Trenul de la Gara de Nord spre Otopeni va începe să ducă călătorii spre aeroport începând cu luna decembrie, a afirmat marţi Lucian Bode, Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor. O singură garnitură de tren, cu o capacitate de 70 sau de 110 locuri, va duce călătorii la un interval de succedare de 50 de minute.
Un singur tren va duce călătorii din Gara de Nord la aeroportul Otopeni, iar intervalul de succedare va fi de 50 de minute, a declarat, miercuri, Dan Costescu, directorul general al CFR Călători, într-o întâlnire cu presa.
Când va fi dat în folosinţă trenul de la Gara de Nord spre Otopeni
Dan Costescu, directorul general al CFR Călători, a fost întrebat de jurnalişti la ce interval va circula trenul, în contextul în care, marţi, ministrul de resort, Lucian Bode, a anunţat că linia va fi inaugurată în decembrie.
„Este posibil în acest moment, când încărcarea este mică – la începutul exploatării unei linii tot timpul încărcarea este mai mică – ar fi posibil să avem 50 de minute, pentru că mai sunt şi alte trenuri în grafic. De exemplu, dacă nu ar fi trenurile de Galaţi, ne-am duce undeva la 30 şi ceva de minute. Lucrurile se pot îmbunătăţi”, a spus Costescu.
În acest moment se fac pregătirile tehnice pentru punerea în funcţiune, a adăugat el.
„Materialul rulant este pregătit. Pentru intervalul care ni se oferă în acest moment de către (CFR – n.r.) Infrastructura, este suficient un singur automotor, pentru că distanţa este foarte mică”, a precizat reprezentantul operatorului feroviar.
Cel mai nou tren din România
Trenul spre Aeroportul Otopeni, chiar dacă are 15 ani, este cel mai nou din România şi are o capacitate de 70 sau de 110 locuri, în funcţie de configuraţie.
CFR Călători are în prezent un parc activ de 1.002 vagoane, din care 260 au fost reparate şi 28 au fost modernizate în acest an.
Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a afirmat marţi că linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni va fi dată în folosinţă în decembrie.
„Eu am fost astăzi într-o proba-test, într-o verificare pentru tot ceea ce credem noi că se va întâmpla undeva la sfârşitul lunii octombrie, când vom finaliza cei 8 kilometri de linie dublă. De la Gara de Nord până la Otopeni sunt 19,5 kilometri. Pe 8 kilometri între Mogoşoaia şi Baloteşti se modernizează linia, vom avea linie dublă. Se construieşte acel tronson de 3 kilometri, pasarela peste DN1, nou, de la zero”, a declarat ministrul Transporturilor.
Primul tronson de cale ferată construit de la zero în România după Revoluţie
Lucian Bode a apreciat că este greu de imaginat că această cale ferată include primul tronson de cale ferată construit de la zero în România după Revoluţie.
„Dacă vă puteţi imagina: este primul tronson de linie de cale ferată construit în România de la zero după 1989. Aşadar, suntem într-un progres fizic de peste 98%, vom realiza cel mai probabil săptămâna viitoare primele deplasări cu invitaţi, cu presa, aşa cum am făcut şi la metrou. (…) Noi credem că o dată cu noul Mers al Trenurilor, 12 decembrie, din acel moment, de la Gara de Nord la Otopeni, sau de la Otopeni la Gara de Nord vom parcurge cei 19,5 kilometri în 15-17 minute”, a încheiat ministrul Transporturilor.
Potrivit CFR SA, nouă cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continua cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la nouă staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.
Proiectul ”Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti” prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podete, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.
Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei, iar contractantul este Arcada Company. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile. Pe categorii de lucrări lucrează următorii constructori: Arcada (construcţii civile/viaduct), Wiebe (suprastructura CF) şi Alstom (instalaţii semnalizare şi telecomunicaţii).