Diete si regimuri

Cele mai bune alimente pentru neuronii tăi

Publicat: 13 apr. 2021
creier uman
Omega 3 sunt ușor încorporate în membranele celulelor noastre nervoase.

Creierul este un organ complex. Este alcătuit din peste 80 de miliarde de neuroni. La fel ca motorul unei mașini, are nevoie de combustibil pentru a funcționa bine. Creierul este în mod constant solicitat. Nu încetează niciodată să funcționeze, chiar și în timpul nopții. Nu este de mirare, deci, că el trebuie hrănit. Anumite alimente au un efect imediat. Au capacitatea de a ne stimula corpul și în special creierul atunci când le consumăm. Altele au un efect pe termen lung. Numeroase studii au arătat că dieta joacă un rol cheie în prevenirea bolilor neurodegenerative, cum ar fi boala Alzheimer și boala Parkinson. Deci, care sunt aceste alimente care sunt bune pentru neuroni?

Cele mai bune alimente pentru neuronii tăi

Carbohidrați cu indice glicemic scăzut

La cea mai mică slăbiciune, primul instinct pe care îl avem este să sari pe primul tort pe care îl găsești. O idee falsă. Cu siguranță pe moment te simti mai bine, dar este doar de scurtă durată. Motivul? Nivelul zahărului din sânge crește foarte repede și apoi scade din nou rapid. Drept urmare, te simți chiar mai obosit decât înainte.

Provocarea de a favoriza carbohidrații buni cu un indice glicemic scăzut. Creșterea glicemiei este mult mai lentă și mai graduală, carbohidrații sunt digerați încet. Aceasta se numește zahăr lent. Acesta este în special cazul cerealelor integrale precum quinoa, ovăz, orez, orz, hrișcă și leguminoase.

Cafea

Cofeina stimulează capacitatea de a acorda atenție și concentrare.

„Această substanță psihoactivă este deosebit de interesantă atunci când trebuie să depuneți un proiect sau în timpul examenelor”, spune Raphaël Gruman, nutritionist francez, potrivit Medisite.

Dar câte căni putem consuma pe zi? „Trei sunt bune”, spune nutriționistul, „mai ales că tindem să bem espresso, care este mai concentrat”. Rețineți că nu este recomandat să beți cafea după ora 17 pentru a nu deranja somnul.

Ceai

„Ceaiul are un efect oarecum limitat în comparație cu cafeaua”, spune Raphaël Gruman. De ce? Concentrația sa de cofeină este mai mică. În plus, ceaiul este bogat în taninuri. Aceste substanțe întârzie absorbția cofeinei de către organism.

Spre deosebire de cafea, conține și teină, care este cunoscută pentru proprietățile sale relaxante care contracarează efectele excitării cofeinei.

Alimente care protejează creierul în timp

Pește gras, sursă de Omega 3

Omega 3 sunt ușor încorporate în membranele celulelor noastre nervoase. Promovează o bună comunicare între neuroni”, explică Raphaël Gruman. Studiile au arătat că un consum mai mic de Omega 3 favorizează dezvoltarea bolilor neurodegenerative. Se găseste în mod natural în peștii grași, cum ar fi sardinele, hamsiile sau macroul. „Mai bine să vă concentrați pe peștii mici decât pe cei mari, care conțin o cantitate mare de metale grele”, sfătuiește nutriționistul.

Alimente bogate în fier

„Fierul ajută la producerea celulelor roșii din sânge, care transportă oxigenul”, explică Raphaël Gruman. Cu toate acestea, un creier bine oxigenat are o capacitate mai bună de concentrare și memorare. Deoarece organismul nu este capabil să asimileze fierul, acesta ar trebui să fie obținut din alimente și, în special, din produse de origine animală. „Fierul animal (numit fier hem) este mai bine asimilat decât fierul vegetal”, confirmă Raphaël Gruman. Printre alimentele cele mai bogate în fier, găsim carnea roșie, lintea, dar și crustaceele precum midiile.

Alimente bogate în antioxidanți

Antioxidanții ajută la combaterea radicalilor liberi, responsabili de degenerarea creierului. Fructele roșii, fructele de pădure și legumele ar avea astfel capacitatea de a ne proteja celulele. „Există o multitudine de antioxidanți”, recunoaște Raphaël Gruman. „Fiecare dintre ele are beneficii. Așadar, nu ezitați să vă modificați aportul.”

Creierul are nevoie de apă

Pentru a funcționa bine, creierul are nevoie de apă. În plus, conține aproape 85% apa. Mai multe studii au arătat că deshidratarea crește senzația de oboseală și o scădere a vigilenței și a concentrației.

„S-a dovedit că o pierdere de apă de 2% (când cineva începe să simtă sete) determină o scădere cu 20% a capacităților cerebrale”, specifică nutriționistul.





Adauga un comentariu