Diete si regimuri

Adoptarea dietei mediteraneene îmbunătățeste memoria

Publicat: 18 aug. 2020
Adoptarea dietei mediteraneene îmbunătățeste memoria
Adoptarea dietei mediteraneene îmbunătățeste memoria

Adoptarea dietei mediteraneene îmbunătățeste memoria. Legăturile dintre sistemul nervos central și sistemul vascular au fost larg demonstrate. Creierul are nevoie de vase sănătoase pentru a-l aproviziona cu suficiente substanțe nutritive. Cel mai bun mod de a face acest lucru este pe dieta mediteraneană.

Antioxidanți

Aceste molecule protejează vasele de sânge și ajută la eliminarea deșeurilor din creier. Parțial, datorită lor, dieta mediteraneană ar reduce riscul de a dezvolta boala Alzheimer cu 40%. Puteți mânca fructe și legume după bunul plac, crude, fierte sau chiar uscate. Legumele trebuie să constituie jumătate din farfurie la fiecare masă.

Grăsimi mai putine

Cele mai recente studii arată că grasimile saturate nu sunt responsabili chiar pentru majoritatea problemelor cardiovasculare. Dieta mediteraneană favorizează uleiul de măsline, care conține grăsimi nesaturate, dar și o mulțime de polifenoli antiinflamatori. De asemenea, el presupune un aport bun de acizi grași omega-3, care pot fi găsiți, de exemplu, în uleiul de semințe de in. Acestia ar reduce trigliceridele din sânge și ar participa la construcția membranelor neuronale.

Carne albă, pește

Somonul, sardinele, tonul, dar și puiul sau curcanul sunt proteine ​​cu un conținut scăzut de grăsimi saturate, care reprezintă majoritatea aporturilor într-o dietă mediteraneană. Peștele gras este în special o sursă majoră de acizi grași omega-3. În 2014, un studiu de la Universitatea din Dakota de Sud a descoperit că femeile aflate în postmenopauză care au folosit-o în mod regulat aveau creiere mai mari decât media, care îmbătrâneau mai lent! Favorizați gătirea în ulei de măsline și condimentare cu lămâie, de exemplu.

Adoptarea dietei mediteraneene îmbunătățeste memoria. Putini carbohidrati!

Creierul are nevoie de 140g de carbohidrați în fiecare zi pentru a funcționa corect! Ei trebuie să reprezinte 45% până la 50% din aportul zilnic de calorii. Sunt de preferat pâinea integrală sau semi-integrală, pastele și orezul. Acest lucru previne vârfurile de glicemie și poftele în timpul zilei.





Adauga un comentariu