Prima pagină » Actualitate » Accidentul feroviar din Teleorman. Mecanicul de locomotivă, găsit vinovat de incident, a fost reținut
Accidentul feroviar din Teleorman. Mecanicul de locomotivă, găsit vinovat de incident, a fost reținut

Accidentul feroviar din Teleorman. Mecanicul de locomotivă, găsit vinovat de incident, a fost reținut

16 mart. 2023, 19:21,
în Actualitate

După accidentul feroviar care a avut loc în Teleorman, polițiștii au anunțat că mecanicul de locomotivă al uneia dintre garnituri a fost reținut pentru 24 de ore.

„La data de 16.03.2023, fiind în continuarea cercetărilor în dosarul penal privind accidentul feroviar, din data de 13.03.2023, din stația Roșiori Nord, polițiștii din cadrul Biroului județean Poliție Transporturi Teleorman au dispus reținerea mecanicului de locomotivă al unui tren, pentru 24 de ore.

Acesta a fost prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Roșiori de Vede, cu propunere de punere în mișcare a acțiunii penale, procurorul dispunând măsura preventivă a controlului judiciar, pentru 60 zile”, anunță surse judiciare.

Accidentul s-a produs, luni dimineaţă, între Roşiorii de Vede si Măldăeni

Accidentul feroviar a avut loc între Roşiorii de Vede si Măldăeni. Compania CFR a confirmat că mecanicul trenului de călători implicat în accidentul din judeţul Teleorman a depăşit indicatorul „Oprire” şi a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare.

Un urma accidentului, trei persoane au fost transportate la spital. Ulterior, directorul general al CFR Călători spunea că mecanicul trenului de călători a făcut ceea ce se numeşte „o depăşire controlată”, intrând pe culoarea roşie a semnalului de cale ferată.

„Dacă dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă. Or el a depăşit controlat. Deci exclud somnul”, a spus directorul CFR Călători.

S-ar fi putut transforma într-un dezastru

Conform datelor din anchetă, garnitura de călători avea 52 de km/h în momentul în care semaforul a indicat culoare roșie.

Un semnal despre care mecanicul susține că a fost afișat târziu. Sistemele automate de frânare au fost cele care au redus viteza și au făcut ca trenul de călători să lovească marfarul cu doar 8 km/h, evitând o tragedie.

Avocatul mecanicului spune că impiegatul de mișcare i-a comunicat doar în ultimul moment clientului său că trebuie să frâneze.

Acum, anchetatorii trebuie să stabilească de ce trenul de marfă a rămas pe linia pe care trebuia să ajungă trenul de călători și de ce sistemele automate sunt cele care au frânat, și nu mecanicul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`