Economic Local

Vești bune pentru cei care circulă cu „Trenul groazei”! Vor avea condiții ca în Europa după investițiile de milioane de lei – UPDATE FOTO,VIDEO

Publicat: 20 nov. 2019

UPDATE: Astăzi, 20 noiembrie 2019, trenul cu direcția Iasi – Timișoara modernizat, a intrat în circulaţie pentru prima dată. La modernizarea celor șase vagoane au lucrat muncitori din cadrul VFU Eletroputere Paşcani. Cei care vor circula cu acest tren vor beneficia de condiţii moderne.

Știre inițială

Trenul Iași-Timișoara, care circulă pe unul din cele mai lungi trasee din țară, a fost modernizat. Noile garnituri vor fi disponibile circulației începând de miercuri. Costurile pentru modernizarea unui vagon sunt de aproximativ 500.000 de euro. Traseul Iași-Timișoara este parcurs în 16 ore, iar lunar, CFR Călători vinde aproximativ 5.000 de bilete călătorilor care circulă cu acest tren

Reprezentanții CFR Călători Iași susțin că cele patru vagoane au fost modernizate în cadrul unui program național. Anul acesta se află în derulare un program de modernizare a 54 de vagoane, derulat de CFR Călători, investiția totală ridicându-se la 136 de milioane de lei. O parte din această sumă a fost alocată modernizării vagoanelor trenului care circulă pe ruta Iași-Timișoara. Noile vagoane vor fi puse în circulație miercuri, începând cu ora 15:25.

„De mâine va pleca spre Timișoara primul tren cu vagoane modernizate, trei vagoane din seria 2068 care vor pleca din Iași, iar de la Suceava vor fi atașate incă un vagon din această serie și două vagoane tip cușetă. Vrem să demonstrăm că se pot moderniza trenurile și că fostul «tren al groazei», pentru că așa a fost denumit de-a lungul timupului, poate fi schimbat”, a declarat Niculai Bosancu, director CFR Călători Iași.

Specialiștii promit că nu vor mai fi întârzieri

Din cauza întârzierilor mari ale acestui tren, au existat de-a lungul timpului multe reclamații din partea călătorilor. De aceea, un specialist din cadrul CFR Călători va supraveghea din interiorul trenului circulația pe ruta Iași-Timișoara.

„Vom avea un mecanic instructor în permanență care să supravegheze activitatea mecanicului de pe acest traseu de la Iași până la Dej, pentru a nu avea întârzieri cauzate de natura umană, pentru a nu avea reclamații din partea călătorilor, dar și din partea celorlalți participanți la trafic. De exemplu, întârzierea unui tren de călători produce întârzieri și la un tren de marfă sau alte trenuri de călători. Celelalte vagoane care au circulat până în prezent vor fi trimise la unitățile reparatoare și vor fi, după terminarea procesului de reparație, reintroduse în circulație, dar modernizate”, mai spune directorul CFR Călători Iași.

Ce modernizări vor fi făcute?

Modernizarea vagoanelor de călători constă în dotarea cu instalație de climatizare, respectiv încălzire, ventilație și aer condiționat. De asemenea, se instalează un sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atât în interiorul vagonului, cât și în exteriorul acestuia. O altă modernizare este la cabina WC. Aceasta va fi dotată cu WC vacuumatic ecologic. Ușile vor avea acționare electrică, cu multiple sisteme de protecție a călătorilor la urcare și coborâre, precum și la deschideri accidentale. Va exista o stație de amplificare pentru transmiterea de anunțuri făcute de către personalul de tren. Va fi modernizat și tabloul electric ce va fi complet echipat, adaptat noilor instalații existente pe vagon.

„Am luat măsuri pentru ca mijlocul de remorcare să nu se mai defecteze, să nu avem întârzieri foarte mari pe acest traseu. Totuși, să circuli 16-17 ore până la Timișoara nu este ușor. Căutăm soluții de întreținere, urmărim și modul în care se comportă instalațiile sanitare pe traseu, materialul rulant, dacă avem probleme”, a declarat Niculai Bosancu



loading...

Comentarii
  • Minciuni, minciuni, minciuni. Acest director este cel mai incompetent ins pe care l-a avut CFR CALATORI la Iasi si este din gasca psd-ista de la Suceava. Nu cred ca mai are multe zile pana la demitere. Un nenorocit politic care nu a facut nimic la CFR. Acasa… la Suceava…

Adauga un comentariu