Așteptarea a luat sfârșit pentru șoferi! Drumarii brașoveni au anunțat că de astăzi, 7 iunie 2024, se deschide circulația pe Transfăgărășan. Șoferii trebuie să respecte câteva reguli clare impuse de autprități. Iată că de astăzi se poate circula aici, pe unul dintre ele mai frumoase drumuri din România.
Așteptarea a luat sfârșit pentru șoferi!
Drumarii brașoveni au anunțat că de astăzi, 07.06.2024, începând cu ora 07:00 se deschide circulația pe Transfăgărășan, inclusiv în zona alpină, cuprinsă între Bâlea Cascadă și Piscul Negru.
„Precizăm că circulația va fi permisă doar pe timpul zilei, între orele 07:00 – 21:00, iar în cazul unor fenomene meteorologice nefavorabile drumul va fi închis temporar până când vremea va permite redeschiderea drumului în condiții de siguranță.
De asemenea, vă recomandăm să circulați cu atenție, mai ales având în vedere că anul acesta a crescut numărul urșilor care se deplasează și chiar staționează pe partea carosabilă.”, au transmis reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov.
Un alt drum spectaculos s-a deschis pentru conducătorii auto
A avut loc și inaugurarea primului tronson din Transapuseana. Transapuseana este un drum județean ce străbate frumusețea Munților Apuseni și cuprinde 43 de kilometri de drum județean. Drumul județean (DJ) 107 a fost inițial cunoscut sub numele de „Transalpina de Apuseni”. A fost apoi redenumit Transapuseana.
Acesta reprezintă cea mai mare investiție într-un drum județean din România. Are o valoare totală a proiectului de peste 73 de milioane de euro, finanțat în mare parte din fonduri europene. Se întinde pe o lungime de 78 de kilometri și conectează municipiul Aiud (Autostrada A10) cu zona Bucium – Abrud (DN 74).
Recent, a fost anunțat faptul că vor începe lucrările la celebra ,,autostradă a urșilor”. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că vor începe lucrările la singurul tronson lipsă Lugoj-Deva, celebra ,,autostradă a urșilor” o bucată de 9 kilometri cuprinsă între Marginea și Holdea. Sorin Grindeanu a explicat că își dorește să ,,spele această rușine națională”, o autostradă blocată ani de zile pentru că nu existau tuneluri pentru urși sau pentru că se strica habitatul liliecilor.
O altă problemă vizează autostrada Comarnic-Brașov. Autostrada Comarnic-Brașov va avea taxă de trecere. Cea mai controversată autostradă din România s-ar putea face în parteneriat public-privat, iar pe această autostradă va exista taxă de acces. Această autostradă, așteptată de 30 de ani, nu a fost inclusă în finanțarea prin fonduri europene pentru că s-a atins plafonul maxim de finanțare. Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, explică faptul că România nu a inclus aproape niciodată controversata autostradă Comarnic Brașov între proiectele finanțate din bani europeni.
,,Noi nu avem autostrada Comarnic – Brașov, nu din cauza Uniunii Europene, ci din cauza României. Asta apropo de faptul că unii zic ce face Uniunea pentru noi. Nu o să vină Uniunea Europeană să ne facă nouă Comarnic-Brașov. Acesta este unul din proiectele care n-a fost aproape niciodată inclus pe lista proiectelor cu finanțare europeană. Tot timpul România a dorit sub diverse forme să realizeze singură acest proiect. Deci nu e ceva care e în agenda Uniunii Europene, a Comisiei, pentru România.”, a declarat Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi.
Recent, a fost anunțat faptul că se construiește Autostrada Litoralului. Execuția Altenativei Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului va avea o lungime de 30,59 kilometri și va arunca în aer turismul din România. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a declarat că a fost trimisă la Agenția Națională pentru Achiziții Publice ANAP documentația de atribuire pentru proiectarea și execuția Altenativei Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului. Noua autostradă, cu o lungime de 30,59 kilometri, va oferi un imbold serios turismului din România.