Prima pagină » Sanatate » Diete si regimuri » Tensiunea arterială: alegeți o dietă bogată în flavanoli
Tensiunea arterială: alegeți o dietă bogată în flavanoli

Tensiunea arterială: alegeți o dietă bogată în flavanoli

23 oct. 2020, 19:48,
în Sanatate

Potrivit unui studiu recent, tensiunea arterială poate scădea la cei care au o dietă bogată în flavonoide. Alimentele cele mai bogate în flavonoide sunt ceaiul, fructele de pădure, usturoiul, merele, strugurii, spanacul, cacao, uleiul de măsline presat la rece etc.

Hipertensiunea arterială, definită drept tensiune arterială prea mare, reprezintă cea mai frecventă patologie cronică din lume. Pentru a remedia acest lucru, un studiu recent vine cu o soluție.

Potrivit rezultatelor primelor cercetări care utilizează măsurători obiective ale dietelor a mii de rezidenți din Marea Britanie, persoanele care consumă o dietă care include alimente și băuturi bogate în flavanoli pot prezenta o scădere a tensiunii arteriale. Alimentele cele mai bogate în flavonoide sunt ceaiul, fructele de pădure, usturoiul, merele, strugurii, spanacul, cacao, uleiul de măsline presat la rece etc.

Rezultatele acestui studiu au fost publicate în Scientific Reports. O echipă internațională de la Universitatea din Reading, Universitatea din Cambridge, Universitatea din California Davis și Mars Incorporated a studiat date de la 25.618 de participanți la studiul European Prospective Investigation on Cancer. În detaliu, studiul a comparat ceea ce au mâncat participanții cu tensiunea arterială ridicata. Spre deosebire de alte studii care examinează legăturile dintre nutriție și sănătate, cercetătorii au măsurat în mod obiectiv aportul de flavanol folosind biomarkeri nutriționali din sânge.

Alegeți o dietă bogată în flavanoli daca aveti tensiune arteriala ridicata

Rezultat? Diferența tensiunii arteriale între cei cu cel mai scăzut aport de flavanoli și cei cu cel mai mare aport a fost cuprinsa între 2 și 4 mmHg. O diferență comparabilă cu schimbările observate la cei care urmează o dietă mediteraneană.

Alegeți o dietă bogată în flavanoli daca aveti tensiune arteriala ridicata:

„Studiile anterioare pe populații mari s-au bazat întotdeauna pe date auto-raportate pentru a trage concluzii, dar acesta este primul studiu epidemiologic care investigheaza obiectiv asocierea dintre un compus bioactiv specific și sănătate. Suntem încântați să vedem că în studiul nostru a existat, de asemenea, o asociere semnificativă între consumul de flavanoli și scăderea tensiunii arteriale. Ce ne oferă acest studiu este o descoperire obiectivă asupra asocierii dintre flavanoli – prezenti în ceai și anumite fructe – și tensiunea arterială. Această cercetare confirmă rezultatele studiilor anterioare privind intervenția dietetică și arată că aceleași rezultate pot fi obținute cu o dietă obișnuită bogată în flavanoli. În dieta britanică, principalele surse sunt ceaiul, cacao, merele și fructele de pădure”, relatează profesorul Gunter Kuhnle, nutriționist la Universitatea din Reading.

Autorii acestui studiu au constatat că cea mai mare diferență a fost observată la participanții cu cea mai mare tensiune arterială.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Alătură-te comunității noastre de susținători
Donația ta lunară ne ajută să planificăm și să continuăm să informăm corect și echidistant
Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Contribuția ta face diferența
Ne ajuți să rămânem independenți și să aducem informații de care ai nevoie
Articol recomandat
Funcționarea Unității 2 de la Cernavodă, în pericol de oprire din cauza Dunării. „Este inevitabil”, avertizează autoritățile
Nivelul Dunării a ajuns la pragul critic pentru funcționarea Unității 2 de la Cernavodă. Autoritățile avertizează că oprirea reactorului este inevitabilă. Situația de la Centrala Nuclearoelectrică de la Cernavodă a devenit critică după ce nivelul Dunării a coborât la pragul prevăzut în procedurile de funcționare. Unitatea 2, singurul reactor aflat în prezent în producție, ar […]
Funcționarea Unității 2 de la Cernavodă, în pericol de oprire din cauza Dunării. „Este inevitabil”, avertizează autoritățile

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
13 august 2026
13 august 2026