Prima pagină » Sanatate » Diete si regimuri » Cafeaua de dimineață ar putea fi un instrument de pierdere în greutate?

Cafeaua de dimineață ar putea fi un instrument de pierdere în greutate?

21 ian. 2020, 08:30,
în Sanatate

Cata cafea duce la slabire? Noile cercetări sugerează că doar 4 cesti de cafea pe zi pot ajuta efectiv la eliminarea unor grăsimi corporale.

Constatarea urmează o investigație de 24 de săptămâni care a urmărit impactul cafelei în rândul a 126 de bărbați și femei supraponderali din Singapore.

Anchetatorii au dorit inițial să vadă dacă cafeaua ar putea ajuta la scăderea riscului de diabet de tip 2 prin reducerea riscului de dezvoltare a rezistenței la insulină, ceea ce poate duce la vârfuri dramatice ale zahărului din sânge și, în final, la diabet.

În final, cercetătorii nu au găsit dovezi potrivit carora cafeaua a avut un astfel de efect protector. Dar a existat un neașteptat efect: cei care beau 4 cani de cafea cofeinizată pe zi, pe parcursul a șase luni, au observat o scădere de aproape 4% a grăsimii totale a corpului.

Cata cafea duce la slabire?

„Am fost într-adevăr surprinși de pierderea în greutate observată, care s-a datorat în mod special pierderii de grăsime în rândul consumatorilor de cafea”, a declarat autorul studiului Derrick Johnston Alperet, de la Departamentul de Nutriție de la Harvard T.H.

Alperet sugerează că „această pierdere a masei grase nu s-a datorat probabil modificărilor în stilul de viață, respectiv dieta și activitatea fizică”.

Mai degrabă, el și colegii săi consideră că pierderea de grăsime alimentată cu cafea poate fi rezultatul unei „reacții metabolice”, în care cofeina determină procesul de metabolizare. Rezultatul final, a spus Alperet, este arderea mai multor calorii și o scădere notabilă a grăsimilor corporale.

Totuși, experimentul de la Singapore a durat doar șase luni, timp în care jumătate dintre participanții la studiu – care erau cu toții chinezi, malaizi sau asiatici-indieni – au fost instruiți la întâmplare să bea 4 căni de cafea. Cealaltă jumătate a băut o băutură care imita gustul cafelei, dar nu era nici cafea, nici cofeina. Așadar, este riscant să bei 4 căni de cafea cofeinizată pe zi pe o perioadă mai lungă de timp?

Alperet crede că nu. Cercetările anterioare, a spus el, indică faptul că acest nivel de consum se încadrează în normele actuale. Studiile, a menționat el, sugerează că, în medie, americanii consumă în prezent până la 4 căni pe zi, în timp ce europenii pot avea o medie de până la 7 căni.

Connie Diekman, consultant în alimentație și nutriție și fost președinte al Academiei de Nutriție și Dietetică, nu este atât de sigur. „Conținutul mai mare de cofeină ar fi putut ajuta la suprimarea poftei de mâncare”. Dar prea multă cofeină „poate afecta corpul în general, provocând dureri de cap, bătăi rapide ale inimii și tulburări de stomac”, a remarcat Diekman, care nu a fost implicat în studiu.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Alătură-te comunității noastre de susținători
Donația ta lunară ne ajută să planificăm și să continuăm să informăm corect și echidistant
Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Contribuția ta face diferența
Ne ajuți să rămânem independenți și să aducem informații de care ai nevoie
Articol recomandat
Un turist de 56 de ani a murit după ce s-a prăbușit în apă, în Mamaia
Un turist de 56 de ani a murit în Mamaia după ce s-a prăbușit în apă. Salvamarii și echipajul SMURD au încercat să îl salveze. Tragedia s-a produs în stațiunea Mamaia, unde un bărbat în vârstă de 56 de ani și-a pierdut viața după ce i s-a făcut rău în timp ce se afla în […]
Un turist de 56 de ani a murit după ce s-a prăbușit în apă, în Mamaia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
10 august 2026
10 august 2026