Diete si regimuri

9 semne de deficit de vitamina C

Publicat: 26 feb. 2021
fructe bogate in vitamina C
Vitamina C ajută neutrofilele, un tip de celule albe din sânge care combate infecțiile, să funcționeze bine.

Vitamina C oferă multiple beneficii organismului dumneavoastră. Se găsește în toate plantele în cantități diferite. Apărarea împotriva infecțiilor virale și bacteriene, protecția peretelui vaselor de sânge, asimilarea fierului, acțiunea antioxidantă sau chiar vindecarea, vitamina C rămâne un element esențial pentru buna funcționare a corpului dumneavoastră.

Lipsa vitaminei C determină o scădere a energiei, oboseală și probleme de concentrare.

Imunitatea la germeni poate scădea și vă puteți îmbolnăvi mai repede. Pierderea poftei de mâncare este, de asemenea, adesea asociată cu lipsa vitaminei C. Acest lucru duce la o oboseală și mai mare.

Organismul nu produce și nu stochează vitamină C. Pentru a evita aceste deficiențe, trebuie să o consumați în fiecare zi.

Doza recomandată oficial pentru adulți este de 110 mg pe zi. Cu toate acestea, mulți experți estimează că nevoile noastre zilnice sunt mai mari de 200 până la 300 mg.

Fumătorii, sportivii obișnuiți, vârstnicii și chiar femeile însărcinate ar trebui să consume mai multa vitamina C.

Vitamina C rămâne cea mai fragilă dintre toate vitaminele. Foarte sensibil la apă, căldură, aer și lumină, se distruge foarte repede. În 24 de ore, un aliment poate pierde 50% din conținutul său de vitamina C. Nu ezitați să vă păstrați fructele și legumele într-un loc răcoros, mai degrabă decât la temperatura camerei.

9 semne de deficit de vitamina C

Creștere în greutate

Un nivel scăzut de vitamina C și cantități mai mari de grăsime corporală pot fi legate. Aceasta, în special la nivelul burții. De asemenea, afectează modul în care corpul tău arde grăsimile.

Apărări imune slabe

Lipsa vitaminei C vă face să aveți mai multe șanse de a vă îmbolnăvi. Este posibil să vă fie mai greu să vă recuperați. Consumul unei diete bogate în vitamina C vă poate proteja de boli precum pneumonia și infecțiile vezicii urinare.

Apariția vânătăilor

Când vasele de sânge sunt slăbite, sângele nu mai poate curge în afara corpului. Dacă vă lipsește vitamina C, vânătăile pot apărea foarte repede.

Sângerarea gingiilor

Vitamina C vă menține vasele de sânge sănătoase. Colagenul creat de această vitamină rămâne esențial pentru dinți și gingii sănătoase.

Pierderea vederii

Dacă suferiți de pierderea vederii legate de vârstă, aceasta se poate agrava mai repede fără vitamina C. Acest antioxidant ajută la prevenirea cataractei.

Oboseală

Nivelurile scăzute de vitamina C vă pot face mai obosit și mai iritabil.

Piele mai uscată

Vitamina C este un antioxidant. Vă poate ajuta să vă protejați pielea de radicalii liberi și să o ajutați să arate mai fină și mai moale.

Slabă vindecare a rănilor

Vitamina C ajută neutrofilele, un tip de celule albe din sânge care combate infecțiile, să funcționeze bine. Când vă răniți, nivelul de vitamina C din sânge scade. Corpul tău are nevoie de ea pentru a face proteina care funcționează în fiecare etapă de reparare a pielii.

Nas care sângerează des

O sângerare nazală este o hemoragie care apare în membranele mucoase care acoperă cavitățile nazale. Vitamina C ajută la menținerea sănătății vaselor de sânge. Vă ajută sângele să se coaguleze corespunzător.





Adauga un comentariu