Calatorii

Se schimbă regulile pe aeroportul Otopeni. Ce trebuie să ştie pasagerii

Publicat: 08 sept. 2020
Se schimbă regulile pe aeroportul Otopeni
Se schimbă regulile pe aeroportul Otopeni. La aeroportul Henri Coandă va fi permis accesul pasagerilor direct la aerogara Plecări, eliminându-se obligativitatea trecerii prin corturile din faţa terminalului

Începând de mâine, 9 septembrie 2020, se schimbă regulile pe aeroportul Otopeni. Astfel, la aeroportul Henri Coandă va fi permis accesul pasagerilor direct la aerogara Plecări, eliminându-se obligativitatea trecerii prin corturile din faţa terminalului, anunţa CNAB. De asemenea, rămân valabile toate celelalte cerinţe, respectiv măsurarea temperaturii la intrarea în terminal, dezinfectarea mâinilor, păstrarea distanţei de 1,5 metri faţă de celelalte persoane şi purtarea măştii astfel încât să acopere gura şi nasul

Măsurile au fost decise avându-se în vedere confortul pasagerilor, în contextul apropierii sezonului rece, dar şi traficul încă redus în contextul pandemiei de CoVid 19. Întreg personalul aeroportului a primit atribuţia să monitorizeze respectarea cerinţelor privind purtarea măştii şi păstrarea distanţei şi, în caz contrar, să solicite intervenţia imediată a poliţiei şi jandarmeriei.

Se schimbă regulile pe aeroportul Otopeni. Se permite şi accesul autovehiculelor

Tot de la 9 septembrie se permite şi accesul autovehiculelor (autobuze RATB, autocare, autoturisme personale, TAXI etc.) în fata aerogării Plecări, pentru debarcarea pasagerilor şi însoţitorilor acestora. Începând cu aceeaşi dată, în aeroport, vor fi redeschise restaurante şi cafenele, în plus faţă de cele care şi-au reluat deja funcţionarea în urmă cu o săptămână.

Corturile din faţa terminalului vor fi demontate şi, din 11 septembrie, parcarea în care acestea sunt acum amplasate se va redeschide pentru public.

Circulaţia auto este afectată de lucrările la conexiunea feroviară a aeroportului cu Gara de Nord

Rămân valabile pentru pasageri recomandarea de a se prezenta la la timp la aeroport, precum şi cea de a respecta semnificaţia indicatoarelor de direcţionare, atât pe fluxul auto din faţa aeroportului cât şi pe fluxurile de pasageri.

În zona aeroportului, circulaţia auto este afectată de lucrările la conexiunea feroviară a aeroportului cu Gara de Nord, lucrări aflate în curs de finalizare

Cât de mare este pericolul unei infectări cu COVID-19 la bordul avioanelor?

Pericolul unei infectări cu virusul SARS-CoV-2 în timpul unei călătorii la bordul avioanelor este foarte redus. Este ceea ce susţin companiile aeriene şi producătorul Airbus. Aceasta pentru că în cabina de zbor aerul circula în permanenţă de sus în jos. În acest fel, stropii de respiraţie sunt împinşi spre podea şi nu ajung în dreptul feţei pasagerilor învecinaţi.

„Pericolul unei contaminări prin aer într-o cabină de zbor este la fel de redus ca într-o sală de operaţie a unei clinici germane”, asigura compania aviatică Condor pe pagina să web.

Virologul Jonas Schmidt-Chanasit nu considera comparaţia ca fiind potrivită. Într-un interviu acordat postului Deutschlandfunk, şeful institutului de medicină tropicală Bernhard Nocht susţine: „În clinică, pacientul se afla singur pe masa de operaţie, înconjurat de doar câţiva medici”, în timp ce în avion este cu totul alta situaţia. „Hai să fim sinceri şi să recunoaştem acest lucru”, adăugă virologul german.

Chiar şi dacă aerul circula în permanentă şi este bine filtrat, nu există călătorie fără risc. Cu cât durează mai mult un zbor, cu atât mai mare este şi pericolul unei infectări.

„Cu alte cuvinte, trebuie făcută deosebirea dintre un zbor de o oră şi unul, să zicem, peste ocean, care durează zece ore, dar chiar şi unul spre insulele Canare, care durează patru-cinci ore”, atrage atenţia Schmidt-Chanasit.





Adauga un comentariu