Diete si regimuri

14 beneficii ale consumului de apa

Publicat: 07 mai 2021
pahar apa
Apa produce 90% din sângele uman.

Beneficiile pentru sănătate ale apei potabile includ niveluri crescute de energie, temperatura normală a corpului, metabolism și respirație ușoară. De asemenea, ajută la prevenirea problemelor digestive cum ar fi constipația, durerile de cap și osteoporoza. Aceasta joacă un rol important în funcția rinichilor și îngrijirea pielii.

Potrivit Studiului Geologic al Statelor Unite, apa acoperă peste 70% din suprafața Pământului, marea majoritate (mai mare de 95%) se află în oceane. Toate formele vii necesită apă pentru activitățile lor metabolice. Acesta joacă un rol vital în corpul nostru și este imposibil să ne imaginăm existența unui individ fără aceasta.

Apa este o componentă esențială a corpului nostru și joacă un rol vital în menținerea in viata a tuturor sistemelor majore de organe ale corpului. Corpul uman conține până la 60% apă. Este o parte integrantă în formarea salivei și a mucusului. Conform științei, creierul și inima sunt compuse din 73% apă; plămânii – 83%; pielea – 64%; mușchii și rinichii – 79%, iar oasele – 31% apă.

14 beneficii ale consumului de apa

Apa are unul dintre cele mai importante roluri de jucat în menținerea unui corp sănătos și unele dintre beneficiile sale includ:

Performanța fizică

Deshidratarea poate provoca oboseală, motivație redusă și schimbări de dispoziție. Au fost efectuate mai multe studii cu privire la rolul apei și hidratării în performanța fizică, în special la sportivi și în armată.

O astfel de cercetare cuprinzătoare a Universității din Carolina de Nord a arătat efectul deshidratării asupra performanței fizice. Se afirmă că, sub niveluri ușoare de deshidratare, persoanele angajate în activitate fizică viguroasă experimentează o scădere a nivelurilor de performanță legate de rezistența redusă, oboseala crescută și efortul perceput crescut.

Prin urmare, consumul de cantități ample de apă este foarte important pentru a îmbunătăți nivelul de energie în timpul exercițiilor fizice.

Funcția creierului și durerile de cap

Când sunteți hidratat corespunzător, vă devine ușor să desfasurați sarcini complexe. Un echilibru lichid ajută la îmbunătățirea stării de spirit, la creșterea memoriei, la reducerea frecvenței durerilor de cap și la îmbunătățirea funcției creierului. Dacă corpul suferă pierderi de lichide, poate duce la anxietate și oboseală excesivă.

Un studiu efectuat în Olanda pe 18 voluntari care sufereau de dureri de cap regulate (toate migrene) a arătat o reducere a numărului total de ore de dureri de cap și, de asemenea, a intensității acesteia după ce au băut 1,5 litri de apă pe zi, timp de 12 săptămâni.

Detoxifiere

Apa transportă oxigenul, substanțele nutritive și hormonii către părțile corpului și oferă, de asemenea, un mediu pentru îndepărtarea toxinelor, a celulelor moarte și a deșeurilor prin rinichi. Vă ajută să eliminați deșeurile sub formă de urină, transpirație și fecale.

Pierdere în greutate

Spre deosebire de băuturile gazoase, apa conține zero calorii. Vă poate face să vă simțiți plin înainte de mese, astfel încât să nu mâncați excesiv. De asemenea, promovează metabolismul și, prin urmare, ajută la pierderea în greutate.

Studiile efectuate în Germania de cercetători conduși de Michael Boschmann au arătat că consumul a 500 ml de apă a crescut rata metabolică cu 30%. De fapt, aceste creșteri ale ratei metabolice au fost observate în decurs de 10 minute de la consumul de apă și au atins un maxim după 30-40 de minute.

Îngrijirea pielii

O serie de probleme ale pielii pot fi prevenite prin consumul de cantități adecvate de apă. Potrivit cercetărilor, pielea poate fi mai afectată de degerături și vezicule dacă nivelul apei este scăzut în organism.

Departamentul de dermatologie de la Universitatea Franche-Comté, Franța, a efectuat un studiu pe 80 de persoane, bărbați și femei, pentru a evalua efectul aportului natural de apă minerală asupra pielii. Rezultatele au arătat că a existat o îmbunătățire a hidratării, a catifelării, precum și a netezirii pielii.

