CFR Iași modernizează linia ferată pe segmentul Bârnova – Ciurea, în următoarele luni. Lucrările sunt prevăzute pentru trecerile la nivel cu calea ferată
În urmă cu câteva zile, CFR Infrastructură a reluat lucrările de modernizare a mai multor linii de tren, la trecerile la nivel cu calea de rulare. În județul Iași, aceste lucrări sunt prevăzute pe porțiunea din Bârnova și Ciurea.
CFR Iași modernizează linia ferată
Lucrările au ajuns la un procent de 30% de finalizare, iar în acest an, executantul ar trebui să avanseze substanțial. Licitația a fost câștigată de Construcții Feroviare Mureș SA, iar contractul are o valoare de 7.583.170 lei, fără TVA, aproximativ 1,48 milioane de euro, fondurile fiind asigurate de la Bugetul de Stat. Compania are în plan să electrifice linia de tren dinspre Botoșani.
„Lucrări reluate pentru modernizarea trecerilor la nivel de pe raza de activitate a SRCF Iași. Recent, s-au reluat lucrările aferente lotului III: TN km. 395+705 între stațiile Bârnova – Ciurea, TN km. 6+244 între stațiile Suceava Vest – Stroiești, TN km. 11+040 între stațiile Suceava Vest – Stroiești. Conform celor mai recente date din teren, lucrările se concentrează, în prezent, pe realizarea sistemului de scurgere a apelor pluviale, iar stadiul fizic al lucrărilor a atins 30%”, au transmis reprezentanții CFR Infrastructură Iași.
Lucrările propuse
Lucrările presupun înlocuirea dalelor uzate, realizare de substrat, sistem de scurgere a apelor. În această perioadă, CFR Infrastructură mai demarează un proiect de modernizare pe magistrala Tecuci – Iași. Modernizarea transportului feroviar trebuie să fie o prioritate pentru România, având în vedere că majoritatea liniilor și trenurilor sunt în stare de degradare, care nu mai corespund normelor europene.
„Menționăm faptul că, în cadrul contractului, se execută următoarele lucrări: Lucrări de terasamente și suprastructură: a) modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată prin înlocuirea dalelor de beton degradate cu dale elastice noi; b) Realizarea sistemului de scurgere a apelor pluviale; c) Realizarea semnalizării rutiere și feroviare cu materiale noi reflectorizante; d) Realizarea substratului cu geogril și geotextil; e) Asigurarea declivității drumului pe ambele părți ale trecerii la nivel; f) Amenajarea drumului rutier în zona trecerii, inclusiv montarea de parapete rutiere”, au mai comunicat reprezentanții companiei.
Pe lângă înlocuirea elementelor de la calea ferată, este necesar să fie montate și echipamente pentru circulația rutieră și feroviară.
„Lucrări de semnalizare: a) înlocuirea indicatoarelor rutiere tip IR (T.N. km. c.f. 6+244 și T.N. km. c.f. 11+040) și tip SAT (T.N. km. c.f. 395+705) cu instalații BAT tip M 77 cu numărătoare de osii, supravegheate din stația cea mai apropiată (dotată cu instalație electrodinamică); b) montarea echipamentelor pentru circulația rutieră și feroviară; c) realizarea rețelei de cabluri de semnalizare și alimentare, pozate subteran; d) modificarea luminoschemelor existente în stațiile Ciurea, Suceava Vest și Stroiești, precum și modificări în sălile cu relee pentru semnalizarea funcționării instalației BAT. Scopul lucrărilor: Modernizarea și creșterea siguranței trecerilor la nivel cu cale ferată”, au precizat reprezentanții CFR Infrastructură Iași.
CFR Infrastructură Iași modernizează linia ferată de pe mai multe segmente din zona Moldovei, iar în acest an, mai multe licitații pentru electrificare vor fi finalizate.
Bravo! Trebuie minutios. Si platiti corespunzator muncitorii ca muncitorii au construit tara in timpul lui Ceausescu si cateceva de dupa.
Între Barnova și Ciurea linia este electrificata?