Titlurile zilei

Val de reacții fără precedent, venit din partea elevilor din Iași. Violența în școli, discutată cu „cărțile pe masă” pentru prima dată: „Stresul și anxietatea pot juca un rol semnificativ” – FOTO

Publicat: 19 mart. 2024
_____ Vizualizări 35 Comentarii
Val de reacții fără precedent venit din partea elevilor din Iași. Violența în școli discutată cu cărțile pe masă pentru prima dată Stresul și anxietatea pot juca un rol semnificativ - FOTO
Alarmant! Fenomenul violenței în școli este în creștere

Violența din școli a scăpat de sub control! Deși elevii trebuie să se simtă în siguranță în unitățile de învățământ, acest loc a devenit un spațiu al fricii, atât pentru ei, cât și pentru profesori. În ultimul timp, s-au întâmplat multe incidente în școli, cel mai recent fiind la Târgu Mureș, unde un elev a bătut o profesoară

Elevul Theodor Giurcanu, președintele Consiliului Județean al Elevilor Iași, a spus că există mai multe motive care au determinat o creștere alarmantă a violenței în școli.

Fenomen alarmant în școli! Elevii recurg la violență din nenumărate motive

Având în vedere fenomenul alarmant al violenței în școli, care a luat amploare, Theodor Giurcanu, președintele Consiliului Județean al Elevilor Iași, ne-a transmis faptul că acesta reprezintă nu doar o anomalie, ci și o amenințare la adresa fundamentelor sociale și culturale.

Principalele motive pentru care unii elevi își agresează colegii sau chiar cadrele didactice sunt tensiunile crescute în lume, instabilitatea familială, presiunea academică excesivă și impactul tehnologiei asupra interacțiunilor umane. Theodor Giurcanu a subliniat faptul că stresul și anxietatea pot juca un rol semnificativ în comportamentele colerice.

„Într-o societate care valorizează educația ca un pilon al progresului și al dezvoltării umane, violența în mediul școlar reprezintă nu doar o anomalie, ci și o amenințare la adresa fundamentelor noastre sociale și culturale. De aceea, este o preocupare deosebită în lumea contemporană să constatăm o creștere alarmantă a actelor de violență în școli. În lumina

recentelor cazuri de agresiune între elevi, precum și a atacurilor comise asupra cadrelor didactice, este esențial să analizăm această problemă dintr-o perspectivă holistică, pentru a înțelege cauzele subiacente și implicațiile pe termen lung ale acestor evenimente. În ultimii ani, s-a realizat o schimbare treptată în dinamica socială și culturală. Tensiunile crescute în lume, instabilitatea familială, presiunea academică excesivă, impactul tehnologiei asupra interacțiunilor umane, adeseori prin expunerea la conținuturi media violente, și lipsa de resurse pentru gestionarea conflictelor pot contribui la exacerbarea agresivității în rândul tinerilor. De asemenea, stresul și anxietatea pot juca un rol semnificativ în comportamentele colerice, cu atât mai mult cu cât echilibrul emoțional este adesea fragil la această vârstă”, declară Theodor Giurcanu, președintele Consiliului Județean al Elevilor Iași.

Lipsa comunicării dintre copii și părinți produce sentimente de neputință și nesiguranță. Adeseori, cei care văd violența în familie sunt predispuși să reproducă acest comportament în mediul școlar.

„Copiii care se confruntă cu o lipsă de stabilitate în cadrul familiei, fie prin divorț, separare, conflicte continue ori absența unuia sau ambilor părinți, pot fi expuși la sentimente de neputință și nesiguranță. Această lipsă de stabilitate și suport îi predispune pe copii la dezvoltarea unor probleme comportamentale și emoționale, precum agresivitatea, lipsa de control impulsiv sau dificultăți în gestionarea emoțiilor negative.

