Diete si regimuri

Cate calorii are cartoful dulce?

Publicat: 22 feb. 2021
Există aproximativ 75 de calorii în 100 de grame de cartof dulce brut cântărit.
Există aproximativ 75 de calorii în 100 de grame de cartof dulce brut cântărit.

Cartofii dulci sunt un aliment foarte special și foarte popular în unele bucătării exotice, dar și un aliment cu conținut scăzut de calorii și ideal ca parte a unui program de slăbire. De asemenea, se recomandă adesea pentru a facilita pierderea în greutate și poate fi consumat sub diferite forme. Ce rol joacă în fața kilogramelor în plus și din ce motive este considerat un aliment bun pentru slăbire?

Cartoful dulce este un tubercul din familia convolvulaceae. Crește în mod natural în zonele cu climă caldă. Există sute de soiuri, dintre care unele au miezul portocaliu, roșu, galbenu sau chiar alb. Gustul său ușor dulce îi permite să iasă în evidență.

Nutrienții cartofului dulce

Cartoful dulce conține carbohidrați și proteine. Acest cartof destul de special conține, de asemenea, fibre, multă apă și multe vitamine. Toate vitaminele B sunt conținute în cartoful dulce: B1, B2, B3, B4, B5, B6, B9 și B12, dar și alte câteva, cum ar fi K1, vitamina E, C, D și A. Contine, de asemenea, diferite minerale, cum ar fi ca magneziu, sodiu, potasiu, seleniu și calciu.

În cele din urmă, cartoful dulce conține, de asemenea, cupru, fier, zinc, mangan și chiar fosfor. Este un aliment foarte bogat în nutrienți, cu o compoziție destul de completă și, prin urmare, deosebit de interesant din punct de vedere nutrițional.

Cate calorii are cartoful dulce?

Există aproximativ 75 de calorii în 100 de grame de cartof dulce brut cântărit. Aceste date pot varia în funcție de diferitele soiuri existente. Conține aproape la fel de multe calorii ca si cartoful clasic, având totuși un indice glicemic mai mic decât acesta din urmă. Carbohidrații sunt digerați mai încet, ceea ce le permit să beneficieze de energia pe care o oferă pentru mai mult timp.

Prin urmare, cartoful dulce conține mai puține calorii decât pâinea, pastele și orezul. Poate fi gătit și ca desert și, astfel, înlocuiește anumite tentații zaharoase nerecomandate în căutarea pierderii în greutate.

Cartofi dulci, un adevărat aliment de slăbit

Cartofii dulci sunt relativ săraci în calorii, mai ales în comparație cu alte alimente din familia lor. Pe bună dreptate, este adesea încorporat în reechilibrarea dietei și în programele de fitness. Dar de ce este un aliment anti-slăbit?

Un aliment foarte hrănitor și cu conținut scăzut de calorii

Proprietățile nutriționale ale cartofului dulce sunt deosebit de benefice pentru corpul nostru. Vitaminele pe care le conține sunt foarte diverse și sunt prezente în cantități substanțiale. Proprietățile sale îi permit să fie digerat foarte încet, ceea ce ajută la prelungirea senzației de plenitudine după mese. În acest fel, pofta de gustări și senzațiile de foame pot fi limitate în timpul zilei, la fel și cantitățile de alimente ingerate în timpul meselor.

Un asistent de digestie

Cartofii dulci conțin o cantitate semnificativă de fibre. Acestea sunt foarte benefice pentru bunul progres al activității de digestie și metabolism. Astfel, ajută la reglarea digestiei și la menținerea sănătății sistemului digestiv, promovând în același timp asimilarea nutrienților.

Virtutile antioxidante

Valoarea de slăbire a cartofului dulce constă în mare parte în acțiunea sa antioxidantă: prin eliminarea organismului de toxine și radicali liberi, permite metabolismului să funcționeze la nivelul optim și să ardă cât mai multe grăsimi pe parcursul zilei.

Un substitut pentru cartofi prăjiți și chipsuri

Când căutați să pierdeți în greutate, este greu să nu vă lăsați tentați de unele variante de gust (și adesea de calorii). În loc să încercați să luptați împotriva tentațiilor și să vă lăsați depășiți de frustrare, este posibil să vă răsfățați cu mâncăruri sau gustări mai puțin calorice decât cele pe care le consumați de obicei.

Cartofii dulci pot fi fierți la cuptor, în ulei de măsline și gatiti sub formă de cartofi prăjiți. În acest fel, acestia sunt un acompaniament ideal pentru orice fel de mâncare, fiind în același timp mai sănătosi și mai puțini bogati în calorii decât cartofii prăjiți clasici. Când sunt gătiti în cuptor, devin și o sursă puternică de vitamina B6.

O sursă excelentă de carbohidrați pentru sportivi

Carbohidrații sunt importanți înainte, în timpul și după exerciții. Permit mușchilor să lucreze din greu, dar și să se refacă rapid și eficient. Acestia sunt esențiali atunci când se caută să se maximizeze performanța fizică, să se tonifice corpul și astfel să se piardă grăsimea.

Cartofii dulci conțin cantități semnificative de carbohidrați cu indice glicemic scăzut. Prin urmare, poate fi deosebit de avantajos să le integrezi într-o dietă sănătoasă și variată și, în special, atunci când se produc eforturi fizice semnificative. Cartoful dulce este un adevărat aliat pentru sportivi.

Un inhibitor al apetitului foarte eficient

Consumul de cartofi dulci ajută la reglarea nivelului de zahăr și, prin urmare, la primirea insulinei naturale esențiale pentru buna funcționare a organismului. Acesta din urmă devine apoi mai receptiv. Drept urmare, cartoful dulce ajută la combaterea poftei de gustare. Fibrele pe care le conține oferă o senzație plăcută de sațietate: virtuțile sale ajută la subțierea, dar și la întărirea mușchilor. Acționează ca un adevărat inhibitor al apetitului natural.





Adauga un comentariu