Uzina din România care oferă prime și bonusuri angajaților care își dau demisia este Uzina Dacia din Mioveni. Angajații care acceptă desfacerea contractului de muncă prin acordul părților sunt recompensați odată cu ultimul salariu. Angajații vor fi înlocuiți de roboți și tehnologii avansate.
Uzina din România care oferă prime și bonusuri angajaților care își dau demisia!
Uzina Dacia din Mioveni organizează un program de demisii voluntare. Primele se acordă salariaților care acceptă desfacerea contractului de muncă prin acordul părților începând cu 1 iulie 2025. Decizia vine ca urmare a reducerii de activitate și de personal și a robotizării și digitalizării la Uzina Dacia.
Angajații Dacia pot depune cereri de demisie voluntară până pe 20 iunie 2025. Pe 23 iunie, conducerea uzinei își va da acordul, iar primele se vor plăti plătesc odată cu lichidare pe iunie, la ultimul salariu. Primele și bonusurile diferă în funcție de vechimea în muncă, iar sumele sunt uriașe:
- sub 2 ani vechime – 24.000 lei net
- 2 – 4 ani vechime – 60.000 lei net
- 4 – 8 ani vechime – 110.000 lei net
- 8 – 12 ani vechime – 130.000 lei net
- 12 – 16 ani vechime – 160.000 lei net
- peste 16 ani vechime – 200.000 lei net
Cert este că, angajații care acceptă de comun acord încetarea contractului de muncă vor primii prime de mii de euro la ultimul salariu.
A falimentat una dintre cele mai vechi unități industriale
Uzina Constructoare de Mașini (UCM) Reșița a ajuns la faliment. Cea mai veche fabrică din România a contribuit la dezvoltarea industriei românești, prin modernizarea sistemului hidroenergetic național. UCM Reşiţa SA a fost fondată în 1771 prin darea în exploatare a primelor furnale şi forje și reprezintă cea mai veche unitate industrială din România şi una din cele mai vechi din Europa. Începând din anul 1960, UCM Reşiţa a proiectat şi construit peste 90% din echipamentele aferente sistemului hidroenergetic naţional.
UCM Reșița a fost un pilon important al industriei românești, cu producții record de hidroagregate şi echipamente hidromecanice. Compania a fost preluată în 2024 de Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România. UCM Reșița a înregistrat o scădere drastică a cifrei de afaceri în 2024, iar dificultățile financiare acumulate au condus la decizia de faliment. Uzina Constructoare de Mașini (UCM) Reșița, preluată în 2024 de Hidroelectrica, a fost declarată oficial în faliment, conform Tribunalului București. Reprezentanții Hidroelectrica susțin că au un plan de investiții care va duce la redresarea societății. Altfel stau lucrurile când vine vorba de faimosul brand de autoturisme ARO. În vremea de glorie, la ARO lucrau circa 10.000 de oameni, în trei schimburi. La apogeu, uzina producea 20.800 de autovehicule pe an. În 2003, acest brand românesc vestit în toată lumea a fost vândut unei companii americane, dar privatizarea a fost un eșec. Astăzi, brandul românesc ARO a dispărut și doar colecționarii mai dețin modelele ARO de altădată.
O situație aparte există la Uzina Dacia Mioveni. Aici, angajații sunt încurajați să își dea demisia voluntar, să fie de acord cu încetarea contractului de muncă, iar în schimb sunt recompensați și despăgubiți dacă se consideră concediați abuziv, cu prime uriașe în funcție de vechimea în muncă. Salariații vor fi înlocuiți cu roboți și tehnologii bazate pe AI, într-un proces de reducere de activitate a personalului și de restructurări.