De asemenea, pentru că părinții sunt primii educatori, absența unei figuri parentale adecvate și responsabile rezultă într-o fundație precară pentru formarea copiilor, ceea ce la rândul său conduce la o purtare nepotrivită, care, nefiind corectată la timp, se impregnează puternic. Pe de altă parte, în cazul abuzurilor în cadrul familiei, expunerea repetată ca martori sau chiar ca victime ale unor astfel de acte poate duce la o desensibilizare a copiilor la violență, precum și la reflectarea inerentă a acestui comportament”, adaugă Theodor Giurcanu, președintele Consiliului Județean al Elevilor Iași.

Președintele Consiliului Județean al Elevilor Iași consideră că școlile nu dispun de personal specializat în rezolvarea conflictelor

Theodor Giurcanu pune accent pe faptul că instituțiile educaționale nu dispun de programe sau personal specializat în rezolvarea conflictelor, astfel că elevii se pot simți abandonați.

„Atunci când instituțiile educaționale nu dispun de programe sau personal specializat în rezolvarea conflictelor, iar accesul la consiliere și suport psihologic este limitat sau inexistent, elevii se pot simți abandonați și lipsiți de mijloacele necesare pentru a gestiona, în mod constructiv, tensiunile și neînțelegerile. Această lacună în furnizarea de resurse adecvate nu numai că încurajează escaladarea conflictelor, dar și compromite eforturile de prevenire a violenței prin dialog și mediere. Astfel, se poate crea un mediu toxic în care agresivitatea devine o soluție percepută sau chiar justificată pentru rezolvarea disputelor sau frustrărilor”, mai spune Theodor Giurcanu, președintele Consiliului Județean al Elevilor Iași.

Elevii sunt îngrijorați să vadă cum locul unde ar trebui să se simtă în siguranță devine un spațiu pentru manifestările de agresiune.

„Cum educația ar trebui să fie un sanctuar al cunoașterii și al respectului reciproc, este alarmant să vedem că aceasta devine un teren fertil pentru manifestările de agresiune. Simțim că este o trădare a valorilor fundamentale ale învățământului și că este imperativ să se acționeze în mod prompt și eficient pentru a redresa aceste tendințe, deoarece educația nu se limitează doar la transmiterea cunoștințelor academice, ci trebuie să fie fundamentată pe valori umane solide și să promoveze respectul, empatia și dialogul constructiv”, spune Theodor Giurcanu, președintele Consiliului Județean al Elevilor Iași.

Soluții în combaterea fenomenului de violență în școli

Tânărul, elev în clasa a XI-a, la Colegiul „C. Negruzzi” Iași, are câteva soluții pentru combaterea acestui fenomen, printre care se numără egalitatea tuturor elevilor, sprijinirea și întărirea familiei și reducerea presiunilor din învățământ.

„Prin eforturi colective și angajament ferm, putem construi un mediu sigur, stimulativ și empatic pentru toți cei implicați. În primul rând, este crucial să ne concentrăm eforturile în combaterea inegalităților prin intermediul politicii sociale și economice care să asigure accesul egal la educație și la oportunități pentru toți tinerii. În același timp, este esențial să sprijinim și să întărim familia, ca entitate fundamentală, în dezvoltarea copiilor, oferind programe de ajutor pentru părinți și pentru familiile vulnerabile. Pentru a reduce presiunile excesive din învățământ, trebuie să promovăm o cultură bazată pe înțelegerea și valorizarea efortului și a progresului personal, nu doar pe performanțe academice rigide.

Limitarea accesului tinerilor la conținuturi media violente, prin măsuri legislative și educaționale adecvate, alături de promovarea unei utilizări responsabile a internetului, poate contribui la diminuarea expunerii lor la aceste influențe negative. În final, este esențial să investim în programe care să dezvolte abilități sociale și emoționale, să ofere elevilor instrumentele necesare pentru gestionarea conflictelor și relațiilor interpersonale”, declară Theodor Giurcanu, președintele Consiliului Județean al Elevilor Iași, în legătură cu fenomenul violenței în școli.

