Sanatate

Când se ia vitamina D? Dimineața sau seara? Află care este cel mai bun moment pentru a lua suplimente de vitamine

Publicat: 06 oct. 2021
Pastile de vitamina D
Vitamina D se diferențiază de celelalte vitamine, deoarece este considerată un hormon produs de piele, ca urmarea a expunerii la soare.

Vitamina D este una foarte importantă pentru organism, deoarece este dificil de asimilat prin intermediul dietei. De aceea, oamenii iau suplimente, însă nu știu când se ia vitamina D. Dimineața sau seara? Află acest lucru din rândurile următoare.

Multă lume este expusă riscului de deficiență de vitamina D. Astfel, este necesar să se administreze suplimente, care să o conțină. Cu toate acestea, mulți factori îi pot influența eficacitatea, inclusiv când și cum luați doza zilnică.

 

Când se ia vitamina D: Dimineața sau seara?

Vitamina D se diferențiază de celelalte vitamine, deoarece este considerată un hormon produs de piele, ca urmarea a expunerii la soare. Asimilarea suficientă de vitamina D este importantă pentru sănătate, deoarece joacă un rol în funcția imunitară, în menținerea sănătății oaselor, dar și în prevenirea cancerului de piele.

Cu toate acestea, vitamina D nu se găsește în foarte multe alimente. Acest lucru face dificilă satisfacerea nevoilor, dacă nu sunteți expus la lumina soarelui, în mod regulat.

Riscul de dificiență este chiar mai mare în cazul adulților în vârstă, al persoanelor care au pielea mai închisă la culoare sau care sunt supraponderali și trăiesc în zone în care lumina soarelui este limitată.

Suplimentarea este o modalitate simplă de a satisface organismului nevoia de vitamina D, mai ales dacă vă aflați în categoria persoanelor cu risc de deficiență.

Acum că ați înțeles cât de importantă este vitamina D pentru organism, trebuie să știți că suplimentul trebuie luat dimineața, alături de un mic dejun sănătos. Explicația rezidă în faptul că vitamina D este o vitamină liposolubilă, ceea ce înseamnă că nu se dizolvă în apă, ci este absorbită mai bine în fluxul sanguin, atunci când este asociată cu alimente bogate în grăsimi. Avocado , nuci, semințe, produse lactate cu conținut ridicat de grăsimi și ouă sunt surse nutritive de grăsimi care vă ajută să creșteți absorbția vitaminei D.

Astfel, este recomandat să luați suplimente de vitamina D cu o masă, pentru a spori absorbția.

Somnul poate fi afectat dacă luați vitamina D seara?

Nivelurile de vitamina D sunt strâns legate de calitatea somnului. Potrivit mai multor studii, nivelurile scăzute de vitamina D din sânge sunt asociate unui risc mai mare de tulburări de somn, o calitate mai slabă a somnului și o durată redusă de somn. Dimpotrivă, un studiu de o amploare mai mică a arătat că nivelurile mai ridicate de vitamina D din sânge pot fi legate de nivelurile mai scăzute de melatonină – hormon responsabil de reglarea ciclului de somn – la persoanele care suferă de scleroză multiplă.

Unele rapoarte au mai sugerat că administrarea de vitamina D noaptea poate influența negativ calitatea somnului prin interferența cu producția de melatonină.

Cu toate acestea, cercetările științifice, care arată clar că somnul poate fi afectat dacă luați vitamina D seara, nu sunt disponibile în prezent. Până în momentul în care vor apărea noi studii, luați vitamina D așa cum este mai bine pentru organismul dumneavoastră.

Așadar, deficitul de vitamina D poate afecta negativ calitatea somnului, iar unele rapoarte anecdotice afirmă că suplimentarea cu vitamina D noaptea poate interfera cu somnul, dar datele științifice în acest sens nu sunt disponibile.





Adauga un comentariu