Sanatate

Ceai verde: Beneficii și contraindicații

Publicat: 13 oct. 2021
O cană de ceai verde
Planta din care se obține ceaiul verde se numește Camelia Sinensis.

Ceaiul verde are beneficii uimitoare asupra sănătății. Bogat în antioxidanți, el este ideal în curele de detoxifiere.

Planta din care se obține ceaiul verde se numește Camelia Sinensis. Își are originea în China, însă, în prezent, este cultivată și în India, dar și în alte țări din Asia de Est. Numele ceaiului verde este dat de culoarea frunzelor, care se păstrează, chiar și după ce sunt preparate termic. Datorită faptului că acestea nu oxidează, ceaiul verde își păstrează proprietățile benefice pentru sănătatea întregului organism.

Ceai verde: Beneficii impresionante

Ceaiul verde este bogat în polifenoli, antioxidanți și conține patru tipuri de substante derivate din catechine: epicatechina, epigalocatechina, epicatechina galat (ECG) si epigalocatechina-3-galat (EGCG). Catechinele sunt un tip de compusi organici de natura polifenolica, cu proprietati antioxidante.

Pentru 100 de grame de ceai verde veți avea următoarele valori nutriționale: 24.5 g proteine, 8.7 g fibre, 293 g calorii, 2.8 g grăsimi, 327 mg calciu, 24.3 mg fier, 50 mg sodiu, 313 mg fosfor, 1 mg magneziu, 0.18 mg mangan, 8 mg potasiu. În ceaiul verde se mai găsesc: cafeina, L-teanina, fluorina, acidul folic, betacarotenul, flavonoidele şi alcaloizi precum teobromina, teofilina, dimetilxantina, xantina şi adenina.

Principalele beneficii ale ceaiului verde sunt: are efect antioxidant, participă la creșterea ratei de metabolizare a organismului, are grijă de sistemul cardiovascular, contribuie la reducerea nivelului de colesterol rău, scade riscul de apariție a diabetului de tip 2, îmbunătățește funcțiile cerebrale, ameliorează unele boli de piele și îmbunătățește sănătatea dentară.

Efect antioxidant

Ceaiul verde are un puternic efect antioxidant, datorită conținutului crescut de polifenoli. În acest fel, el reduce stresul oxidativ și radicalii liberi, cu efecte negative asupra organismului. De asemenea, ceaiul verde este ideal de utilizat în curele de slăbire sau în cele de detoxifiere.

Participă la creşterea ratei de metabolizare a organismului

Potrivit mai multor studii, ceaiul verde contribuie la arderea grăsimilor și la menținerea une greutăți optime.

Are grijă de sistemul cardiovascular

Catechina conținută de ceaiul verde are grijă de sistemul cardiovascular și reduce drastic riscul apariției bolilor de inimă.

Contribuie la reducerea nivelului de colesterol „rău” (LDL)

Consumul de ceai verde, atât ca infuzie, cât și sub formă de suplimente alimentare, contribuie la menținerea unui nivel normal de colesterol. El ajută la scăderea colesterolului „rău” din sânge și menține un nivel optim al trigliceridelor.

Scade riscul de apariție a diabetului de tip 2

Ceaiul verde poate avea un efect benefic în ceea ce privește sensibilitatea la insulină și reduce nivelul de zahăr din sânge.

Îmbunătățește funcțiile cerebrale

Ceaiul verde ajută la îmbunătățirea funcțiilor cognitive ale creierului. Astfel, el sporește capacitatea de memorare și îmbunătățește atenția și viteza de reacție.

Ameliorează unele boli de piele

De-a lungul timpului, s-a dovedit că ceaiul verde are proprietăți antiinflamatorii și poate ajuta la ameliorarea unor boli de piele, cum ar fi dermatita și psoriazisul.

Îmbunătățește sănătatea dentară

Puțină lume știe, dar ceaiul verde ajută la menținerea sănătății dentare, datorită conținutului de catechine. Acestea inhiba dezvoltarea bacteriei Streptococcus mutans şi scade riscul de apariţie a cariilor sau căderea dinţilor. Mai mult, ceaiul verde poate reduce respiraţia urât mirositoare.

Contraindicațiile consumului de ceai verde

Ceaiul verde nu este indicat persoanelor care suferă de probleme digestive, au deficiență de fier, au toleranță scăzută la cafeină, sunt anemice, au probleme cu ficatul, iau medicamente antidepresive sau anticoagulante sau urmează un tratament cu antibiotice. De asemenea, ceaiul verde este contraindicat femeilor însărcinate sau care alăptează.

În cazul în care consumați mai mult de cinci căni de ceai verde pe zi, vă puteți confrunta cu diaree, dureri de cap, palpitații sau aritmie, probleme digestive, creşterea tensiunii arteriale sau glaucom.





Adauga un comentariu