Comentarii
  • Principalii vinovați sunt părinții, care nu știu să-și educe odraslele. Generațiile actuale nu mai au cei 7 ani de acasă, nu mai este respectul fată de corpul profesoral și stimă față de școală. Acum cu acceptul părinților care prin tăcere, prin lipsa de reacție permit batjocorirea profesorilor, comportamentul animalic al elevilor ( fumat in clase, tras prafuri pe nări, tatuaje din clasele primare, obscenități la adresa profesorilor, huliganism etc )
    Dacă un profesor îndrăznește sa ia atitudine împotriva unei “ bâte “ de elev imediat e filmat și să te ții apoi scandaluri venite dinspre iresponsabilii ce își spun părinți.

  • Iată rezultatele “ părinților” care își educă copilașii modern, cu tutun, prafuri, alcool, cluburi, tatuaje etc- Rezultate mult mai slabe ca anul trecut în Iaşi: doar 46% dintre elevi au promovat simularea bacalaureatului
    Bravos națiune, continuați așa dragi părinți, distrugeți-vă copilașii !

  • Aplicați corect prevederile legii 198/2023.
    Elevii vor vedea ca au si obligații de respectat,indeplinit ,nu doar drepturi.
    Atât de simplu este!
    Dar cine sa faca asta?
    Directorii numiți politic si putrezi de corupți?
    Părinții iresponsabili,cinici, absenti uneori,in stare de absolut orice pentru a-si apara odraslele?

  • Totul pleacă de la aplicarea legii și implicarea autorităților statului, respectiv poliție, parchet, instanță. Se aplică în mod corect și unitar legea, se creează precedent și ulterior la alții le este frică să mai facă așa ceva. Văd că nu are ce se întâmpla, fac pe mai departe cu tupeu și nesimțire. Cât despre educație din partea părinților, putem vorbi de un procent foarte scăzut, aproximativ un 15-20%. În rest, nesimțire.

  • Alta-i treaba. Adolescentii sunt incurajati pt sex de catre politica actuala, si aplica.
    Pe de o parte , scoala nu se mai face, pe de alta parte cresc …muschii: golani , golanci.
    Trebuie reintrodusa treapta a 2a de liceu, sau liceul separat: „mic” cu bac1 cl 10, si apoi avansat bac2 pt cl a 12a.

  • Adică „valul de reacții” este o suită de citate dintr-un eseu despre violența în școli, scris de băiatul de la Negruzzi…

  • Adică „valul de reacții” este o suită de citate dintr-un eseu despre violența în școli, scris de băiatul de la Negruzzi…

  • Lipsa educatiei,cei „7 ani”,lipsa pedepselor,lipsa unor scatoalce bune date la timp….aceasta e rezultatul…parinti cretini,ce sa plodeasca….curve si golani,viitorul societatii…

  • Problema nu este ca nu ar exista obligatii pentru elevi. Exista, pe hartie. Problema este ca nu sunt prevazute sanctiuni eficace pentru abateri. Iar lipsa de sanctiuni eficace este amplificata de feminizarea excesiva a corpului profesoral. Femeile tind sa fie mamoase si cand ar trebui sa fie ferme.

  • Violenta a fost dintotdeauna in scoli. Diferenta este ca nu era nimeni sa te filmeze si nici pe net nu aveai unde sa apari in anii 90-2000. A si sa nu uit, inca mai erai pocnit pe vremea aia de catre profesori daca sareai coarda.

  • Este timpul să punem capăt vorbelor goale și să vedem acțiune concretă din partea acestui președinte al elevilor! Nu ne mai lăsăm amăgiți de discursuri lungi și fără substanță. Este momentul ca acest lider să se ridice la înălțimea funcției sale și să inițieze schimbări reale în școală. Ne așteptăm să vedem proiecte tangibile, evenimente memorabile și o implicare activă în rezolvarea problemelor cu care ne confruntăm. Este inacceptabil să continuăm să fim conduși de vorbe goale și să nu vedem nicio acțiune reală în direcția în care ne dorim să mergem. Este timpul pentru lideri adevărați, care să pună interesele elevilor înaintea oricărui altceva și să facă diferența în comunitatea noastră școlară!

  • Elevii nu mai suportă să fie conduși de un președinte care vorbește fără rost și nu face nimic! Este timpul să se trezească și să își asume responsabilitatea! Vrem acțiune, nu vorbe goale! Dacă nu își fac treaba, atunci e timpul să fie înlocuit cu cineva care poate să facă lucrurile să se întâmple!

