Diete si regimuri

Care sunt beneficiile ceaiului

Publicat: 04 mart. 2021
ceai
Mai multe studii au arătat beneficiul consumului de ceai în timpul infecțiilor bacteriene și virale.

Antioxidant, anti-stres, antirid. Studiile continuă să exalte beneficiile pentru sănătate ale ceaiului. Dar toate ceaiurile au aceleași beneficii pentru sănătate? Consumul lor este recomandat tuturor?

Care sunt beneficiile ceaiului?

Menține tinerețea arterelor noastre

Numeroase studii arată că consumul regulat de ceai verde scade mortalitatea cardiovasculară. Acest efect se datorează în principal concentrației sale de flavonoide, în special catehine. Antioxidanți puternici, aceste substanțe acționează împotriva oxidării colesterolului și formării plăcii aterosclerotice, previn formarea cheagurilor, reduc inflamația din trombocitele din sânge și pereții arteriali și dilată arterele. Cu 3 căni pe zi, scăderea riscului de infarct miocardic este de 19%, iar cea de accident vascular cerebral este de 14%.

Stimulează fără excitare

Cofeina sa (teina) nu este absorbită la fel ca cea din cafea. Taninurile și L-teanina, un aminoacid, întârzie asimilarea acestuia. Prin urmare, nu există un efect de stimulare, ci o stimulare ușoară răspândită în timp.

Aveți grijă, totuși, dacă sunteți sensibil la cofeină: evitați ceaiul după ora 17:00 sau aruncați prima apă de la perfuzie, deoarece cofeina se dizolvă imediat, spre deosebire de flavonoide.

Scade riscul de diabet

Un studiu japonez din 2006 a arătat că scăderea a fost de 42% la cei care au consumat cel puțin 3 căni de ceai verde pe zi, cu o scădere a zahărului din sânge, a insulinei și a rezistenței la insulină. Acest studiu evidențiază rolul catechinelor. Acest efect preventiv se datorează acțiunilor lor antioxidante și antiinflamatorii, impactului benefic asupra florei intestinale și capacității lor de a inhiba enzimele de absorbție a glucozei din intestin.

Ajută la menținerea siluetei

Se estimează că consumul a cel puțin 4 căni de ceai verde pe zi scade absorbția grăsimilor din intestin, limitează producția de adipocite în care se acumulează grăsimi corporale, crește oxidarea grăsimilor și inhibă producția lor, reglând zahărul din sânge și limitând sensibilitatea la insulină, limitează stocarea și promovează stocarea rezervelor.

Consolidează oasele

Studiile arată că celulele care formează osul (osteoblaste) sunt mai active atunci când se consumă ceai, iar cele care îl absorb (osteoclastele) sunt încetinite. Se crede că acest efect se datorează catehinelor. Alte studii indică faptul că riscul de fractură este redus, la 1 până la 3 căni pe zi, nu mai mult.

Previne ulcerul de stomac

Potrivit mai multor studii, catechinele sale par să inhibe creșterea unei bacterii, Helicobacter pylori, care, prin proliferarea în stomac, declanșează inflamația responsabilă de 90% din gastrita cronică, care uneori poate provoca ulcer.

Ar putea preveni anumite tipuri de cancer

Consumul regulat de ceai verde (4-5 căni pe zi) este asociat cu o reducere a multor tipuri de cancer. În primul rând cele din sfera digestivă (stomac, esofag, ficat, pancreas și colon), plămân, sân, prostată și piele.

Potrivit mai multor mii de studii, EGCG ar putea fi capabil să interfereze cu procesele utilizate de celulele canceroase pentru a crește și a invada organele. Ar promova autodistrugerea lor și ar inhiba formarea vaselor de sânge, permițând dezvoltarea acestora.

Limiteaza dezvoltarea cariilor

Catehinele ar încetini proliferarea bacteriilor în cavitatea bucală și astfel ar preveni formarea plăcii dentare. Ceaiul conține, de asemenea, fluor benefic în doze mici, ca protector împotriva cariilor dentare.

Întărește apărarea imună

Mai multe studii au arătat beneficiul consumului de ceai în timpul infecțiilor bacteriene și virale (herpes, gripă). Aceste efecte par mai mari odată cu consumul de ceai negru, care este mai bogat în theaflavine (flavonoide) cu proprietăți antiinfecțioase.

Încetinește declinul cognitiv

Mai multe publicații au arătat rolul protector în dezvoltarea demențelor și a bolilor neurodegenerative ale cofeinei și polifenolilor, inclusiv EGCG. De exemplu, un studiu chinezesc din 2008 indică o reducere de 45% a riscului bolii Parkinson la 23 de căni de ceai negru pe lună.





Adauga un comentariu