Titlurile zilei

Surpriză totală pentru șoferi în intersecția din Podu Roș. Primăria vrea să renunțe la rond. Se fac deja primele calcule – SCHIȚE

Publicat: 12 feb. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii

Una din cele mai aglomerate intersecții din municipiul Iași ar urma să sufere o serie de modificări importante în ceea ce privește fluxul de autoturisme ce tranzitează zona. Întreaga intersecție din Podu Roș, extrem de aglomerată la orele de vârf, va fi reconfigurată. Municipalitatea ar putea renunța chiar și la celebrul rond din zonă pentru a putea fluidiza circulația rutieră în intersecție.

Municipalitatea ieșeană a luat în calcul în această perioadă un proiect legat de reconfigurarea timpilor din zona intersecției din Podu Roș. Una din cele mai aglomerate zone ale Iașului ar urma să fie reconfigurată prin schimbarea timpilor la semafoare. Intersecția a ajuns să fie tot mai hulită de conducătorii auto, fiind mai mereu aglomerată de fluxul de autoturisme. În aceste condiții s-a luat în calcul o schimbare totală a timpilor de la semafoare, schimbare care poate duce la fluidizarea circulației.

De altfel, au fost făcute mai multe schițe în acest sens, iar primele teste ar urma să fie făcute în zilele următoare. Au fost luate în calcul șase faze, cu timpi de aproximativ 50 de secunde. De exemplu, se va institui roșu la semafor pe toate cele trei benzi la intersecția Podu Roș cu Splai Bahlui Mal Stâng și bulevardul Dimitrie Mangeron, roșu care se va prelungi și la semaforul de pe Șoseaua Nicolina, cel aflat înainte de intersecție. În acest fel se poate fluidiza traficul de pe celelalte artere pentru ca șoferii să aibă timp de traversare a zonei fără a intra în ambuteiaje. Municipalitatea a luat în calcul mai multe astfel de faze, urmând a le testa pe rând, pentru a calcula timpii exacți.

„Semaforizarea va crește, în primul rând, viteza de tranzitare a zonei și implicit fluxul. Intrarea mașinilor în rond se va face fluent, fără intermitență. Problemele cele mai mari sunt date de capacitățile de stocare. De altfel, și la Podu de Piatră, pornirea acelui semafor de pe Nicolae Iorga a fluidizat traficul spre cele două maluri ale Bahluiului și dinspre cartierul Alexandru cel Bun”, a arătat viceprimarul Radu Botez.

Rondul poate dispărea

O altă măsură pe care Primăria a luat-o în calcul ține și de renunțarea la rondul din intersecția cu pricina.

„În zona Podu Roș analizăm și posibilitatea de renunțare la rond care încetinește viteza de trafic în intersecții. Dacă am renunța la rond, de exemplu ne așezăm pe trei benzi dinspre Nicolina, iar când semaforul dă verde, mașinile apucă să intre cu 40-50 kilometri la oră, deci crește viteza. Acum, cu rondul, viteza e mai mică, intră câte o mașină și traficul e îngreunat. Noi am încercat o serie de modelări, diferența de viteză fiind foarte mare. Dacă am face acest lucru, am interzice în acestă intersecție orice viraj la stânga. Cine ar veni din Bucium nu se poate duce spre Nicolina sau cine vine dinspre Țesătura nu se poate duce spre Nicolina. O poți face înainte sau la dreapta, spre oraș. Ar fi un număr incomparabil de autoturisme în zonă, traficul ar fi mai fluent și nu am mai avea probleme”, a mai menționat viceprimarul orașului.

Detalii noi pentru toată zona Splai Bahlui

Pe de altă parte, municipalitatea pregătește un alt set de modificări în trafic. Măsura vizează un tronson lung de câțiva kilometri de-a lungul râului Bahlui. Zonele din dreptul Splai Bahlui, pe ambele maluri, vor avea pasaje supra și subterane, dar și străzi adiacente cu sensuri unice. Astfel, Splai Bahlui Mal Stâng și Splai Bahlui Mal Drept vor intra într-un proces de reabilitare, de reorganizare a sensurilor unice și nu numai. În calcul a intrat și posibilitatea inversării sensurilor pe malurile râului Bahlui. Documentul respectiv vizează reducerea zonelor de coliziune. Prin implementarea unor sensuri unice de-a lungul splaiurilor se va ajunge la evitarea aglomerației.

Adauga un comentariu