Sanatate

Alimente bogate în vitamina D: Iată care sunt cele mai bune surse de vitamina D

Publicat: 11 oct. 2021
Alimente bogate în vitamina D
Vitamina D contribuie la menținerea unui sistem osos sănătos, la imunitate, în diabet, în depresie și chiar în sarcină.

Vitamina D este produsă de organism, atunci când pielea unei persoane este expusă la lumina directă a soarelui. Însă, ea poate fi obținută și prin consumul de alimente bogate în vitamina D.

Vitamina D nu este prezentă în multe alimente, dar avem norocul să aflăm că surse excepționale sunt peștii grași și anumite tipuri de ciuperci. Principalul beneficiu al acestei vitamine este că ajută la menținerea sănătății oaselor, mușchilor și nervilor unei persoane. De asemenea, contribuie la un sistem imunitar sănătos.

Vitamina D se regăsește și în gălbenușurile de ou, dacă provin de găină crescute în aer liber. Cu toate acestea, persoanele care nu consumă astfel de alimente, cum sunt veganii și vegetarienii, sau care nu petrec suficient timp în aer liber, prezintă dificultăți în a asimila vitamina D. De aceea, ei trebuie să ia suplimente alimentare pe bază de vitamina D.

Alimente bogate în vitamina D: Pește gras, ciuperci, gălbenuș de ou

Primul pe lista alimentelor bogate în vitamina D este peștele gras. Nici uleiurile de pește nu sunt de ignorat. Sunt considerați pești grași: codul, păstrăvul, heringul și peștele spadă.

Ciupercile sunt o sursă extraordinară de vitamina D. În cazul în care nu consumați alimente de origine animală, ciupercile pot fi o opțiune bună. Totuși, trebuie să țineți cont că nu toate soiurile de ciuperci sunt bogate în vitamina D. Ciupercile Maitake reprezintă o sursă delicioasă şi hipocalorică de vitamina D. O cană de ciuperci maitake tăiate cubuleţe conţine peste 700 UI de vitamina D.

Excelente sunt și ciupercile Portobello, expuse la razele UV. În mod normal, aceste ciuperci conțin puțină vitamina D, însă dacă sunt expuse la lumină ultravioletă, sunt adevărate comori când vine vorba de vitamina D. O ciupercă expusă șa razele soarelui conţine aproximativ 375 UI de vitamina D.

De asemenea, gălbenușul este bogat în vitamina D.

Beneficiile vitaminei D

Vitamina D contribuie la menținerea unui sistem osos sănătos, la imunitate, în diabet, în depresie și chiar în sarcină.

Vitamina D pentru sistemul osos

Vitamina D reglează nivelul de calciu și menține un nivel optim de fosfor în sânge. În acest fel, este menținută sănătatea sistemului osos. De asemenea, ajută intestinele să absoarbă calciul, care ar putea fi eliminat de către rinichi.

Deficiența de vitamina D se manifestă, la adulți, prin înmuierea oaselor, numită și osteomalacie. Această afecțiune duce la scăderea densităţii osoase şi la slăbiciunea musculară.

Vitamina D pentru imunitate

Vitamina D ajută la menținerea sănătății sistemului imunitar. Potrivit unui studiu, vitamina D este un scut de protecție împotriva virusului gripal.

Vitamina D în diabet

Vitamina D poate apăra organismul împotriva diabetului de tip 1. Specialiștii spun că o doză zilnică de 2.000 IU de vitamina D poate reduce riscul de apariţie a diabetului de tip 1 cu 78%.

Vitamina D în depresie

Vitamina D este esențială în formarea și dezvoltarea creierului. Ea contribuie la buna funcționare a sistemului nervos și contribuie la reducerea manifestărilor asociate depresiei.

Vitamina D în sarcină

Un nivel scăzut de vitamina D poate duce la apariția diabetului gestațional și a vaginozei bacteriene. De aceea, femeile însărcinate au nevoie să consume alimente bogate în vitamina D.





Adauga un comentariu