  • Este inadmisibil ca elevii să fie reprezentați de cineva care nu este demn de această funcție și nu își poate gestiona propriile responsabilități școlare! Avem nevoie de un lider care să fie un exemplu de integritate și performanță academică, nu de cineva care să absenteze la ore și să nu-și respecte propriile obligații. Este timpul să alegem un reprezentant pe măsură, care să ne reprezinte cu adevărat interesele și să ne ofere un model pozitiv de urmat în școală!

  • Este inacceptabil ca acest băiat să fi ajuns în această funcție atunci când singurul lucru pe care îl face este să ne țină morala despre violența în școli, fără să ofere soluții reale sau să facă ceva concret! Tot ce ne prezintă sunt doar concepte fără esență, în loc să acționeze și să aducă schimbări tangibile în mediul școlar. Este timpul să punem capăt acestui circ și să alegem lideri care să fie cu adevărat dedicați și să ofere rezultate concrete, nu doar vorbe goale!

  • Este absolut inacceptabil ca acest băiat să își petreacă timpul la cafenea fumand în loc să participe la orele de curs și apoi să își permită să predea lecții morale despre problemele din școli. Este evident că nu este potrivit pentru funcția pe care o ocupă și ar trebui să fie înlocuit cât mai curând posibil. Este esențial ca cei care reprezintă elevii să aibă o înțelegere profundă a mediului educațional și să fie implicați activ în acesta înainte de a încerca să abordeze problemele din acest domeniu.

  • Asa este: parintii nu mai au grija de odraslele lor. Vor ca profesorii si restu’ lumii sa aiba de-a face cu salbaticia copiilor.

    Imbecilitatea si nepasarea parintilor se reflecta in comportamentul progeniturii.

  • Este evident că acest individ nu este demn de funcția pe care o ocupă și ar trebui să se abțină nu doar din a posta păreri în ziare locale, ci și din implicarea în orice fel de activități care implică reprezentarea elevilor sau comunității școlare. Utilizarea înșelăciunii și manipulării pentru a ajunge într-o poziție de putere este inacceptabilă și ar trebui să aibă consecințe serioase. Este timpul ca această persoană să fie trasă la răspundere pentru acțiunile sale și să fie înlocuită cu cineva care să fie cu adevărat dedicat și competent în a-și îndeplini responsabilitățile.

  • Este dezgustător și jenant să vedem cum acest individ se poartă cu superioritate și lipsă de respect față de colegii și prietenii săi. După spectacolul penibil pe care l-a făcut la Sesiunea de la București, îndrăznește să vorbească despre responsabilitate? Arată doar o lipsă de educație și o atitudine complet nepotrivită. Este timpul să-și revizuiască comportamentul și să își învețe lecția despre cum să trateze oamenii cu respect și bună-credință!

  • Am fost de fata la ambele adunari generale extraordinare ale consiliului elevilor si tot ce pot sa spun este ca acest individ este penibil. Eu nu am vazut o asa atitudine de superioritate in viata mea…
    CJE Iasi a ajuns foarte prost

  • Din cate stim acest copil a fost ales in aceasta functie de foarte putin timp (1-2 luni), tocmai a fost premiat la Gala Excelentei in Educatie pentru rezultatele deosebite la Olimpiada de Biologie 2023 din ce s-a mai scris in presa. Iesirea in presa intr-un astfel de articol arata curaj si ca probabil doreste sa faca ceva ca pana acum aceasta „Asociatie a Elevilor ” la nivel de judet Iasi a fost ca si inexistenta. Dar mai bine preventiv sa-i dam in cap dupa obiceiul clasic pamantean, spune minciuni si noi ne dorim cu totul altceva , daca eram eu acolo rezolvam toate problemele:))!

