Cancan ultimă oră

Cea mai sănătoasă alegere, când vine vorba de pâine. Mihaela Bilic: ”Alegeți pâine care conține acest ingredient, e mai ușor de digerat”

Publicat: 21 nov. 2019

În cadrul emisiunii Telemedika, de la postul Medika TV, dr. Mihaela Bilic, medic primar nutriționist, a explicat cum să facem alegerea, când vine vorba de pâine.

”Făina ar trebui să nu fie atât de albă și rafinată, să ne intoarcem la procedeele tradiționale de preparare a pâinii. În goana noastră de a face totul cât mai repede nu mai avem nici timp, nici răbdare să lăsăm pâinea la dospit, lucru foarte important. Pâinea cu maia, lăsată la dospit nu dă intoleranță la gluten pentru că bacteriile din maia metabolizează deja o parte din gluten. Este o pâine mai ușor de digerat,” a explicat dr. Bilic pentru Medika TV.

Cunoscutul nutriționist a adus în discuție și restricțiile alimentare pe care ni le impunem fără să avem o problemă medicală și a punctat faptul că ar trebui să ne bucurăm de alimentele pe care organismul nostru le tolerează și ar fi indicat să ne mâncăm de toate, dar cu măsură.

”Oamenii care suferă de boala celiacă ar da orice să mănânce o coajă de pâine, spre deosebire de multe persoane sănătoase care aruncă pâinea la gunoi. Merită să te bucuri de un lucru pe care organismul tău îl tolerează. Sunt oameni care și-ar dori să facă asta și nu pot, iar noi ne comportăm ca niște copii râzgâiați cărora li s-a urât cu binele,” a atras atenția dr. Mihaela Bilic, în cadrul emisiunii Telemedika.



loading...

Comentarii
  • Painea, integrala sau nu, are un indice glicemic foarte mare(72%), deci chestia cu toleranta lasati-o deoparte. Ia nu mai consumati deloc cereale si produse din cereale, vreo cateva luni, cei ce va credeti ca tolerati si, apoi, reancepeti sa consumati cereale si vedeti ce diaree da peste voi, de „toleranti” ce sunteti. Veti vedea, in schimb, scadere in greutate, reducerea grasimii abdominale(prin reducerea nr de cm in talie; cel mai important), reducerea sau disparitia efectelor diabetului tip 2, cresterea performantelor cognitive, ameliorarea problemelor cardio-vasculare etc.

Adauga un comentariu