Business în România

Utilizarea cardului de masă în restaurante a crescut cu 29% în martie 2024!

Publicat: 29 apr. 2024
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Utilizarea cardului de masă în restaurante a crescut cu 29 în martie 2024
Utilizarea cardului de masă a crescut în restaurante

De la 1 ianuarie 2024, impozitele pe tichetele de masă și voucherele cadou s-au dublat odată cu introducerea CASS. Cu toate acestea, în martie 2024, utilizarea cardurilor de masă în restaurante a înregistrat o creștere semnificativă de 29%.

Analiza efectuată asupra portofoliului Edenred, principalul furnizor de tichete de masă, a arătat că bugetele de beneficii acordate de companii au crescut până la 783 de lei brut lunar per angajat în 2023. Această tendință ascendentă s-a manifestat în special în sectoarele comerțului, intermediarilor financiari și asigurărilor.

Românii plătesc mai mult cu carduri de masă în restaurante

Statistica arată faptul că românii plătesc mai mult cu carduri de masă, atât la restaurante cât și pe platformele de livrare. În martie 2024 s-a inregistrat o creștere de 29% a acestor tipuri de plăți față de luna decembrie a anului 2023.

”În ceea ce privește utilizarea cardului de masă în restaurante și pe platforme livrare, observăm o creștere cu 29% a numărului de utilizatori la nivelul lunii martie 2024, față de luna decembrie, după majorarea valorii tichetului de masă la 40 lei. Observăm, de asemenea, o creștere a valorii medii a tranzacțiilor pe platformele de livrare, de la 103 la 124 lei în martie 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut”, arată Ana Busuioc, Legal & Corporate Affairs Director, Edenred, într-un interviu pentru Economica.net.

Pe de altă parte, anul 2023 a fost un an greu din punct de vedere fiscal pentru companii mai ales din cauza faptului că a existat o imprevizibilitate fiscală și legislativă extrem de mare. Ana Busuios punctează faptul că angajatorii, în pofida politicilor incorecte ale guvernului PSD-PNL privind supraimozitarea, au ales să susțină aceste creșteri și să procedeze astfel incât angajatul să nu aibă de suferit.

Românii au început să pună accent pe mâncarea sănătoasă

Potrivit ultimului Barometru Food, aproape jumătate dintre angajații din România afirmă că utilizează aproximativ 40% din venitul lunar pentru a achiziționa alimente. În acest context, cardul de masă este perceput ca un instrument esențial pentru gestionarea bugetului alocat alimentelor. Conform sondajului, 8 din 10 angajați români consideră că tichetele de masă le sporesc puterea de cumpărare, în timp ce 7 din 10 respondenți indică faptul că acestea contribuie semnificativ la reducerea nivelului de stres, într-un mediu economic dinamic.

Aceste constatări provin din Barometrul FOOD 2023 și reflectă o tendință globală nouă și relevantă pentru angajații din întreaga lume: în perioade de inflație, preocuparea pentru o alimentație sănătoasă crește, iar angajații își doresc să investească mai mult în calitatea alimentelor, chiar dacă acest lucru poate implica o presiune financiară suplimentară.

Preferințele angajaților sunt îndreptate către produsele locale și vegane, ceea ce a determinat reprezentanții din domeniul HoReCa să își schimbe furnizorii, optând în proporții semnificative pentru cei care oferă produse locale (74%) și chiar organice (63%).

Conform aceleiași surse, există o preocupare crescută printre angajații care primesc tichete de masă în ceea ce privește calitatea alimentelor consumate. Aproape 97% dintre aceștia consideră că o alimentație sănătoasă are un impact decisiv asupra stării lor generale de sănătate, fapt ce îi determină să aleagă preparate mai sănătoase.

Barometrul FOOD evidențiază, de asemenea, o creștere a preferinței angajaților români pentru o dietă bogată în produse proaspete (95%) și legume (87%). De asemenea, se remarcă o cerere în creștere pentru preparate echilibrate și sănătoase (57%), ceea ce se traduce într-o cerere mai mare pentru produse locale (53%) sau vegane (40%). Așadar, utilizarea cardului de masă a crescut în ceea ce privește comenzile din restaurante, iar românii par să prefere mâncarea mai sănătoasă.

Adauga un comentariu