Local

Traseul autostrăzii A7 Pașcani – Siret a fost stabilit. Florin Cîțu: „Studiul de fezabilitate va fi gata până la finele anului”

Publicat: 14 mai 2021
Florin Cîțu vorbește la microfon
Florin Cîţu a fugit de presă după prezentarea PNRR din plenul Parlamentului. Pentru că jurnaliştii au insistat să le răspundă la întrebări, premierul i-a jignit spunându-le că nu s-au civilizat în 30 de ani

Primul ministru al României, Florin Vasile Cîțu, a anunțat astăzi, 14 mai 2021, faptul că a fost stabilit traseul autostrăzii A7 pe tronsonul Pașcani – Siret. Premierul a menționat că va fi autostradă, nu drum express, și că sectorul va fi realizat cu ajutorul fondurilor europene. Studiile de fezabilitate vor fi gata până la finalul anului 2021, a precizat Florin Cîțu.

Anunțul a fost făcut vineri, la Suceava, la finalul unei vizite pe care premierul a întreprins-o în Bucovina.

„Avem o veste bună. Autostrada A7 Pașcani – Siret, avem varianta finală, știm pe unde va trece. Până la finalul anului vom avea și studiile de fezabilitate, vom avea indicatorii care vor arăta că trebuie să fie autostradă, se va trece de la drum expres”, a anunțat Florin Cîțu.

Finanțarea sectorului Pașcani – Siret va fi acoperită cu fonduri europene, în timp ce porțiunea București – Pașcani se va face cu fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență, a precizat prim-ministrul.

Staţii încărcare pentru maşini electrice și perdea forestieră pe A7

Potrivit declaraţiilor făcute pentru economedia.ro de Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, controversata Autostradă A7 va avea parte de o premieră absolută. Aceasta va avea inclus o perdea foriesteră dar şi staţii de încărcare pentru autoturismele electrive. Hotărârea a fost luată în contextul în care proiectul se vrea prins în PNRR, însă pentru a putea fi implementat îi sunt necesare şi componente verzi, ecologice. Contractarea lucrării ar urma să aibă loc anul acesta, iar termenul de finalizare ar trebui să fie până în august 2026.

De asemenea, autostrada nu va avea piste pentru biciclete pentru că vor exista alte drumuri mai prietenoase pentru biciclişti decât autostrăzile de mare viteză.

”Vreau să clarific că nu vom construi piste de biciclete de-a lungul autostrăzilor. Există în PNRR un program de dezvoltare de drumuri velo (până la 3000km de rețea), într-adevăr, dar acestea vor fi pe rute mai prietenoase pentru plimbare/deplasare în aer liber, decât lângă drumurile de mare viteză. Autostrăzile, precum A7, vor avea, în schimb, perdele forestiere de-a lungul lor, precum și stații de încărcare pentru mașini electrice în parcări și centrele de întreținere, ambele prinse încă din faza de proiect tehnic”, a transmis Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.

Autostrada va înregistra un număr record de noduri

O altă premieră va fi şi numărul total de noduri inregistare. Autostrada va înregistra un record la acest capitol. De exemplu, pe primul lot – cel dintre Ploiești și Buzău, care va avea o lungime de 63 de kilometri, vor fi șase noduri. Acestea vor asigura mobilitatea şi conexiunea cu A3 dar şi cu mai multe drumuri naţionale şi judeţene. De altfel, pe traseul Autostrăzii A7 și A8 va fi inserat, la nivel de județul Iași o centură ocolitoare.

A7 urmează traseul DN 1 B şi mai ales DN 2-E 85, şosele europene care traversează localitate după localitate, deci va deservi şi traficul local, nu doar pe cel de tranzit naţional şi internaţional.

Mai mult decât atât, „coloana vertebrală” a Moldovei este primul drum de mare viteză prevăzut din proiect cu perdele forestiere (se reduc costurile şi poluarea la deszăpezire), iar spaţiile de servicii şi Centrele de Întreţinere vor avea staţii de încărcare pentru maşini electrice.





Adauga un comentariu