Prima pagină » Sanatate » Boli si tratamente » Lipsa de vitamina D crește riscul de migrene

Lipsa de vitamina D crește riscul de migrene

29 oct. 2019, 15:30,
în Sanatate

Vitamina D si migrenele. Vitaminele D, B2 și coenzimele Q10 sunt esențiale pentru a va proteja de migrene. Migrena este considerată a fi asociată cu deficiența de vitamine, potrivit unui studiu prezentat la cel de-al 58-lea congres științific al Societății Americane de Durere de Cap (San Diego). Persoanele care suferă de migrenă, indiferent dacă sunt copii, adolescenți sau adulți, au toate deficiențe în vitaminele D, B2 (riboflavina) și coenzima Q10 (ubiquinona).

Cercetătorii de la Spitalul de Copii din Cincinnati din Statele Unite au efectuat un studiu cu date medicale de la 7.961 de pacienți cu migrenă. Ei și-au analizat nivelul de sânge de vitamina D, riboflavină (vitamina B2), folat (vitamina B9) și coenzima Q10, un puternic antioxidant.

Vitamina D si migrenele

Oamenii de știință au descoperit o asociere între prevalența migrenei și deficiența de vitamine. Studiul a descoperit că fetele și femeile tinere care suferă de migrene sunt mai susceptibile decât băieții și bărbații tineri să aibă deficiențe de coenzimă Q10. Pe de altă parte, băieții și tinerii cu migrenă suferă de deficiență de vitamina D.

Deficiențele de folate nu par a fi asociate cu migrene

Oamenii de știință au observat, de asemenea, că migrena cronică este asociată cu o prevalență mai mare atât a coenzimei Q10, cât și a deficitului de riboflavină, în comparație cu migrena episodică.

„Sunt necesare studii suplimentare pentru a înțelege dacă suplimentarea de vitamine este eficientă la pacienții cu migrenă în general și dacă pacienții cu deficiență ușoară sunt mai susceptibili să beneficieze de suplimentare”, spune Suzanne Hagler, cercetător in Neurologie la Cincinnati Hospital Medical Center și autor principal al studiului.

Pentru a va procupa vitamina D, compuneți-vă farfuria din pește ai gras, ouă sau rinichi, iar coenzima Q10, din alimente ca vită, hering, sardine sau alune și, pentru vitamina B, brânzeturi sau germeni de grâu.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Alătură-te comunității noastre de susținători
Donația ta lunară ne ajută să planificăm și să continuăm să informăm corect și echidistant
Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Contribuția ta face diferența
Ne ajuți să rămânem independenți și să aducem informații de care ai nevoie
Articol recomandat
Lovitură pentru Eugen Tomac! PNL îi întoarce spatele și refuză să voteze Guvernul în Parlament
Partidul Național Liberal a decis să nu susțină Cabinetul propus de premierul desemnat Eugen Tomac, într-o ședință a Biroului Politic Național desfășurată joi, 11 iunie. Hotărârea a fost adoptată în unanimitate, iar parlamentarii liberali au primit mandat să nu participe la votul de învestitură al Executivului. Potrivit deciziei conducerii partidului, aleșii PNL vor fi prezenți […]
Lovitură pentru Eugen Tomac! PNL îi întoarce spatele și refuză să voteze Guvernul în Parlament

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
11 iunie 2026
11 iunie 2026