  • Se observă că comentariile negative împotriva lui Theodor Giurcanu continuă să fie prezente.
    Ar fi util să aflați mai multe despre el, înainte de a comenta urât în continuare.
    Theodor s-a implicat încă din clasa a zecea în activitățile Consiliului Elevilor, ocupând funcția de vicepreședinte în Consiliul Școlar al Elevilor și obținând locul 7 la Olimpiada Națională de Biologie. A fost implicat în numeroase proiecte, dintre care cel mai notabil este Science Week, unde a îndeplinit rolul de coordonator.
    În prezent, îndeplinește funcția de președinte în Consiliul Elevilor de la Colegiul Național „Costache Negruzzi” din Iași, reușind să îmbunătățească și să extindă activitățile și reprezentarea elevilor.
    Mandatul său a început acum aproximativ două luni în CJE Iași, iar progresele realizate sunt evidente, CJE Iași evoluând și îndreptându-se într-o direcție pozitivă.

  • Se observă că comentariile negative împotriva lui Theodor Giurcanu continuă să fie prezente.
    Ar fi util să aflați mai multe despre el, înainte de a comenta urât în continuare.
    Theodor s-a implicat încă din clasa a zecea în activitățile Consiliului Elevilor, ocupând funcția de vicepreședinte în Consiliul Școlar al Elevilor și obținând locul 7 la Olimpiada Națională de Biologie. A fost implicat în numeroase proiecte, dintre care cel mai notabil este Science Week, unde a îndeplinit rolul de coordonator.
    În prezent, îndeplinește funcția de președinte în Consiliul Elevilor de la Colegiul Național „Costache Negruzzi” din Iași, reușind să îmbunătățească și să extindă activitățile și reprezentarea elevilor.
    Mandatul său a început acum aproximativ două luni în CJE Iași, iar progresele realizate sunt evidente, CJE Iași evoluând și îndreptându-se într-o direcție pozitivă.

  • cat am fost eu elev 1992-2000 sa fii batut la scoala de profesori si directori era ceva normal si se mai adauga si bataia parintilor care veneau la sedinta, cancelarie, cabinet director. deci aveai asigurat 2 batai si din partea cadrelor scolare si de catre parinti. 1/2 din ei ieseau oameni de pe acele banci. azi numai au voie profesorii sa te jigneasca, sa te bata la palme cu aratatorul de harta, sa te ciufuleasca de periciuni, sa te traga de urechi. sa te de-a cu capul de banca, sa te palmuiasca, ca vin parintii, politia, inspectoratul si presa de iese cu telenovela. Generația Z, persoanele născute între 1997 și 2012 sunt foarte sensibile draga, este considerată și cea mai deprimată și pesimistă generație, iar milenialii, parintii lor nascuti intre 1981-1996 e o generatie leneșă, obsedată de sine si foarte violenta si atee ca si plozii lor. fara bun simt si fara credinta nu poti razbate in aceasta societate contemporana.

  • Cred ca acest elev Teodor ar trebui sa nu isi mai scrie comentarii singur ca sa de a bine… zic si eu
    Noi elevii reprezentanti am vazut prea bine superioaritatea cu care ne vorbeste

  • Teodor stie prea bine prin ce metode marsave a ajuns el in consiliu… daca eram in locul lui ma abtineam din a vorbi de integritate si corectitudine.

  • M-am saturat sa vad comentarii pe care cel mai probabil si le-a scris singur in care spune ca a fost olimpic si ce functii are. Unde sunt inițiativele de impact ? Unde sunt proiectele pentru elevi? M-am saturat sa il vad la fiecare Ag cum ne vorbeste de sus si nimeni nu face absolut nimic in acest sens. CJE iasi este pe un traiect descendent de mult timp. Din toate CJE urile din tara noi nu suntem nimic…

  • Nu se indoieste nimeni de puterea sa de a invata, pentru ca de aceea este la negruzzi. Dar comportamentul sau fata de colegii sai lasa de dorit…

  • Din unele comentarii se pare ca sunt multe invidii pina si intr-un organism minor pentru copii prin care elevii ar trebui sa-si exprime idei constructive, dar ce sa vezi , societatea e bolnava si la orice initiative ai parte doar de injurii fara absolut nimic constructiv!
    PS Doamne, ce copii crestem? In ce societate traim?

Adauga un comentariu