Titlurile zilei

Axa rutieră Iași- Suceava, un dezastru făcut de firma Alpenside SRL. Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, a girat un drum de coșmar pentru 103 milioane euro – FOTO, VIDEO

Publicat: 18 iun. 2020
Axa rutieră Iași- Suceava este realizată în bătaie de joc de firma Alpenside SRL, contractul fiind semnat de Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași

Axa rutieră Iași- Suceava, cel mai mare proiect de infrastructură din județ, este făcută în bătaie de joc de firma Alpenside SRL. Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, a girat un proiect de 103 milioane de euro până în municipiul Suceava, care se face în ritm de melc. Contractul derulat pe județul Iași se poate prelungi, conform chiar mărturiilor muncitorilor de pe traseu. Șeful CJ Iași visează însă să taie măcar o panglică pe traseul axei rutiere

Axa rutieră Iași- Suceava, lucrarea făcută de firma Alpenside SRL, a devenit o piatră de moară pentru miile de locuitori de-a lungul comunelor tranzitate de drumul județean. Contractul girat de Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, de 103 milioane de euro, a ajuns să fie făcut în bătaie de joc, lucrările fiind realizate extrem de încet.
Axa rutieră Iași- Suceava reprezintă un drum lung de 170 kilometri până în municipiul din județul vecin. Cea mai mare parte a lucrărilor, pe 92 kilometri, se vor derula pe județul Iași. Contractul pe județul Iași a fost împărțit pe 3 loturi. Două dintre acestea au fost atribuite asocierii Alpenside SRL- General Trust Argeș, în timp ce al treilea, atribuit inițial asocierii Alpenside SRL- SC WFA Impex SRL, a fost contestat și repus în analiză.

Axa rutieră Iași- Suceava este făcută pe bucăți. Firma Alpenside SRL a decapat zeci de kilometri și a lăsat lucrarea

Lotul 1 din axa rutieră Iași- Suceava prevede lucrări pe DJ 282 limită Iași – Rediu – Movileni – Gropnița – DJ 281D (29,584 km). Drumul a fost decapat spre ieșirea din Breazu spre Horlești. Lotul doi prevede lucrări pe DJ 281D de la Coarnele Caprei – Focuri – Gropnița și DJ 281B Coarnele Caprei – Belcești (DJ 281), în lungime de 22,001 km. Valoarea primului lot este de 12,7 milioane euro, iar al doilea lot are o valoare de 9.1 milioane euro.

Pe traseul celor 52 kilometri, ieri, 17 iunie, erau doar câțiva muncitori, pe distanțe de aproximativ 10 kilometri, cu câte un utilaj-două. În satul Breazu, din comuna Rediu, drumul a fost parțial decopertat, însă nu era niciun muncitor în zonă. La intrarea în satul Horlești erau o primă echipă de muncitori și o mică bază de lucru. Utilajele însă nu făceau mare lucru, cele două excavatoare din zonă săpând la marginea unui șant. În schimb, trei ingineri ai Alpenside SRL stăteau liniștiți la țigară și supravegheau zona. Alpenside a beneficiat încă de anul trecut, de la semnarea contractului, de un avans de 30 la sută din contract.

Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, nu a mai fost pe traseul axei rutiere Iași- Suceava. Firma nu are nici utilaje suficiente

În satul Larga Jijia, comuna Movileni, alți câțiva muncitori supravegheau un coleg pe excavator, care săpa la un șanț. Câțiva metri mai încolo, alți trei muncitori stăteau relaxați lângă utilaj, fără să dea vreun semn că se vor apuca de vreo lucrare. Axa rutieră Iași- Suceava a fost decapată pe o bună bucată de drum până în Belcești încă de acum câteva luni. Ulterior, firma a dispărut săptămâni bune, lăsând dezastru în urmă. De câteva zile însă, muncitorii firmei Alpenside SRL au reapărut pe traseu, scormonind doar șanțurile.

