Culinar

Budincă de chia rețetă. O gustare sănătoasă gata în 5 minute

Publicat: 10 ian. 2023
Budincă de chia rețetă. O gustare sănătoasă gata în 5 minute
Semințele de chia sunt considerate un superaliment

O budincă de chia după o rețetă recomandată de nutriționiști te va ajuta să-ți începi ziua cu un mic dejun delicios. Semințele de chia sunt considerate un superaliment. Semințele de chia sunt foarte bune la absorbția de lichide. Acestea se umflă și își măresc volumul de 2-3 ori.

Budinca de semințe de chia se folosește la micul dejun sau ca gustare, se prepară foarte simplu, doar se toarnă semințele în lichid și se infuzează. Proporția optimă este de 3 linguri, 25 gr de semințe într-un pahar de lichid, aproximativ 250 mililitri, iar apoi voința imaginației tale. Ca parte lichidă se poate folosi lapte vegetal, de migdale, de cocos, de nuci, de soia. Sucurile, iaurtul simplu, apa și chiar și chefirul fără gust acru sunt, de asemenea, excelente. Există o mulțime de posibilități de experimentare, iar tu poți alege din toate variantele.

Budinca de chia rețetă. Cum să servești frumos felul de mâncare?

Semințele de chia nu au un gust distinct. Din acest motiv, ele pot fi combinate cu aproape orice produs alimentar. Budinca de chia poate fi păstrată la frigider timp de câteva zile. Budincă de chia făcută cu suc de rodie este extrem de delicioasă, fiind o opțiune perfectă pentru micul dejun.

Pentru a pregăti micul dejun trebuie să amestecați jumătate din semințele de chia și sucul de rodie, îl puteți amesteca direct într-un pahar. Se amestecă cealaltă jumătate din semințele de chia cu laptele de migdale. Se lasă la infuzat timp de cel puțin câteva ore sau peste noapte la frigider. Semințele se vor umfla și vor forma o masă mai groasă. Ajustați dulceața budincii cu miere, piure de fructe de pădure sau îndulcitor la alegere.

Pentru a servi această gustare, puneți ca prim strat o masă de iaurt, adică semințe de chia cu lapte de migdale, pe fundul unui pahar, apoi aranjați un strat de piure de fructe de pădure. Puteți să folosiți piure de căpșuni și deasupra un strat de semințe de chia cu suc de rodie. Completați porția cu fructe de pădure, migdale sau alte nuci, prune și miere.

Modul deosebit în care poți să pregătești acest tip de gustare. Varianta cu piure de dovleac și iaurt

Pentru a pregăti acest tip de budincă se toarnă semințele de chia peste laptele de migdale și se lasă la infuzat cel puțin câteva ore sau peste noapte la frigider. Ulterior, așezați piureul de dovleac pe fundul vasului și condimentați-l cu produsele preferate.

Pentru un gust deosebit puteți folosi condimente precum scorțișoara, cardamom, cuișoare, piper negru, nucșoară sau puteți face un amestec de condimente pentru plăcintă de dovleac. Apoi se așază semințele de chia cu laptele de migdale și se acoperă din nou cu un strat de piure de dovleac. La final se ornează cu semințe de dovleac și miere.

O budincă de chia după o rețetă recomandată de nutriționiști se pregătește cu iaurt și smochine cu nuci. Pentru a o pregăti se amestecă semințele de chia cu iaurtul și vanilia și se lasă la infuzat peste noapte. Se taie smochinele în rondele și în sferturi înainte de servire. Puneți o cantitate mică pe fundul unui pahar și aranjați rondele de smochine pe margini. Apoi se întinde restul de budincă, se ornează cu sferturile de smochine și nucile și se stropește cu miere.




Adauga un comentariu