Diete si regimuri

Beneficiile pentru sănătate ale bananelor

Publicat: 27 iul. 2020
banane
Beneficiile pentru sănătate ale bananelor

Beneficiile pentru sănătate ale bananelor. Numele său provine de la banana portugheză însuși împrumutată din arabul „banan” care înseamnă „deget”. Din palmares, banana ar fi fost primul fruct cultivat de oameni, iar cultivarea sa datează de aproximativ 12 mii de ani!

Beneficiile pentru sănătate ale bananelor

Bananele sunt fructe dense foarte nutritive, ceea ce înseamnă că oferă o mulțime de nutrienți într-un volum redus. Bananele uscate sunt mai bogate în nutrienți decât bananele proaspete, dar sunt și mai bogate în calorii.

Banana se încadrează perfect în dieta de slăbire, deoarece este bogată în fibre, minerale, amidon rezistent: prin urmare, este foarte sățioasă.

Este în special foarte bogata in antioxidanți, ceea ce ar face-o eficienta în prevenirea cancerului, în special a cancerului colorectal.

Are efecte anti-acid și anti-ulcer, care protejează mucoasa stomacului de inflamații și care ar ajuta la prevenirea ulcerelor.

Zaharurile din banane sunt în mare parte amidon rezistent, care se comportă ca un carbohidrat „lent”, îmbunătățind sensibilitatea celulelor la insulină și tinde să regleze glicemia. Prin urmare, acest fruct este indicat la persoanele care suferă de diabet de tip 2 sau de diabet pre-diabet.

Este foarte bogat în potasiu, un mineral cunoscut pentru prevenirea și lupta împotriva hipertensiunii arteriale și limitează riscul bolilor cardiovasculare.

Este bogata in beta-caroten (un precursor al vitaminei A), care contribuie la o piele sănătoasă, la creșterea oaselor și a dinților și protejează împotriva infecțiilor.

Este bogata în magneziu, deci este un „anti-stres” natural foarte bun.

În timpul sportului

Foarte digerabile, bogate în carbohidrați și minerale, bananele sunt fructul preferat al sportivilor! Bine de știut: cu cât banana este mai coaptă, cu atât este mai mare indicele glicemic. Prin urmare, este înțelept să preferi o banană coaptă înainte de exercitii pentru efectul de impuls, apoi o banană mai puțin coaptă după exercițiu, pentru recuperare și reîncărcarea stocurilor de glicogen. Bananele sunt, de asemenea, foarte bogate in potasiu, un mineral esențial pentru recuperarea mușchilor, și cu magneziu, care este foarte eficient în limitarea crampelor.

Beneficiile pentru sănătate ale bananelor. Când vrei să slăbești

Bogate în carbohidrați și calorii, bananele trebuie excluse în timpul unei diete? Nu, banana este cu siguranță un fruct dulce, dar are un număr mare de avantaje nutriționale care o fac valoroasa ca parte a unei diete de slăbire. Bogate în fibre, minerale și amidon rezistent, bananele satisfac în mod eficient poftele. Banana conține, de asemenea, triptofan, un aminoacid precursor al serotoninei, hormon al stării de bine. Perfect pentru combaterea frustrărilor în timpul unei diete!

Sunt bananele bogate în calorii?

Bananele sunt printre cele mai dulci fructe și, prin urmare, cele mai bogate în calorii. O banană de dimensiuni medii cântărește în jur de 120g și oferă aproximativ o sută de calorii, valoarea calorică medie a bananei fiind de 90 de calorii la 100g.





Adauga un comentariu