Sănătatea stomacului

Apa este una dintre componentele majore care promovează buna funcționare a tractului nostru digestiv. Ajută la menținerea mișcărilor regulate ale intestinului și la prevenirea oricărei dificultăți la trecerea scaunului. Studiile arată că apa poate avea efecte pozitive asupra constipației. De asemenea, apa ajută la menținerea sănătății ficatului.

Remediu anti-mahmureala

Dacă aveți senzația de uscăciune a gurii, sete, oboseală și dureri de cap cauzate de o noapte de băut, hidratarea vă poate ajuta.

Funcția renală

Apa este un solvent eficient. Această proprietate ajută la prevenirea acumulării de săruri și minerale pentru a forma pietre, deoarece sarea care ajunge la rinichi se diluează și se elimină în urină. Consumul a 2 litri sau 10 pahare de apă în fiecare zi prin alimente și băuturi, poate ajuta la prevenirea formării pietrelor la rinichi.

Temperatura corpului

O mare parte din corpul uman este alcătuit din apă și este responsabil pentru reglarea temperaturii corpului. Transpirăm când este cald pentru a ne reduce temperatura corpului. Această proprietate de reglare a temperaturii i-a fost atribuită in special în timpul exercițiului, pierderea de apă a corpului (prin transpirație) depășește adesea aportul de apă. Acest lucru face ca hidratarea să fie și mai importantă în timpul și după efortul fizic.

Sănătatea oaselor

Potrivit cercetării, oasele tale pot deveni slabe dacă consumi în mod regulat apă minerală. Apa de la robinet conține o cantitate decentă de minerale care sunt benefice pentru corpul dumneavoastră. Nu uitați să o filtrați pentru a preveni contaminarea. Există, de asemenea, dovezi că dezechilibrul acido-bazic poate juca un rol în formarea osteoporozei. Deși sunt necesare mai multe cercetări în acest domeniu, studiile arată că persoanele care consumă cantități adecvate de apă pot avea un risc redus de osteoporoză.

Oxigen și respirație

Apa produce 90% din sângele uman. Deoarece sângele transportă oxigen în jurul corpului, este important să vă mențineți corpul hidratat.

Măduva spinării

Greutatea corpului este susținută de măduva spinării. Apa acționează ca un amortizor nu numai pentru măduva spinării, ci și pentru creier, ajutând la protejarea acestui sistem delicat.

Sanatatea inimii

Consumul de apă poate ajuta la creșterea tensiunii arteriale dacă suferiți de hipotensiune arterială. Cu toate acestea, multe studii arată o relație zero sau deloc între apă și boli metabolice / cardiace. Dacă suferiți de o astfel de afecțiune, cereți sfatul cu privire la aportul de lichide de la medicul dumneavoastră. S-a demonstrat că deshidratarea crește vâscozitatea sângelui. Apa ajută la menținerea vâscozității adecvate. Unele cercetări arată că menținerea unei hidratări adecvate poate fi benefică în reducerea riscului de tulburări, inclusiv boli coronariene și accident vascular cerebral.

Femeile gravide și mamele care alăptează

O femeie însărcinată poartă în uter o nouă viață care se dezvoltă din resursele corpului ei. În timpul sarcinii, volumul de sânge al unei femei crește, marind necesarul de apă. Alți factori, inclusiv lichidul amniotic și circulația fetală, cresc, de asemenea, nevoile unei femei gravide de hidratare. De asemenea, în timpul copilăriei, bebelușul are nevoie de mai multă apă. Acest lucru este completat cu lapte matern sau o formulă artificiala, dar vărsăturile si diareea pot duce la deshidratare. Deci, este important ca mamele care alăptează să se mențină hidratate.

Bei suficientă apă?

Conform cercetărilor, consumul mediu de 8 pahare de apă (uneori, chiar mai mult) este recomandat în fiecare zi; cu toate acestea, au existat studii care spun că aportul de lichide depinde de alți factori variabili, cum ar fi condițiile meteorologice și nivelurile de activitate.

Un raport de cercetare din 2010 realizat de Meinders AJ recomandă ca bărbații să aibă un aport zilnic total de lichide de 3.000 ml (12 căni), iar femeile să aibă 2.200 ml (aproximativ 9 căni). De asemenea, adaugă că aportul mai mare de lichide nu a arătat beneficii convingătoare pentru sănătate, cu excepția prevenirii potențiale a pietrelor la rinichi recurente. Deși nu trebuie neapărat să îl beți direct, 20% din aportul nostru de H20 poate fi îndeplinit prin aportul nostru de alimente printr-o dietă adecvată bogată în fructe și legume.





Adauga un comentariu