Economic Local

Băncile și IFN-urile din Iași, reclamate de clienți la Centrul de Soluționare a Litigiilor din domeniul bancar. Ieșenii sunt nemulțumiți că nu le-au fost șterse datoriile deși le-au achitat

Publicat: 13 nov. 2020
Numărul cererilor depuse de clienții din Iași la Centrul de Soluționare a Litigiilor din domeniul bancar este în creștere, comparativ cu anul 2019
Clienții sunt nemulțumiți că băncile și IFN-urile din Iași nu le-au șters datoriile deși aceștia le-au achitat

Băncile și IFN-urile din Iași au intrat în vizorul specialiștilor Centrului de Soluționare a Litigiilor din domeniul bancar. În anul 2020 au fost depuse 21 de cereri din partea ieșenilor nemulțumiți de faptul că nu li s-au șters datoriile sau că nu au fost respectate angajamentele de plată între bănci și consumatori. Numărul cererilor depuse de clienții din Iași, dar nu numai, este în creștere, comparativ cu anul 2019

Potrivit reprezentanților Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul bancar (CSALB), în anul 2020 băncile și IFN-urile din Iași au fost reclamate de 21 de consumatori care au trimis cererile prin e-mail. Din numărul total de reclamații, 19 sunt adresate băncilor și două sunt adresate IFN-urilor. Entitățile financiar-bancare dispuse să negocieze cu reclamanții pentru a soluționa problemele acestora fără a se mai ajunge în instanță sunt, cu preponderență, băncile. Potrivit CSALB „IFN-urile acceptă greu rezolvarea prin negociere a conflictelor cu clienții”.

Clienții sunt nemulțumiți de băncile și IFN-urile din Iași, numărul sesizărilor depuse la CSALB fiind în creștere

De aceea, din cele 21 de cereri ale ieșenilor nemulțumiți, 12 au fost acceptate de comercianți pentru negociere. Din cele 12 negocieri, 6 s-au încheiat cu succes (prin împăcarea părților și acceptarea soluțiilor propuse de conciliatorii CSALB), iar alte 6 sunt în lucru. De asemenea, 9 din cele 21 de cereri au fost clasate (nu au fost acceptate de comercianți pentru negociere). Astfel, din numărul total de cereri, două au fost soluționate amiabil (banca și consumatorul s-au înțeles direct, după sesizarea CSALB, dar fără a mai parcurge procedura concilierii), iar în alte cazuri băncile nu au mai vrut să negocieze.

Majoritatea reclamațiilor făcute de ieșeni fac referire la faptul că nu le-au fost șterse datoriile la bănci, deși le-au achitat integral

Ieșenii, nemulțumiți de băncile și IFN-urile din Iași, au reclamat faptul că nu le-au fost șterse datoriile de câteva mii de lei și nu au fost eliminați din lista datornicilor care figurează la Biroul de Credit. De asemenea, ieșenii au mai fost nemulțumiți că nu au fost șterse conturile bancare deși clienții au făcut toate demersurile în acest sens, dar și că nu au fost iertați de datoriile de câteva mii de euro, așa cum era precizat în polița de asigurare.

Ieșenii nemulțumiți de bănci și IFN-uri pot soluționa problemele prin intermediul conciliatorilor

CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din Iași sau din orice alt județ al țării pot trimite cereri către CSALB completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedura de conciliere/negociere, este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță.





Adauga un comentariu