BZI au luat legătura și cu reprezentanții ApaVital pentru a ne explica situația. La blocul respectiv, exista o restanță de 11.000 de lei din cauza unui consumator. Astfel, conform contractului, societatea a întrerupt furnizarea apei.
„Conform clauzelor contractuale, ApaVital S.A. se obligă să furnizeze servicii de apă și de canalizare, iar asociația din care face parte acest bloc se obligă să achite facturile aferente acestor servicii. În fapt, la data de 30.06.2025, asociația înregistra o datorie de 11.348 lei pentru un număr de 5 facturi lunare, dintre care 4 erau scadente. Drept urmare, în urma mai multor demersuri, constând în notificări, anunțuri afișate la avizierul blocului, contactarea asociației. Întrucât promisiunile asociației nu s-au concretizat în efectuarea de plăți, s-a decis sistarea serviciilor, începând cu 30.06.2025. Reluarea furnizării serviciilor se va face după achitarea întregii sume restante, a penalităților și a situațiilor de lucrări aferente operațiunii de închidere. În urma sistării serviciilor, asociația a efectuat o plată de 4.271 lei”, a precizat Răzvan Manolache, șeful Serviciului de Marketing și Relații Clienți ApaVital.
Din păcate, contractele sunt încheiate cu asociația de proprietari ca entitate, nu individual, cu fiecare persoană. Astfel, în cazul neplăților, toți sunt trași la răspundere.
„ApaVital S.A. are încheiat un contract cu Asociația de Proprietari, nu cu proprietarii individuali. Prin urmare, avem la dispoziție doar datele privind restanța totală la nivel de asociație, neavând niciun fel de informații sau prerogative la nivel de apartament. Distribuirea cheltuielilor comune și încasarea acestora se face conform regulamentelor asociației”, a mai spus Răzvan Manolache.
Blocul va rămâne fără apă pentru o perioadă nedeterminată, până când oamenii vor plăti restanțele.
Iata de ce sistemul de termoficare s-a dus pe apa sambetei si oamenii au preferat centrala individuala. Daca unul nu plateste, raman si ceilalti fara apa calda, caldura si ca in cazul de fata, fara apa rece cand iti trebuie. Si nu se poate face nimic………
in Cantemir sunt proprietari cu 10-15-20-25.000 lei si nu se inchide nici o apa, nici un gaz, nici o caldura.
termo service – apa vital si primaria sunt mana in mana … au bagat legile astea ca sa oblige si pe cel care este cu plata la zi sa plateasca si pentru ala care este rau platnic … apa vital are un canal in fata blocului si nu il recunoaste … ei spun ca acel canal nu este al lor … dar acel canal este pe domeniu public …. apa vital fuge de raspundere – ei incaseaza doar bani si atat –