Podul Cerna, vechi de peste 50 de ani, va intra în reparații capitale. Proiectul de hotărâre a fost aprobat de consilierii locali
În cadrul ședinței ordinare de ieri, 20 mai 2024, plenul Consiliului Local s-a reunit pentru a supune votului 27 de proiecte de hotărâre. Printre acestea se numără și cel cu privire la reabilitarea podului Cerna, cel care face legătura între cartierele Alexandru cel Bun și Mircea cel Bătrân.
Un pod vechi de peste 50 de ani, din Iași, intră în reparații capitale. Proiectul de hotărâre a fost aprobat
Potrivit informațiilor publicate de Primăria Iași, valoarea estimată a investiției este de 43.621.669,71 lei, cu TVA, aproximativ 9 milioane de euro. Durata de execuție a lucrărilor de reparații capitale a podului Cerna va fi de 14 luni. Este important de știut faptul că prin proiect se urmărește și extinderea infrastructurii.
„Soluția tehnică propune execuția lucrărilor pentru extinderea infrastructurii prin păstrarea grinzilor existente, 7 bucăți și montarea grinzilor noi, prefabricate pe zonele de lărgire 3 grinzi pe amonte și 4 în aval, pe fiecare deschidere respectiv 4 deschideri, ceea ce înseamnă 28 de grinzi noi. Execuția lucrărilor de reparații capitale la nivelul suprastructurii existente, execuția plăcii de suprabetonare cu conlucrarea între suprastructură veche și cea nouă, prin conectori fixați în găuri la partea superioară a grinzilor și plăcii monolite”, se arată în documentele proiectului de hotărâre aprobat.
Proiectul include și intervenții de refacere a căii de pe pod, relocarea utilităților, execuția lucrărilor la rampele de acces, lucrări de curățare și calibrare a albiei. Mai mult decât atât, podul Cerna va avea 4 benzi, fiecare de 3,50 metri lățime, și 2 trotuare, de 3,00 metri fiecare.
Podul Cerna, cel care face legătura între cartierele Alexandru cel Bun și Mircea cel Bătrân, a fost construit în anul 1970
Podul Cerna are o vechime de 54 de ani, acesta a fost dat în exploatare în 1970, perioadă în care a suferit degradări atât la nivelul căii de rulare, cât și la nivelul structurii de rezistență. Din cauza creșterii traficului din zonă, reparațiile capitale ale acestuia sunt necesare.
„Având în vedere starea generală a podului Cerna care este în exploatare din anul 1970, timp în care a suferit degradări importante la nivelul căii de rulare, a structurii de rezistență cât și la nivelul albiei și malurilor. Având în vedere creșterea traficului în intersecția dintre strada Cerna, strada Sarmisegetuza și bulevardul Alexandru cel Bun, a fost necesar întocmirea expertizei tehnice și căutarea unor soluții pentru fluidizarea traficului, reabilitarea și modernizarea podului. Astfel, se va crea un gabarit transversal de 14,0 m pentru zona carosabilă, cu 4 benzi de 3,5 m lățime fiecare, și două trotuare 3,0 metri lățime fiecare și cu păstrarea suprastructurii existente. Prin proiectul tehnic se propune execuția de lucrări pentru realizarea infrastructurii prin păstrarea grinzilor existente, 7 bucăți și montarea grinzilor noi prefabricate pe zonele de lărgire”, se arată în documentele publicate.
Un pod vechi de peste 50 de ani, din Iași, intră în reparații capitale. Este vorba despre cel care face legătura între cartierele Alexandru cel Bun și Mircea cel Bătrân, iar valoarea proiectului este de aproximativ 9 milioane de euro.
Să vedem cât va ține după reparația capitală. Oare tot 50 de ani?
iar sifonare de bani. Erati pe drojdie …
4 benzi pentru ce, dacă la capete sunt câte 2, să se facă ambuteiajul pe pod?
Dinspre Alexandru sunt cite doua benzi pe sens !, bine ar fi dacă ar merge cu 4 benzi pină la Lidl !, ar descongestiona blocajul din intersecția cu Galata
Bine ar fi da trebe’ sa darame blocurile sa faca 2 benzi pana la Lidl
sa vezi acuma cat stai sa astepti in statie un 44, 47 sau 28 si asa stateai juma de ora. acu o sa stai 1 ora si cand ajung in statie sunt pline sardina.
Îl da cu vopsea și pune polistiren
9 mil euro?! cu banii astia faci 4 blocuri turn de cate 10 etaje!
eh, acu belea ! sa vezi ce se masturba traficul !