Diete si regimuri

Ce trebuie sa stii despre cartofii dulci: calorii si beneficii

Publicat: 22 apr. 2021
cartof dulce
Conținutul de fibre din cartofii dulci poate ajuta la prevenirea constipației.

Cartofii dulci sunt un aliment de bază în multe părți ale lumii. Sunt o sursă bună de fibre, potasiu, vitamine și alți nutrienți esențiali. Cartoful dulce poate oferi o varietate de beneficii pentru sănătate. Iată ce trebuie sa stii despre cartofii dulci!

Îmbunătățirea sensibilității la insulină în diabet

Într-un studiu din 2008, cercetătorii au descoperit că un extract de cartof dulce cu piele albă a îmbunătățit sensibilitatea la insulină la persoanele cu diabet de tip 2.

Anterior, în 2000, șobolanii de laborator au consumat cartofi dulci cu piele albă sau un sensibilizant la insulină, numit troglitazonă, timp de 8 săptămâni. Nivelurile de rezistență la insulină s-au îmbunătățit la cei care au consumat cartoful dulce.

Cu toate acestea, sunt necesare mai multe studii la om pentru a confirma aceste beneficii.

Fibra din cartofii dulci este de asemenea importantă. Studiile au descoperit că persoanele care consumă mai multe fibre par să aibă un risc mai mic de a dezvolta diabet de tip 2. O porție de 124 grame de piure de cartofi dulci sau aproximativ jumătate de cană va oferi aproximativ 2,5 g de fibre.

Menținerea nivelurilor sănătoase ale tensiunii arteriale

American Heart Association (AHA) încurajează oamenii să evite consumul de alimente care conțin cantități mari de sare adăugată și, în schimb, să consume mai multe alimente bogate în potasiu pentru a menține un sistem cardiovascular sănătos.

O porție de 124 g de piure de cartof dulce oferă 259 miligrame de potasiu sau aproximativ 5% din necesarul zilnic pentru un adult. Orientările actuale recomandă adulților să consume 4.700 mg de potasiu pe zi.

Reducerea riscului de cancer

Cartofii dulci sunt o sursă excelentă de beta-caroten. Acesta este un pigment vegetal care acționează ca un antioxidant puternic în organism. Beta-carotenul este, de asemenea, o provitamină. Organismul îl transformă în forma activă a vitaminei A. Antioxidanții pot ajuta la reducerea riscului diferitelor tipuri de cancer, inclusiv cancerul de prostată și de plămâni.

Antioxidanții precum beta-carotenul pot ajuta la prevenirea leziunilor celulare cauzate de moleculele instabile numite radicali liberi. Dacă nivelurile de radicali liberi din organism devin prea mari, pot apărea leziuni celulare, crescând riscul unor afecțiuni. Obținerea de antioxidanți din surse alimentare poate ajuta la prevenirea unor afecțiuni precum cancerul.

Îmbunătățirea digestiei

Conținutul de fibre din cartofii dulci poate ajuta la prevenirea constipației și la promovarea sanatatii tractului digestiv. De asemenea, mai multe studii au legat aportul ridicat de fibre dietetice de un risc redus de cancer colorectal

Protejarea sănătății ochilor

După cum sa menționat mai sus, cartofii dulci sunt o sursă bună de provitamină A sub formă de betacaroten. După vârsta de 18 ani, liniile directoare dietetice recomandă un aport de 700 mg de vitamina A pe zi pentru femei și 900 mg pe zi pentru bărbați. Vitamina A este importantă pentru protejarea sănătății ochilor. Un cartof dulce la cuptor în coaja va furniza aproximativ 1.403 mcg de vitamină A sau 561% din necesarul zilnic al unei persoane.

Vitamina A acționează și ca antioxidant. Împreună cu alți antioxidanți, poate ajuta la protejarea organismului de o varietate de condiții de sănătate.

Creșterea imunității

O porție de 124 g de cartof dulce oferă 12,8 mg de vitamina C. Ghidurile actuale recomandă un aport zilnic de 75 mg de vitamina C pentru femeile adulte și 90 mg pentru bărbații adulți.

O persoană care consumă puțină sau deloc vitamina C poate dezvolta scorbut. Multe dintre simptomele scorbutului rezultă din probleme ale țesuturilor cauzate de producția afectată de colagen.

Vitamina C susține, de asemenea, sistemul imunitar și îmbunătățește absorbția fierului. Un aport scăzut de vitamina C poate crește riscul de anemie cu deficit de fier al unei persoane.

Reducerea inflamației

Un studiu pe rozătoare, din 2017, sugerează că un extract de culoare purpurie de cartof dulce poate ajuta la reducerea riscului de inflamație și obezitate. Cartofii dulci conțin colină, un nutrient care ajută la mișcarea musculară, învățare și memorie. De asemenea, susține sistemul nervos.

Un studiu din 2010 a constatat că administrarea suplimentelor cu colină cu doze mari a ajutat la gestionarea inflamației la persoanele cu astm. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă neapărat că colina din cartofii dulci va avea același impact.





Adauga un comentariu