Firma nu a adus suficiente utilaje pe cât a anunțat de la bun început, în noiembrie 2019, ci doar a închiriat câteva de la firmele din Iași. Din 10 în 10 kilometri erau unele utilaje, aceasta fiind singura imagine concludentă a lucrării de 103 milioane de euro semnată de Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași. Drumul Iași- Belcești, pe cei 53 kilometri, se face în două ore din cauza stării execrabile a șoselei.

Declarații în derâdere făcute de Maricel Popa. Reprezentanții constructorului Alpenside SRL evită explicațiile

Până la Belcești, pe axa rutieră Iași- Suceava, erau doar câteva așa-zise puncte de lucru. Firma Alpenside SRL București avea utilaje la Horlești, Larga Jijia, Mălăiești, Bulbucani și Coarnele Caprei, pe tot traseul de 53 kilometri din ambele loturi contractate. Mult prea puțin față de ceea ce a anunțat șeful Consiliului Județean Iași.

„Se lucrează. Sunt 12 puncte de lucru și se lucrează. Nu bate vântul acolo, sunt 170 mii metri cubi de balast la mijloc”, a susținut Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași.

Cum președintele Consiliului Județean stă mai mult prin birou în ultima vreme, nu a fost informat suficient câte utilaje au scos cei de la Alpenside SRL pe tot traseul.
La baza de lucru a firmei care a câștigat lucrarea, din Forăști, comuna Gropnița, ieri, 17 iunie, erau câteva persoane adunate în curte. Însă niciunul din cei prezenți, așa-zișii șefi de lucrări, nu a vrut să ofere vreo declarație despre proiect. Ba că e pauză de masă, ba că nu au ce să vorbească, ba că nu au voie. Muncitorii de pe traseu au fost ceva mai deschiși. Unul dintre ei a spus că deși proiectul se întinde pe doi ani, acesta va fi cel mai sigur prelungit.

„Contractul e pe doi ani, dar sigur va fi prelungit”, a spus muncitorul întâlnit pe traseu.

La finalul traseului din axa rutieră Iași- Suceava au început cu tăierea copacilor

Drumul Coarnele Caprei- Belcești a fost parțial decopertat. Pe o altă bucată de drum, drumul este betonat și este mult mai bun decât ar putea fi lucrarea făcută ulterior. La intrare în Belcești, ultima parte din lotul 2 de pe județul Iași, se tăiau de zor crengile copacilor de pe marginea drumului. Această lucrare este făcută de Direcția Județeană de Administrare a Drumurilor și Podurilor (DJADP), cu avizul Direcției Silvice. Practic, la Belcești se lucra la copaci, în loc la șosea. După decaparea drumului de la Belcești, șoseaua a ajuns să fie evitată, șoferii preferând să circule pe un drum sătesc paralel.

Ultima referire a Consiliului Județean la axa rutieră Iași- Suceava a fost în 28 aprilie. De atunci, nicio altă referire a celor de la CJ Iași pentru proiectul realizat de Alpenside SRL. Termenul de execuție a lucrării a fost fixat la 1 decembrie 2021, însă cel mai probabil acesta va fi prelungit în ritmul în care firma respectivă și cu asociatul său lucrează la drumul în cauză.

Consilierul județean Vasile Cotiugă cere intervenția DNA în proiectul axei rutiere Iași-Suceava

La momentul semnării contractului, asocierea Alpenside SRL- General Trust Argeș a discutat cu Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, despre numărul de utilaje care vor lucra pe axa rutieră Iași- Suceava. Nu există însă nicio supraveghere din partea Consiliului Județean Iași, beneficiarul proiectului, pe nicio porțiune din cei 52 de kilometri. Alpenside SRL a luat avansul de 30 la sută din ambele loturi și a pus frână lucrărilor. Acest lucru a fost semnalat și de aleșii județeni.

