Diete si regimuri

9 lucruri pe care trebuie sa le stiti despre ciocolata

Publicat: 30 dec. 2020
ciocolata de casa
În ciocolata neagră, există mai multe molecule organice numite polifenoli decât în ​​ciocolata cu lapte.

În timpul sărbătorilor de la sfârșitul anului, vitrinele fabricanților de ciocolată sunt pline de tentații și ți-e greu să rezisti. Chiar dacă gustul tău pentru ciocolată pare o dependență, potrivit experților în nutriție, nu putem vorbi cu adevărat de dependență, ci mai simplu de „ciocolatomanie”! Iata 9 lucruri pe care trebuie sa le stiti despre ciocolata!

Pentru oamenii de știință, ceea ce pare să explice impulsul nostru către ciocolată în caz de slăbiciune sau depresie este că ciocolata este alcătuită din 500 de molecule diferite, dintre care unele au proprietăți psihoactive: teobromină, cofeină, feniletilamină, magneziu, serotonina. Un experiment efectuat la animale ilustrează această direcție către ciocolată.

9 lucruri pe care trebuie sa le stiti despre ciocolata

Un alt neurotransmițător, serotonina, găsit în cacao, are efecte antidepresive. Aceeași serotonină ar putea, de asemenea, să favorizeze reducerea poftei de mâncare, de unde și interesul de a consuma ciocolata în cantități rezonabile în dietele de slăbire. Un studiu de la Universitatea din San Diego susține ideea că ciocolata neagră este bună pentru siluetă, indicând faptul că efectul de slăbire al ciocolatei este legat de conținutul de catechine, antioxidanți care favorizează pierderea de greutatea.

Ciocolata neagră conține puțin mai puțin zahăr decât ciocolata cu lapte. Este bogata în cupru, deoarece 100 g de ciocolată pot acoperi 22% din cantitatea zilnică recomandată. De asemenea, este bogata în magneziu (112 mg per tabletă) și fier. Ciocolata cu lapte, pe de altă parte, este mult mai bogată în calciu și fosfor. Ciocolata albă este, de asemenea, bogată în calciu, dar semnificativ mai dulce.

Ciocolata neagră este cea mai bună

ADEVĂRAT. În ciocolata neagră, există mai multe molecule organice numite polifenoli decât în ​​ciocolata cu lapte. Are mai multe efecte benefice asupra organismului: proprietăți antioxidante, de-stresante, antidepresive și anti-oboseală. Prin urmare, este mai bine să consumați ciocolată neagră, întotdeauna cu moderatie, desigur.

Ciocolata este un afrodiziac

FALS. De foarte mult timp, ciocolata are reputația de a fi afrodiziac, dar nu este. Desigur, conține feniletilamină numită și „hormon al plăcerii”, dar, pentru a vedea un efect afrodisiac, ar fi necesar să consumăm cantități astronomice. La fel, acest hormon declanșează secreția de dopamină în organism, un alt hormon al senzației de plăcere și care contribuie la orgasm.

Ciocolata te îngrașă

ADEVĂRAT. Ciocolata este unul dintre alimentele cu cele mai multe calorii, la fel ca arahidele. Este bogata în lipide și zaharuri. Totuși, totul depinde de câta mănânci. Dacă o consumi în exces, atunci este evident că te vei îngrașa. De asemenea, rețineți că există o diferență mică de calorii între ciocolata neagră și ciocolata cu lapte, în jur de 10 g. Singura diferență dintre cele două este de unde provin caloriile. Se găsesc în grăsimi în cazul ciocolatei negre și în zahăr pentru ciocolată cu lapte.

Ciocolata îți dă dureri de cap

FALS. Deși ciocolata conține tiramină și feniletilamină, substanțe care pot induce migrene, ele sunt prezente în cantități prea mici pentru a provoca singure un atac de migrenă. Dacă combinați alte alimente care conțin tiramină, cum ar fi vinul, drojdia de bere sau cârnații afumați, atunci veți avea mai multe șanse să aveți o migrenă.

Consumul de ciocolată provoacă o criză de ficat

FALS. Ciocolata singură nu este responsabilă de faimoasa „criză a ficatului” pe care o întâlnim în timpul sărbătorilor. Este legata de faptul că mănânci multa. Mai mult decât atât, nu ficatul este deteriorat, ci vezica biliară. Acesta din urmă se va lupta pentru a furniza cantitatea suficientă de bilă pentru a digera grăsimea din numeroasele alimente ingerate. Acesta este motivul pentru care putem simți greutate sau chiar greață atunci când mâncăm prea multe alimente grase.

Ciocolata provoacă acnee

FALS. Pielea reacționează la stres sau la o dietă slabă care cauzează pete și alte probleme cutanate. Dacă mâncați bine, nu este nicio problemă să consumați puțină ciocolată pe langa. Pe de altă parte, dacă mâncați excesiv alimente bogate in grăsimi, zahăr, alcool, sare, inclusiv ciocolată, pielea se va alege cu acnee.

Ciocolata este bună pentru moral

Adevarat si fals. Mai multe substanțe care pot avea efecte pozitive la nivel psihic sunt conținute în ciocolată: teobromina care joacă un rol important asupra dispoziției, feniletilamina și tiramina care au efecte de bunăstare și care au o structură moleculară similară cu amfetamina, serotonina care are rol antidepresiv. Cu toate acestea, aceste substanțe sunt prezente în cantități prea mici pentru a le atribui un efect vizibil asupra moralului. Dopamina, hormonul plăcerii, este secretat după ce ai mâncat o bucată de ciocolată.

Ciocolata provoacă carii

FALS. Consumată în mod rezonabil și asociată cu o bună igienă orală, adică perierea de două ori pe zi cu pastă de dinți fluorurată, ciocolata nu provoacă carii. Polifenolii conținuți în cacao ar inhiba chiar anumite bacterii orale și, prin urmare, ar reduce riscul de apariție a cariilor.

Ciocolata albă nu este ciocolată

ADEVĂRAT. Deși se numește ciocolată, ciocolata albă conține de fapt doar unt de cacao pentru a-i da numele. Este asociat cu lapte, mult zahăr și vanilie. Cel mai bine este să o consumați ocazional și să nu exagerați.





Adauga un comentariu