Eveniment-Social

Toti soferii trebuie sa afle asta. Iata regulile dupa care se va circula in Fundatie! – FOTO

Publicat: 10 dec. 2014
_____ Vizualizări 0 Comentarii

@ Intersectia din Fundatie va avea semafoare, semne de circulatie si oglinzi, pentru a fi evitate coliziunile pe Pacurari, la iesirea din Pasajul Mihai Eminescu @ Viteza de circulatie va fi limitata @ Inaugurarea este programata saptamana viitoare

Municipalitatea ieseana a definitivat solutia de reglementare a circulatiei in zona Pasajului Mihai Eminescu. Acesta va fi inaugurat saptamana viitoare, pe 16 decembrie. Receptia oficiala va fi facuta cu cateva zile mai devreme. In primele doua zile, intersectia va fi supravegheata de politisti de la Locala si Rutiera. Prin pasaj masinile vor fi obligate sa circule cu maxim 30 de kilometri la ora. La accesul dinspre Pacurari va fi montat un panou electronic care va informa soferii in caz de blocaje sau incidente in trafic.

Studiile primariei prevad o imbunatatire a fluxului de masini pe relatia Pacurari Independentei cu 75% peste valorile actuale, putandu-se ajunge un flux posibil de 8500 de masini pe ora ce pot tranzita Pasajul Mihai Eminescu.

Giratie, semafoare si oglinzi la iesirea din Pasaj
 
Fluxul principal de circulatie dinspre si spre Pacurari se va face pe zona de pasaj. Pentru asta sunt alocate patru benzi, din care doua care deservesc pasajul. Una care va permite sa continue circulatia pe directia inainte, rezervata pentru cei care nu vor trece prin Pasaj spre Independentei, ci vor dori sa mearga pe traseul Muzicescu-Stefan cel Mare, respectiv o banda cu viraj de dreapta dinspre Copou. Cei care vin de pe Independentei vor putea merge prin Pasaj spre Pacurari si spre Copou folosind benzile din giratie. Cea de langa rond permite virajul de stanga si accesarea din nou a directiei de parcurs spre Muzicescu sau Rapa Galbena.

Cei care coboara Copoul au prioritate, in sensul ca cei care sunt pe directia Independentei Pacurari folosesc pasajul si trec pe dedesubt, iar cei din Copou trec pe deasupra si pot accesa directiile Independentei, Muzicescu, respectiv gara, pe Rapa Galbena.

„Virajul de dreapta dinspre Bulevardul Carol I spre Pacurari se poate face pe banda de acces de langa Biblioteca Centrala Universitara, cu reglementarea de stop, soferii fiind obligati sa se opreasca, sa se asigure, pentru a permite tranzitul celor din fluxul principal dinspre Independentei”, a declarat viceprimarul Mihai Chirica.

O oglinda va fi instalata pe Pacurari, la iesirea din pasaj, pentru o vizibilitate suplimentara, pentru cei care folosesc banda de langa BCU, pentru a vedea daca iese cineva din Pasajul Mihai Eminescu.
Celelalte reglementari raman nemodificate. Intersectia este una in giratie, dar nu reglementata ca sens giratoriu, pentru ca e reglementata cu indicatoare si semafoare. Indicatoarele ce vor fi folosite cand semafoarele nu functioneaza sau intra in semnalizare cu galben intermitent sunt cele care vor da prioritatile de parcurs. Semafoare vor fi pe toate patru intrarile principale in intersectie. Pietonii vor putea circula pe pasajele pietonale care supratraverseaza pasajul, pe Pacurari si Independentei, dar si pe trecerile de pe Carol I si Muzicescu.

Reglementari speciale

Pe o distanta de 30 de metri inainte si dupa pasaj orice manevre sunt interzise. Semnalizarea rutiera va fi completata cu un marcaj axial, sub forma unei denivelari, care va permite urmarirea benzii de circulatie cu 30 de metri inainte de intrare si 30 de metri la iesirea din pasaj.

Va exista si o semnalizare suplimentara pe parapetii de beton prin elemente de cauciuc cu semnul ocolire la ambele intrari. „Va fi urmarit un marcaj suplimentar pe latura din stanga, din Pacurari spre Independentei, pentru a nu permite virajul de stanga brusc, pentru a nu il impiedica pe cel care paraseste pasajul”, a explicat viceprimarul Mihai Chirica.

Potrivit acestuia, prin pasaj vor putea treace inclusiv tiruri sau orice tip de autocare, inaltimea Pasajului fiind de 5 metri. In ceea ce priveste asigurarea deszapezirii, municipalitatea a dat asigurari ca nu vor fi probleme, urmand a fi folosite in caz de nevoie topitoare de zapada, luminatorul avand un sistem de degivrare.

Adauga un comentariu