Titlurile zilei

Un tânăr din Iași pus pe afaceri s-a gândit să se ia la întrecere cu cele mai cunoscute firme de curierat. Rețeta lui pare să fie de succes și ar putea pune bețe în roate giganților de pe piață: „Sperăm să mărim echipa”

Publicat: 13 apr. 2021
Un tânăr din Iași pus pe afaceri s-a gândit să se ia la întrecere cu cele mai cunoscute firme de curierat. Rețeta lui pare să fie de succes și ar putea pune bețe în roate giganților de pe piață Sperăm să mărim echipa
Piața livrărilor la domiciliu s-a dezvoltat în ultimii ani datorită pandemiei COVID-19, astfel că se fac angajări masive în acest domeniu. Un ieșean care a deschis o firmă de livrări la domiciliu, în urmă cu 2 ani, Tiberiu Lupu, spune că are nevoie în permanență de curieri, pentru că a crescut cererea din partea clienților

Domeniul livrărilor la domiciliu s-a dezvoltat masiv în ultimul an, pe fondul pandemiei COVID-19, astfel că tot mai mulți ieșeni cu spirit antreprenorial și-au deschis afaceri în domeniu. Pentru că această piață este în continuă creștere datorită cererii din partea clienților, firmele din domeniu au nevoie de curieri. Tiberiu Lupu, patron din Iași care a deschis în urmă cu 2 ani o firmă care face livrări la domiciliu, spune că vrea să mărească echipa

Una dintre firmele din domeniul livrărilor la domiciliu, deschisă în Iași, este a lui Tiberiu Lupu. Tânărul în vârstă 37 de ani a muncit 18 ani în Italia și s-a reîntors în țară în urmă cu 2 ani, pentru a fi mai aproape de familie. A deschis o firmă care face livrări la domiciliu, iar în ultimul an, datorită pandemiei COVID-19, a făcut angajări constant. Antreprenorul spune că jobul de curier nu este unul ușor.

„Cei care vor să se angajeze la noi trebuie să aibă permis de conducere și o mașină proprie, pentru că nu ne permitem să facem ca în afară, să cumpărăm flote de mașini. Acum pot să se deplaseze și cu bicicleta și cu siguranță, eu și colegii mei cu afaceri în domeniu, facem angajări continuu pentru că pandemia COVID-19 ne-a favorizat, să spunem. Noi avem acum 7 curieri, însă numărul lor oscilează pentru că unele persoane stau câteva luni, altele mai mult timp. Sunt, în general, persoane tinere care vor să se angajeze la noi, care au preocupări de tineri. Știți cum sunt, așa eram și noi.

Au și alte lucruri de făcut, nu se ocupă numai de livrat produsele la domiciliu. Însă în permanență am făcut angajări și nu am dus lipsă de personal. După perioada inițială a pandemiei am văzut că era necesar să mai angajăm, pentru că era cererea mai mare din partea clienților. De atunci, curieri tot vin, pleacă. Contrar părerilor, nu este un job ușor cel de curier. Ai nevoie de multă răbdare cu clienții, trebuie să fii atent la trafic. Poate părea ușor, dar nu e, când vine vorba de trafic, mai ales când este aglomerat”, spune Tiberiu Lupu.

Tiberiu Lupu, antreprenor: „Afacerea e ok. Sperăm să mărim echipa. Noi ducem cumpărăturile clienților acasă”

Antreprenorul spune că a fost nevoit să o ia de la zero în momentul în care a ajuns din nou în Iași. Cu banii economisiți, a deschis o afacere.

„M-am întors în țară după ce am muncit 18 ani în străinătate și a fost dificil să îmi găsesc un loc de muncă. Era singura variantă logică pentru mine și familia mea să mă întorc în România. Știu că pare un clișeu faptul că m-am întors în țară pentru familie, chiar dacă era foarte bine acolo. În Italia și lucram pe un salariu bun, în metrologie legală. Am plecat din țară când aveam 18 ani și m-am întors aici după 18 ani de muncă. Da, la un moment dat e necesar să fii aproape de familie. E complicat să te întorci de la un venit decent la nimic, pentru că practic o iei de la zero.

Trebuie să te obișnuiești cu totul pentru că ești, într-un fel, într-o țară străină. Noi nu ne oprim la lucrurile negative pe care le întâlnim. Pot să spun că am găsit în România mai multe lucruri pozitive decât negative. Am văzut în ultimii 2 ani și ce înseamnă să fii angajator. Iar afacerea e ok. Sperăm să mărim echipa. Noi ducem cumpărăturile clienților acasă, suntem în colaborare cu firma Bringo, nu livrăm preparate de la restaurante”, mai spune Tiberiu Lupu, administratorul firmei Wirebit Centa SRL.

Firmele din domeniul livrărilor la domiciliu fac angajări masive în această perioadă

Pentru că este nevoie de curieri, pe site-urile cu anunțuri de angajare sau la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Iași sunt postate mai multe anunțuri pentru angajare. Firmele din domeniu au nevoie în permanență de angajați. Una dintre aceste companii are 12 angajați și mai are nevoie de 10 curieri.

„În momentul de față mai avem nevoie de încă 10 persoane pentru a face livrările la domiciliu. Sunt interesate persoanele de acest job și în general ne caută la telefon, fiind deciși să se angajeze repede. Am angajat constant pentru că a crescut cererea pentru livrările la domiciliu”, spune Raluca Bădița, reprezentant al firmei DFC Logistică și Implementare SRL.

În primele două luni din anul 2021 s-au angajat peste 1.000 de persoane, din Iași, cu ajutorul specialiștilor din cadrul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM), însă numărul celor care și-au găsit un loc de muncă este dublu, datorat și platformelor de angajare unde se depun CV-urile. Ieșenii care vor să angajeze în această perioadă au la dispoziție mai multe locuri de muncă vacante în diferite domenii de activitate. Patronii din domeniile construcții și industrie angajează sute de persoane în această perioadă.

Noi cursuri de recalificare profesională pentru ieșeni au început la Centrul AJOFM

Potrivit AJOFM Iași, datele arată că numărul celor care se angajează este în creștere.

„Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2020, sunt mai puține angajări, însă am observat că acestea încep să crească. Numai în luna februarie 2021 au fost încadrate în muncă 487 de persoane”, susține Adriana Sîrghie, purtător de cuvânt al AJOFM Iași. Persoanele șomere, care sunt în căutarea unui loc de muncă, și vor să se specializeze într-un anumit domeniu, pot urma cursurile de recalificare profesională organizate de AJOFM. Șomerii pot să urmeze gratuit cursurile de coafeză, inspector resurse umane, electrician, specialist în construcții sau în domeniul agricol.

Singura condiție pentru înscrierea la aceste cursuri este ca ieșenii să fie șomeri care primesc indemnizația de șomaj. Începând cu jumătatea lunii martie 2021 au fost organizate cursuri de recalificare profesională, de către specialiștii din cadrul AJOFM Iași, pentru posturile de coafeză, electrician, specialist în resurse umane. Cursurile durează 3 luni și presupun atât proba teoretică, cât și cea practică. În anul precedent au finalizat aceste cursuri 230 de șomeri, iar 60 la sută dintre aceștia au reușit să se integreze din nou pe piața muncii, schimbându-și meseria și domeniul de activitate, cum este și cazul electricianului Cristian Tănasă, care a reușit să se angajeze în domeniu după ce a terminat cursurile de reconversie profesională.




Adauga un comentariu