Sanatate

Câte kg trebuie să ai în funcție de înălțime: Tabelul greutății

Publicat: 20 oct. 2021
animatie cu patru femei
Multă lume consideră că greutatea corporală este doar un număr, însă ea este, de fapt, un indicator al sănătății.

Probabil te-ai întrebat de multe ori câte kilograme trebuie să ai în funcție de înălțime. Noi îți venim în ajutor și îți arătăm ce greutate trebuie să ai.

Multă lume consideră că greutatea corporală este doar un număr, însă ea este, de fapt, un indicator al sănătății. Obezitatea este cauza principală a numeroase boli, iar potrivit studiilor, pierderea a doar 5 kilograme, îmbunătățește semnificativ nivelul de colesterol și valorile tensiunii arteriale. Nu uita că obezitatea creşte riscul de boli de inimă, diabet de tip 2, hipertensiune arterială şi osteoartrită. Astfel, ai grijă ca numărul kilogramelor tale să fie în concordanță cu înălțimea și sexul.

 

Câte kg trebuie să ai în funcție de înălțime: Iată tabelul greutății

Este extrem de important să știi câte kilograme trebuie să ai în funcție de înălțimea ta, dar și de sexul pe care îl ai. De aceea, ți-am pregătit un tabel complet, care îți arată care este greutate ta ideală, fie că ești femeie sau fie că ești bărbat.

Ține cont de faptul că nu este nimic în neregulă dacă ai acumulat câteva kilograme în plus în ultima perioadă. Important este să te simți bine în pielea ta, iar dacă nu, să începi să ai un stil de viață echilibrat. Curele de slăbire nu sunt tocmai soluția, pentru că acestea te pot ajuta doar pe perioada în care te ții de ele. Astfel, dacă îți dorești să scazi în greutate, alege să mănânci sănătos și să faci mișcare în mod regulat.

Sfaturi pentru un stil de viață sănătos

La baza unei vieți sănătoase se află cinci elemente cheie: alimentația, hidratarea, mișcarea, odihna și relaxarea.

Alimentația este una dintre cele mai importante componente ale unui stil de viață echilibrat. Medicii din întreaga lume ne recomandă să consumăm cât mai multe fructe și legume, datorită conținutului bogat de vitamine, minerale și fibre. Acestea ajută la funcționarea normală a organismului nostru și ne oferă energie pe tot parcursul zilei. De asemenea, trebuie evitat consumul de alimente fast-food, care sunt pline de calorii și nu fac decât să ne îmbolnăvească.

În al doilea rând, trebuie pus accentul pe hidratare. De aceea, este necesar să bem măcar doi litri de apă pe zi. Pentru curățarea toxinelor, este bine să bem dimineața, pe stomacul gol, una sau două pahare de apă. Nu numai că ne hidratează, dar ne și energizează.

Mișcarea este esențială. Pentru a evita sedentarismul și a menține o viață sănătoasă, trebuie să facem sport. Dacă nu reușim să ajungem la sală, putem să alergăm măcar jumătate de oră în cel mai apropiat parc. Aest lucru ne ajută să scăpăm de kilogramele în plus și ne face mai fericiți.

Importantă este și odihna, dacă vrem să ne bucurăm de o viață sănătoasă. Dacă pierdem foarte multe ore de somn, putem fi mai irascibili și nu vom avea energie să ducem toate lucrurile până la capăt. Creierul nostru are nevoie de odihnă pentru a funcționa optim.

Nu în ultimul rând, viața sănătoasă are la bază și relaxarea. Organismul nostru are nevoie de momente de pauză, pentru a ne ajuta să fim mai productivi. Dacă vrei să fii împăcat cu viața ta, alege să faci lucruri și pentru tine, nu doar pentru ceilalți. Poți citi, călări sau picta un tabou, de exemplu. Dacă vei face aceste lucruri, vei fi mai fericit și vei străluci.

Un stil de viață sănătos nu este imposibil de atins. Fă zilnic pași mici și, în scurt timp, viața ta se va schimba!





Adauga un comentariu