„Am fost la Movileni, pe drumul județean aflat în reparații. Sunt 73 milioane euro de la Uniunea Europeană, plus încă 40 milioane de euro de la ieșeni. Pe 15 kilometri nu lucra nimeni, niciun utilaj. Cum e posibil așa ceva, domnule Maricel Popa? Ieșenii vor drumuri azi, nu peste 10 ani! Pentru că ieșenii plătesc azi! Este un alt proiect major al județului, de care Maricel Popa și-a bătut joc! Un alt proiect la care DNA ar trebui să intervină, căci nici aici nu e totul transparent! Domnule Maricel Popa, demisia dumneavoastră nu mai are nicio valoare! Ar trebui să dați seamă în fața legii de modul în care ați cheltuit banii ieșenilor! Locuitorii județului vor drumuri asfaltate”, a spus consilierul județean Vasile Cotiugă.





Comentarii
  • Te invat o smecherie
    Noteaz-o pe hartie
    Sti ca nu ai nici o haz
    Singur sa nu faci un pas

    Scrie si pe internet
    Ca eu sunt cel mai destept
    Si la rubrica trofeu
    Gasesti tot numele meu

    Te invat o smecherie
    Noteaz-o pe hartie
    Sti ca nu ai nici o haz
    Singur sa nu faci un pas 😉

  • cu cine s-o faca? cu toti incompetentii de ingineri care erau someri pe la iasi si io angajat la axa….nu-i angaja nici draku si deacu is mari specialisti in drumuri.

  • Sperăm să vină vremea în care incompetentul și mincinosul de Marcel Popa să dea socoteală și să plătească pentru toate golăniile făcute. Cu acest drum golanul de Popa efectiv și-a bătut joc în ultimul hal de mile de locuitori din acea zonă cat și de ieșenii care merg la rude acolo.

  • Probabil că nu se poate lua de această firmă din cauză că prin șpaga mare dată această firmă și-a cumpărat dreptul la tăcere și protecție din partea lui Aragazel.

  • Articolul e mediocru. Dar e mai mult decât nimic.ziaristul se ferește de lucrări executate de drumari din județ. Data viitoare ziaristul sa ia un consultant de meserie de la ISC dacă găsește unul necorupt sau fără condamnare cu suspendare,și sa scrie inteligibil,tehnic. Acum e clar ca prof.cotiuga e indignat,ca Kombate cu manie proletara pe PSD situl preș de cj,dar curaj sa depună plângere personal la Dna nu are. Consilierul PNL este potent,poate sa provoace control de specialitate de la ISC București,de la min.transp.,curtea de conturi. Asta dacă nu este blat cu d.l Dr.ing.popa .

  • Nu stiu unde s-au vazut muncitori in Horlesti. De la decaparea asfaltului au dusparut pur si simplu aia de u-ati vazut sunt muncitorii care fac un drum comunal nu sunt muncitorii de la axa dimnule zuarist. Domnule profesor Vasile Cotiuga de ce nu faceti un denunt la DNA?? Nu se lucreaza deloc dimnule profesor ,au stricat si cemai era ,ce asteptati ,sa se mai ia o transa de bani pt a nu face nimic???

  • Dl Caricel este si el din clanul procurorului evuca? Nu are protecție la bzi? Schitu Duca,,Raducaneni, procurori protejați de voi?

  • Mulțumim pentru implicare!
    Se pare ca în urma acestui articol ieri au pus un strat de piatra si au nivelat pe o porțiune de drum astfel ca se mai poate circula fără să-ți sară dinții din gura.

  • Ar putea sa ia ca si exemplu de executie foarte buna, executia soselei Cotnari – Blagesti, realizat rapid si cu simt de raspundere, dupa parerea mea de sofer care a parcurs ruta inca de la inceputul lucrarii…si nu neaparat de expert in constructii de drumuri.

Adauga un comentariu